Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid når jeg har mottatt linker i mailer tidligere (bruker Outlook Express), har disse blitt åpnet i Internet Explorer når jeg har klikket på dem. Etter at jeg i tillegg har fått Opera nettleser på min PC, så har linkene blitt åpnet her i stedet. Jeg vil imidlertid at linkene skal åpnes i Internet Explorer som før. Hvordan får jeg endret dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå inn og endre slik at Explorer blir standard nettleser... husker ikke helt hvor da...

Skrevet

Jo... høyreklikk på explorer-ikonet

Velg mappen Programmer og sett en hake i boksen forran:

"Kontroller om Explorer er standardleser."

Tror kanskje du får det til da...

Skrevet
Velg mappen Programmer og sett en hake i boksen forran:

"Kontroller om Explorer er standardleser."

Takk for tipset, Lea, men dessverre fungerte det ikke. Opera kommer fortsatt opp! :( (Det er sikkert en bra nettleser det, men gammel vane er vond å vende...)

Skrevet

Huff da!

Kanskje det er en innstilling i Opera som kan rettes på?

Prøv å høyreklikk på ikonet og let.

Jeg har desverre ikke noe erfaring med den nettleseren jeg!

Holder meg til "gode", gamle Microsoft.

Skrevet
Holder meg til "gode", gamle Microsoft.

Ja, det foretrekker jeg også! :) Det er samboeren min som absolutt skal installere "alt mulig rart" på PC`en. Så nå har vi tre nettlesere: Internet Explorer, Netscape og Opera. Som det vanemennesket jeg er har jeg ikke brydd meg med å utforske de andre nettleserne.

Skrevet
Kanskje det er en innstilling i Opera som kan rettes på?

Prøv å høyreklikk på ikonet og let.

Jeg fant ingen slike innstillinger dessverre. :(

Skrevet

Prøv å starte PC'n på nytt, Snehvit.

Da skal du få opp en boks om Internet explorer skal være default nettleser. Siden du har huket av for det, mener jeg.

dorian - hjelper alltid å boote pc'n :ler:

Skrevet

Jaaa, nå fikk jeg det til!!! :D :D :D Det eneste som måtte til var å trykke på knappen "Reset Web Settings" når jeg høyreklikket på Explorer-ikonet. Kanskje jeg var for trøtt til å se den knappen i går...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...