Snehvit Skrevet 28. november 2002 #1 Skrevet 28. november 2002 Alltid når jeg har mottatt linker i mailer tidligere (bruker Outlook Express), har disse blitt åpnet i Internet Explorer når jeg har klikket på dem. Etter at jeg i tillegg har fått Opera nettleser på min PC, så har linkene blitt åpnet her i stedet. Jeg vil imidlertid at linkene skal åpnes i Internet Explorer som før. Hvordan får jeg endret dette?
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #2 Skrevet 28. november 2002 Du må gå inn og endre slik at Explorer blir standard nettleser... husker ikke helt hvor da...
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #3 Skrevet 28. november 2002 Jo... høyreklikk på explorer-ikonet Velg mappen Programmer og sett en hake i boksen forran: "Kontroller om Explorer er standardleser." Tror kanskje du får det til da...
Snehvit Skrevet 28. november 2002 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2002 Velg mappen Programmer og sett en hake i boksen forran: "Kontroller om Explorer er standardleser." Takk for tipset, Lea, men dessverre fungerte det ikke. Opera kommer fortsatt opp! (Det er sikkert en bra nettleser det, men gammel vane er vond å vende...)
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #5 Skrevet 28. november 2002 Huff da! Kanskje det er en innstilling i Opera som kan rettes på? Prøv å høyreklikk på ikonet og let. Jeg har desverre ikke noe erfaring med den nettleseren jeg! Holder meg til "gode", gamle Microsoft.
Snehvit Skrevet 28. november 2002 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2002 Holder meg til "gode", gamle Microsoft. Ja, det foretrekker jeg også! Det er samboeren min som absolutt skal installere "alt mulig rart" på PC`en. Så nå har vi tre nettlesere: Internet Explorer, Netscape og Opera. Som det vanemennesket jeg er har jeg ikke brydd meg med å utforske de andre nettleserne.
Snehvit Skrevet 28. november 2002 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2002 Kanskje det er en innstilling i Opera som kan rettes på? Prøv å høyreklikk på ikonet og let. Jeg fant ingen slike innstillinger dessverre.
Gjest dr.ian Skrevet 29. november 2002 #8 Skrevet 29. november 2002 Prøv å starte PC'n på nytt, Snehvit. Da skal du få opp en boks om Internet explorer skal være default nettleser. Siden du har huket av for det, mener jeg. dorian - hjelper alltid å boote pc'n
Snehvit Skrevet 29. november 2002 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2002 Jaaa, nå fikk jeg det til!!! :D :D :D Det eneste som måtte til var å trykke på knappen "Reset Web Settings" når jeg høyreklikket på Explorer-ikonet. Kanskje jeg var for trøtt til å se den knappen i går...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå