Gjest Jalileh Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 (endret) Chattet med en bekjent på MSN i stad ang. religion. Han er Kristen. Vi diskuterte hver vår tro, og jeg sa som det var, at jeg trodde på en Gud som hadde bestemt alt for oss på forhånd (skjebnen). I følge han kommer ikke jeg til Paradiset, men det gjør han. For han tror på Jesus og den kristne Gud. Jeg tror da på en Gud jeg også. Hvorfor skulle ikke jeg da komme til den andre siden (som jeg velger å kalle det)? Endret 22. april 2006 av Jalileh
Gjest camillo Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Fordi at folk er så glade i ha sine egne ting. Til og med Gud skal de eie!
Gjest King James II Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 (endret) Jeg tror du kommer til himmelen eller den Åndelige\Astrale verden som jeg kaller det. Uansett om du er kristen,, eller buddist,,hindusist eller muslim vil du komme til Den åndelige verden ( himmelen ). Gud elsker alle og lar alle komme til himmelen uansett vilken tro du har. Dette som de kristne sier at bare de kommer til himmelen. Er etter mitt syn bare tull. Det er min mening. men nå mener jeg jo at alle religioner har samme Gud. bare forskjellige syn på den samme Guden. Endret 22. april 2006 av Trajan Cicero
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 I følge han kommer ikke jeg til Paradiset, men det gjør han. For han tror på Jesus og den kristne Gud. ← Fortell ham at hovmod er en av de sju dødssyndene, så han ligger muligens tynt an likevel
Gjest camillo Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 Fortell ham at hovmod er en av de sju dødssyndene, så han ligger muligens tynt an likevel ←
Gjest Jalileh Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 Jeg tror du kommer til himmelen eller den Åndelige\Astrale verden som jeg kaller det. Uansett om du er kristen,, eller buddist,,hindusist eller muslim vil du komme til Den åndelige verden ( himmelen ). Gud elsker alle og lar alle komme til himmelen uansett vilken tro du har. Dette som de kristne sier at bare de kommer til himmelen. Er etter mitt syn bare tull. Det er min mening. men nå mener jeg jo at alle religioner har samme Gud. bare forskjellige syn på den samme Guden. ← Enig med deg.
Gjest Jalileh Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 Fortell ham at hovmod er en av de sju dødssyndene, så han ligger muligens tynt an likevel ←
Gjest StoreSky Skrevet 23. april 2006 #8 Skrevet 23. april 2006 Jeg fikk beskjed midt på Karl Johansgate at jeg ville komme til Helvete -sånn rett og slett. ..så svarte jeg at jeg har det iaf hyggelig på veien dit! Forøvrig er jeg usikker på hva som skjer etter døden, men helvete har jeg liten tro på.
Gjest Jalileh Skrevet 23. april 2006 #9 Skrevet 23. april 2006 Jeg fikk beskjed midt på Karl Johansgate at jeg ville komme til Helvete -sånn rett og slett. ← At det går an å si noe sånt. ..så svarte jeg at jeg har det iaf hyggelig på veien dit!
Superlammet Skrevet 24. april 2006 #10 Skrevet 24. april 2006 (endret) Fortell ham at hovmod er en av de sju dødssyndene, så han ligger muligens tynt an likevel ← For å sitere Wierd Al: "I'll be laughing my ass off, when he's burning in Hell!" Jeg fikk beskjed midt på Karl Johansgate at jeg ville komme til Helvete -sånn rett og slett. ..så svarte jeg at jeg har det iaf hyggelig på veien dit! Forøvrig er jeg usikker på hva som skjer etter døden, men helvete har jeg liten tro på. ← Welcome to the club! Svarte noe av det samme, pluss at jeg smilte til han og sa "Bra jeg har selskap da, eller hva?" Tror han skjønte poenget... Endret 24. april 2006 av Superlammet
Lille Grete Skrevet 24. april 2006 #11 Skrevet 24. april 2006 Chattet med en bekjent på MSN i stad ang. religion. Han er Kristen. Vi diskuterte hver vår tro, og jeg sa som det var, at jeg trodde på en Gud som hadde bestemt alt for oss på forhånd (skjebnen). I følge han kommer ikke jeg til Paradiset, men det gjør han. For han tror på Jesus og den kristne Gud. Jeg tror da på en Gud jeg også. Hvorfor skulle ikke jeg da komme til den andre siden (som jeg velger å kalle det)? ← Vi har ingen rett til å dømme andre... Bare Gud kjenner hjertene. Blir oppgitt når jeg hører om folk som forteller andre hvor de kommer til å havne hen når de dør.
Superlammet Skrevet 24. april 2006 #12 Skrevet 24. april 2006 Vi har ingen rett til å dømme andre... Bare Gud kjenner hjertene. Blir oppgitt når jeg hører om folk som forteller andre hvor de kommer til å havne hen når de dør. ← Spørsmål: Vil det da si at så lenge en i sitt hjerte mener at hensikten er ren og i tråd med guds ord, så vil det unnskylde handlinger en har gjort gjennom livet? Jeg mener, det finnes de som utfører det som i mine øyne er ugjerninger, men som selv mener de har handlet etter guds ord. Vil de da havne i himmelen selv om gjerningen de har utført går imot den etikken og moralen som styrer samfunnet?
punktom Skrevet 24. april 2006 #13 Skrevet 24. april 2006 Hvis man ikke tror på det paradiset den personen tror på, hvorfor bry seg?
Gjest Elfrida Skrevet 24. april 2006 #14 Skrevet 24. april 2006 Chattet med en bekjent på MSN i stad ang. religion. Han er Kristen. Vi diskuterte hver vår tro, og jeg sa som det var, at jeg trodde på en Gud som hadde bestemt alt for oss på forhånd (skjebnen). I følge han kommer ikke jeg til Paradiset, men det gjør han. For han tror på Jesus og den kristne Gud. Jeg tror da på en Gud jeg også. Hvorfor skulle ikke jeg da komme til den andre siden (som jeg velger å kalle det)? ← Han følger en viss tro, og i følge de reglene som gjelder der kan du ikke komme til himmelen uten gjennom Jesus og gud. Jeg vil tro at veldig mange som følger en spesiell tro mener at alle som ikke følger den er fortapt og vil komme til et varmt og ukoselig sted etter døden. Det er vanligvis ikke sånn at man sier, 'ja du tror jo på Tor og Odin, så du kommer vel til dødsriket, mens han der borte, han tror at man kommer til en fin liten sydhavsøy når han dør, sa da gjør han jo det.' Men det er jo ikke så høflig å si det rett ut at noen kommer helvete! Uansett er det jo opp til deg om du velger å tro på det eller ikke. Vi finner det jo alle ut tilslutt allikevel.
Gjest Gjest_KR-øst_* Skrevet 24. april 2006 #15 Skrevet 24. april 2006 Han følger en viss tro, og i følge de reglene som gjelder der kan du ikke komme til himmelen uten gjennom Jesus og gud. Jeg vil tro at veldig mange som følger en spesiell tro mener at alle som ikke følger den er fortapt og vil komme til et varmt og ukoselig sted etter døden. Det er vanligvis ikke sånn at man sier, 'ja du tror jo på Tor og Odin, så du kommer vel til dødsriket, mens han der borte, han tror at man kommer til en fin liten sydhavsøy når han dør, sa da gjør han jo det.' Men det er jo ikke så høflig å si det rett ut at noen kommer helvete! Uansett er det jo opp til deg om du velger å tro på det eller ikke. Vi finner det jo alle ut tilslutt allikevel. ← Da har du iallfall en tro på et liv etter døden.
Gjest Elfrida Skrevet 24. april 2006 #16 Skrevet 24. april 2006 Da har du iallfall en tro på et liv etter døden. ← Du har selvsagt rett, jeg finner det antagelig ikke ut, siden jeg heller mest til å tro at jeg ikke våkner opp på noen som helst måte etter at jeg er død. Men kanskje jeg blir overrasket allikevel? Jeg er ikke en veldig skråsikker person.
Gjest Gjest_KR-øst_* Skrevet 24. april 2006 #17 Skrevet 24. april 2006 Du har selvsagt rett, jeg finner det antagelig ikke ut, siden jeg heller mest til å tro at jeg ikke våkner opp på noen som helst måte etter at jeg er død. Men kanskje jeg blir overrasket allikevel? Jeg er ikke en veldig skråsikker person. ← Det kan nok i mange tilfeller være lurt å holde døra litt på gløtt for en aldri så liten tvil.
Gjest Elfrida Skrevet 25. april 2006 #18 Skrevet 25. april 2006 Det kan nok i mange tilfeller være lurt å holde døra litt på gløtt for en aldri så liten tvil. ← Kunne ikke vært mere enig. Skråsikre personer gjør meg ytterst skeptisk, da tenker jeg at de enten ikke har tenkt nok over saken, eller at de har tenkt for mye slik at det har tippa over for dem. Spørsmål som det er vanskelig å svare på er ofte de viktigste og mest interessante spørsmålene, og hvis man har gjørt seg opp en bastant mening om dem, og deretter sluttet å tenke noe mere over det, får det meg til å tro at man kanskje er litt enkel i topplokket.
Gjest Jalileh Skrevet 25. april 2006 #19 Skrevet 25. april 2006 Vi har ingen rett til å dømme andre... Bare Gud kjenner hjertene. Blir oppgitt når jeg hører om folk som forteller andre hvor de kommer til å havne hen når de dør. ← Det er det jeg også mener. Han som en god kristen (som han mener selv) skal i hvertfall ikke sitte å fortelle meg at jeg ikke kommer til Paradis. Er han Gud, eller? :klø:
Gjest Jalileh Skrevet 25. april 2006 #20 Skrevet 25. april 2006 Han følger en viss tro, og i følge de reglene som gjelder der kan du ikke komme til himmelen uten gjennom Jesus og gud. Jeg vil tro at veldig mange som følger en spesiell tro mener at alle som ikke følger den er fortapt og vil komme til et varmt og ukoselig sted etter døden. Det er vanligvis ikke sånn at man sier, 'ja du tror jo på Tor og Odin, så du kommer vel til dødsriket, mens han der borte, han tror at man kommer til en fin liten sydhavsøy når han dør, sa da gjør han jo det.' Men det er jo ikke så høflig å si det rett ut at noen kommer helvete! Uansett er det jo opp til deg om du velger å tro på det eller ikke. Vi finner det jo alle ut tilslutt allikevel. ← Det er jeg fullt klar over. At hans tro er sånn. Men, når han som den gode kristne personen han fremstiller seg som sitter og dømmer meg og forteller meg hvor jegskal/ikke skal... da syns jeg han setter seg selv i en posisjon som han ikke har mulighet til å uttale som om. Det er bare Gud som bestemmer det. Han kan jo ikke overprøve Gud. Hvem er han som kan sitte og vite og ikke minst bestemme hvem som kommer til Paradis? At han har sin tro er en ting, men at andre sin tro har en "lavere status" er jo så ufattelig arrogant og ikke minst nedlatende og uhøfflig som du skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå