Gjest Shadowlyn Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Pappa skal gifte seg til sommeren, og dette blir det aller første bryllupet jeg og søsteren min har vært i. Hva skal vi gi?? Han og forloveden hans er av typen som har alt. Og det de ikke har tar de seg råd til. I tillegg er de jo i 50 åra begge to så de etablerer seg ikke akkurat for første gang så de trenger ingenting. Noen som har tips? De foreslo vin men det er litt kjedelig synes jeg.. Helst ikke over 1000 kr.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Hvis de er glade i vin, hvorfor ikke kjøpe to skikkelig fine, litt spesielle vinglass til dem? Det gjorde jeg til min far og hans (nå eks-)kone da de giftet seg, og gaven ble godt mottatt.
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Tror jeg heller ville gått for skikkelig eksklusiv vin fremfor 2 vinglass. Kjedelig med to glass av en serie hvis de ikke samler fra før. Hva med vinsmakerkurs el.l.?
Gjest Shadowlyn Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Tror jeg heller ville gått for skikkelig eksklusiv vin fremfor 2 vinglass. Kjedelig med to glass av en serie hvis de ikke samler fra før. Hva med vinsmakerkurs el.l.? ← Det tror jeg de går på innimellom selv. De lager sin egen vin og. De seiler og er veldig opptatt av båt også.. hvis det hjelper noe.
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 Vanskelig med de som har alt, ville satset på en opplevelse fremfor en ting, men akkurat nå har jeg ingen gode idèer til hva de skulle bli.... Sorry.
Gjest Shadowlyn Skrevet 22. april 2006 #6 Skrevet 22. april 2006 Jeg vet, det er det som gjør det så vanskelig! Vil gi noe de ikke forventer og som de ikke har fra før.. klarer ikke være så kreativ..
Gjest si Skrevet 22. april 2006 #7 Skrevet 22. april 2006 hva med å gi dem noe som de IKKE har alt av/ er eksperter på/ opplever ofte? Dansekurs? En tur i den norske fjellheimen? en skikkelig stilig vinopptrekker (de har f.eks. mye fint til kjøkken/hjem på Norway Designs)?
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #8 Skrevet 22. april 2006 Har du søsken du kan spleise med? Hva med en eksklusiv middag på en skikkelig bra restaurant? Hvid du vil ut av Oslo så kan jeg anbefale Engø Gård på Tjøme. Tror de har en pakke som heter Engø-døgnet hvor alt er inkludert ett døgn. Det er kjempefint der ute og de er kjent for veldig bra kjøkken og vin.
Gjest si Skrevet 22. april 2006 #9 Skrevet 22. april 2006 eksklusiv middag for to (og hvertfall en hel helg) kommer jo vanligvis på langt over 1000 kr...
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #10 Skrevet 22. april 2006 eksklusiv middag for to (og hvertfall en hel helg) kommer jo vanligvis på langt over 1000 kr... ← mente et døgn, ikke en helg
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #11 Skrevet 22. april 2006 Kanskje derfor jeg lurte på om hun hadde noen å spleise med....
Gjest Shadowlyn Skrevet 22. april 2006 #12 Skrevet 22. april 2006 Kanskje derfor jeg lurte på om hun hadde noen å spleise med.... ← Søsteren min men vi har ikke råd til mer enn 500 kr. hver dessverre.
Mblomste Skrevet 22. april 2006 #13 Skrevet 22. april 2006 Hva med et reisegavekort på den nye båten til color line "Color fantasy"
Gjest Shadowlyn Skrevet 22. april 2006 #14 Skrevet 22. april 2006 Hva med et reisegavekort på den nye båten til color line "Color fantasy" ← Det så veldig bra ut til jeg så prisen.. Jeg høres fryktelig vanskelig ut her men alt er så dyrt.
Mblomste Skrevet 23. april 2006 #15 Skrevet 23. april 2006 (endret) Det jeg tenkte på er at Dere kan gi et gavekort så kan de evt betale det som mangler selv. Det var bare et forslag. Men det finnes jo andre båtturer rundt omkring også. Ikke sikkert at det er like dyrt. Her er en adresse til noen som har en del turer rundt omkring i Norge De selger gavekort Vet jo ikke hvor de bor hen i landet med det var jo forskjellige priser der Endret 23. april 2006 av Mblomste
Hermula Skrevet 23. april 2006 #16 Skrevet 23. april 2006 Billetter til teater/ opera ell? Rafting-opplevelse?
Gjest Tita K Skrevet 23. april 2006 #17 Skrevet 23. april 2006 Hva med å gi dem en opplevelse sammen med dere? Enten noe som er arrangert av andre som en tur i teater eller på Per Gynt spelet o.l. Og så kan dere gå og spise eplakake med krem eller noe liknende etter på. Eller så kan dere arrangere en spesiell ut i det blå tur dere ordner med piknikk kurv ev. grilling i vannkanten og får en dere kjenner til å komme å spille gitar, men gjør dere selv til en del av gaven da får dere alle et minne som dere kan ta vare på videre.
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2006 #18 Skrevet 23. april 2006 Hva med en skikkelig dyr vin? Altså en skikkelig dyr vin? Som skal lagres? Og med et kort der det står fex denne skal drikkes på deres fem års bryllupsdag eller noe....
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #19 Skrevet 23. april 2006 Hva med moskussafari i Dovre nasjonalpark, da? Dette er en guidet fottur inn i området hvor moskusstammen står i Dovre nasjonalpark. Det koster kr 260,- pr person, kanskje du og søster skal være med?? Naturopplevelse som kommer til å vare lenge:-) http://www.moskussafari.no/
Gjest Shadowlyn Skrevet 23. april 2006 #20 Skrevet 23. april 2006 Rafting-opplevelse? ← Hvor finner jeg noe sånt? :klø: Hva med en skikkelig dyr vin? Altså en skikkelig dyr vin? Som skal lagres? Og med et kort der det står fex denne skal drikkes på deres fem års bryllupsdag eller noe.... ← Søsteren min er ikke med på det, og jeg er egentlig enig med henne om at en vinflaske (uansett hvor dyr den er) blir litt kjedelig.. Men det er en god ide! Hva med moskussafari i Dovre nasjonalpark, da? Dette er en guidet fottur inn i området hvor moskusstammen står i Dovre nasjonalpark. Det koster kr 260,- pr person, kanskje du og søster skal være med?? Naturopplevelse som kommer til å vare lenge:-) http://www.moskussafari.no/ ← Synes dette hørtes utrolig ut! Men så ringte jeg mamma og han hater visst fjellet. Han liker sjøen. Finnes det noen spennende opplevelser på vannet noen kan anbefale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå