Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Kjæresten min i utlandet ville kjøpe meg en IPOD til bursdagen min.... Men så er jeg veldig redd at jeg ble tollet, eller må betale et eller en annet sum. Det ble sendt fra USA altså. Noen som vet hva han burde gjør/ikke gjør? Takk på forhand
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Er den sendt allerede? Da er det utenfor noens rekkevidde. Dersom han merket av som "gave" på tollpapirene og/eller skrev samlet verdi til under 200NOK, så burde den slippe gjennom tollen. Imidlertid kan de alikevel finne på å stanse og å åpne pakken. Om de da finner en faktura inni med det riktige beløpet på, må du alikevel betale moms/toll. Små sjangser for at de gjør det da, men det KAN skje.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Planen var at han skal ta det ut av pakningen helt, også skal det ikke ligger noe kvittering oppi heller.... Jeg lest en sted at det er lov å få gave opp til tusen kroner.....kan det stemme? Tror ikke det var vel så lurt å skrive verdi til 200kr nå det er Ipod eller?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Jeg lest en sted at det er lov å få gave opp til tusen kroner.....kan det stemme? ← Det stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå