Gå til innhold

LOL

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Ja, hva betur lol? Leser det omtrent overalt i forskjellige forum, men aner ikke hva dette betyr. Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:ler: Lots of Laugh (masse latter) Eller ROFL rolling on the floor laughing my ass of... :sjarmor:
Gjest Shadowlyn
Skrevet
:ler: Lots of Laugh (masse latter)

Det er ikke riktig. Det betyr Laughing Out Loud.

Skrevet

Trodde det var "laughing out loud" jeg!

Gjest Shadowlyn
Skrevet
Eller ROFL rolling on the floor laughing my ass of...  :sjarmor:

Og ROFL er kun Rolling On the Floor Laughing.

LMAO er Laughing My Ass Off.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

SAA betyr Silly American Acronyms...

:flekke:

Gjest Gjest
Skrevet

kunne like godt vært Lots Of Love..........

Gjest Gjest
Skrevet
kunne like godt vært Lots Of Love..........

Var faktisk det i "gamle dager". Brevvekslingen mellom soldater og kjærestene deres endte ofte med LOL og da i betydingen Lots of love. Nå betyr det: Laughing out loud som flere her har påpekt.

Skrevet

LOL - Lots of Laugh or Laughing Out Loud. This abbreviation indicates something is really funny. Unfortunately although very common, that term became uncool a long long long time ago. Other alternatives that you can use instead are "hehehehe" or "hahahaha" which aren't the best but are more hip. ROFL should also be avoided to appear cool.

:legrine:

Gjest Gjest
Skrevet

Trodde det betydde lots of love. Ikke rart at jeg ikke alltid har skjønt bruken. :ler:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Var faktisk det i "gamle dager". Brevvekslingen mellom soldater og kjærestene deres endte ofte med LOL og da i betydingen Lots of love. Nå betyr det: Laughing out loud som flere her har påpekt.

Man bør ikke bruke det i kjærlighetsbrev nå, siden det kan virke litt sarkastisk:

I love you!

LOL!

Endret av Slangen
Gjest padawan
Skrevet
denne siden hos Wikipedia lister de mest vanlige lang/utrykkene som bruke spå nettet...
Skrevet

Og jeg som trodde det betydde : "ler og ler"......altså at man ikke kan stoppe å le.

:mrgreen:

(spøker litt nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...