Ava Adore Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Overmadrassen min trenger å vaskes og den må (dessverre) vaskes/rengjøres med møbelshampo. Noen som har forslag til en som er bra? Og hva ligger sånne shampoer på i pris? Ava Adore
Gjest Kes Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Overmadrassen min trenger å vaskes og den må (dessverre) vaskes/rengjøres med møbelshampo. Noen som har forslag til en som er bra? Og hva ligger sånne shampoer på i pris? Ava Adore Hei! Jeg lurer på det samme... Og ikke minst, hvor får man tak i møbelshampo? Har vært på IKEA hvor madrassen er fra (og ble der foreslått å bruke jif...??!!), skeidar, maxbo og flügger, men ingen har det... Fant du en som funket? Eller noen andre som vet?
Gjest Gjest_Mimosa_* Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Tar opp denne tråden. Har også en madrass fra IKEA jeg skulle ha vaska. Noen som vet?
Villbringebær Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Får du ikke tak i møbelshampo så kan du bruke nylonvask. Jeg har brukt det på sportsvogn og lampeskjerm. Funker fint. Jeg skal teste det ut nå på en sofa og da kommer jeg til å bruke en børste. Har trålet mange butikker, men alle børstene jeg fant var alt for harde. Kom over skopussebørste på Søstrene Grene og den var myk nok.
Belima Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Har du prøvd i en forretning som selger maling m.m. der du bor? Eller i en Jernia butikk? Selv har jeg noen ganger pisket opp skum av Zalo og børstet det inn i madrassen. Latt det tørke og støvsuget etterpå. Noe annet du kan gjøre er å strø bakepulver på madrassen. Gni godt. La det ligge i 15-20 min og så støvsuge.
Virreliten Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Milo som piskes til skum, skummet smøres utover madrassen og børstes, la tørke og støvsug. Dampvasker om man har det er en genial ting. Det blir vått, men det skal vel en overmadrass tåle. Og da kan man jo kanskje spyle den i dusjen eller på terassen og ta den inn til tørk når den har dryppet fra seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå