Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Katten min har alltid vært ute, gått på do ute osv. Nå har den fått kattunger og er inne alene mens jeg er på jobb, jeg har kattedo, med kattesand fra dyrebutikken, som ikke skal lukte. Men katten bruker den ikke! Istedenfor gjør den fra seg i sofaen Hvordan kan jeg få henne til å bruke doen? Jeg har ikke mulighet til å ta henne på "fersken" Veeeeldig takknemlig for råd
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 hva med å la katta + kattunger være på badet el mens du er på jobb? kjekt å være på bad el rom med varmeabler og lett å vaske gulvet hvis uhellet skulle være ute.
Gjest Varg-Menja Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Kanksje hun ikke liker kjøpesand, siden hun er vant til å gjøre fra seg ute? Katter er vanedyr når det kommer til avføring. Prøv heller å fylle kassa med jord/sand du finner der du bor, det kan hjelpe. Og la dem være på ett lukket rom hvor ting hun evt tisser på er lett vaske, når hun er alene.
ajax- Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Legg "bersjen" i kattedoen og sett mor inn i kassa noen ganger slik at hun skjønner at det er der det skal være. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #5 Skrevet 23. april 2006 Ja, det er veldig viktig at kattemora blir renslig så raskt som mulig. hvis ikke vil jo ikke kattungene bli renslige heller, siden det jo er mora som lærer dem opp. I tillegg til forslagene om å prøve annen kattesand ville jeg ha stengt katten inne i et stort hundebur sammen med kattungene, kattekassa, mat/vann og katteseng. Da blir mora tvunget til å bruke kassa, for katter har instinkt om ikke å gjøre fra seg på soveplasse/i maten. det kan høres brutalt ut å stenge en katt inne i bur, men i slike ekstreme tilfeller som dette er det faktisk nødvendig i noen dager. Som sagt risikerer man altså at også kattungene ikke bruker kattekassa. Og så må man jo spørre seg hvem som setter kull på en katt som ikke er renslig innendørs. Jeg ville iallefall aldri tatt til meg en slik kattunge, når det er så mange andre kattunger som er renslige ute på markedet. En seriøs rasekattoppdretter ville aldri satt kull på en urenslig katt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå