Amadea Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Dere som skal ha barn i bryllup, arrangerer dere noe spesielt for dem? Jeg leste om en her inne som ikke ville ha for mange taler / sanger, utover det noen tanker? Skal de sitte sammen med foreldrene eller på bord for seg eller noe annet? Kommer selvfölgelig an på alder da, så skriv gjerne det også .
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 De barna som kommer i vårt bryllup skal sitte sammen med sine foreldre. Jeg tenkte å leie en barnevakt som kan se etter barna dersom de sovner utover kvelden, og som evt. kan vise litt filmer eller noe under middagen for de barna som blir utålmodige, på et annet rom. Vi kommer også til å servere all alkoholen ved bartendere og servitører, slik at alt foregår i litt mer ordete former, og barna ikke har tilgang på alkohol. Dessuten drikker gjerne de voksne litt mindre også dersom de må hente seg mer alkohol enn hvis den står fremme på bordene o.l.
Lykketrollet Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Vi har et aktivitatsrom for de minste. Der sitter det to jenter og passer på barna. Der kan de tegne, lese bok, leke med leker og se litt film. Greit at de har mulighet til å oppholde seg sammen med andre barn på et rom litt avsidiges enn at de løper inn og ut. Utpå festen så kommer det nok ikke til å være barn tilstede.
Gjest LoisLane Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Vi hadde eget barnebord, og en egen barnevakt. Hadde kjøpt inn masse tegnsesaker, hobbybøker, puslespill osv. Vi hadde det uformelt, få taler og ikke farlig om et barn kom bortom oss eller foreldrene. Det gikk over all forventning - de løp ute og underholdt hverandre (og tok masse rare bilder med engangskameraene).
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 Ett dilemma dette synes jeg. Dattera mi på 9 skal være med til etter middagen. Småsøskenene mine på 8 og 9 skal til nød få være med... de er så sinnsykt urolige at jeg gruer meg skikkelig til å ha dem der. Lillesøstera og døtrene våre skal være brudepiker, men lillebroren min vil jeg ikke ha med. Alle tre skal dra hjem etter kakene er spist. Syns ikke barn har noe i ett bryllup å gjøre der hvor det serveres alkohol. Men oss om det
Gjest Fruktkake Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 Ett dilemma dette synes jeg. Dattera mi på 9 skal være med til etter middagen. Småsøskenene mine på 8 og 9 skal til nød få være med... de er så sinnsykt urolige at jeg gruer meg skikkelig til å ha dem der. Lillesøstera og døtrene våre skal være brudepiker, men lillebroren min vil jeg ikke ha med. Alle tre skal dra hjem etter kakene er spist. Syns ikke barn har noe i ett bryllup å gjøre der hvor det serveres alkohol. Men oss om det ← :hår:
Annie78 Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 Tenkte litt på dette i forbindelse med vårt bryllup. Er enig i at barn og alkohol ikke hører sammen, men i et bryllup tror jeg egentlig ikke barna legger spesielt merke til at de voksne drikker alkohol dersom de bare er seg selv, slik de er til vanlig..... Tror det er det som er viktigst for ungene... Vi hadde med søsteren og søskenbarnet til mannen min, 9 og 11 år gamle. De var de yngste (bortsett fra en gutt på 2 mnd som kom etter middagen). Det gikk helt utrolig fint, de satt fin ved bordet og koste seg kjempemye utover kvelden. Angret egentlig på at jeg ikke ba to-tre av søskenbarna mine som er på samme alder, men vi hadde liksom satt en grense når det gjaldt søskenbarn som ikke måtte reise langt... Men det kommer selvsagt an på hvor gamle ungene er og hvordan de oppfører seg til vanlig, og litt an på været og. Vi hadde fint vær og ungene var mye ute, men det hadde kanskje blitt noe annet om det hadde regnet og alle måtte være inne. Nå hadde vi og festen få et lite hotell hvor ungene kunne gå opp på rommene og se tv eller sove om de ville, noe som var en fordel når klokka passerte 12. Tror kanskje ikke det hadde vært like greit for en 3-6åring å sitte stille under middagen, men det hadde egentlig ikke gjort så mye, bare foreldrene hadde vært lure nok til å ta seg av ungen, ta han med ut osv... Litt dumt med unger som skravler under taler o.l., synes jeg. Men her må det jo være opp til hver enkelt hva de ønsker. Dere kjenner vel barna i familien godt, og vet hvordan de oppfører seg i bursdager, dåp, konfirmasjon osv. Eget barnerom er jo greit om dette er mulig, og noen til å se etter barna... Vi hadde ikke med tanteungen min på litt over ett år, hun var hos sine besteforeldre. Vi mente det var best både for oss, foreldrene og ungen. Men andre kan godt vurdere det annerledes...
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #8 Skrevet 23. april 2006 Det blir 10 ungar i vårt bryllup, og vi tilrettelegger ikkje noko meir for dei enn at vi leiger inn 2 barnevaktar som kan sjå etter dei når dei er lei av å sitte ved bordet, og under festen etterpå. Det er leikeplass utanfor lokalet vårt, så det er mulighet for å la dei springe frå seg ute også. Elles er det lite formelle rammer rundt bryllupet vårt, og det gjer ikkje oss nokon ting om små barneføtter beveger seg rundt om i lokalet. Barna er ein naturleg del av festen vår! Vi har forresten også bartender så mindreårige ikkje får tak i alkohol.
Pasha Skrevet 23. april 2006 #9 Skrevet 23. april 2006 det skal bare være med et barn i bryllupet vårt.. sitter sammen med oss på bordet, men regner med at dersom ting blir for kjedlig for henne kan vi sette på en dvd som hun kan se på
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #10 Skrevet 23. april 2006 Blir endel barn fra 1 til 13 år i vårt bryllup, vi skal orden med et aktivitetsrom med dvd, spill,tegnesaker osv. Videre vil vår toastmaster annonsere at vi ønsker at barna bringes hjem til barenvaktene sine innen kl.21 og kl.23 for de større barna. Har heller ikke sansen for at små barn er til stede nå baren åpnes for fult.
Elodi Skrevet 23. april 2006 #11 Skrevet 23. april 2006 Vi hadde eget barnebord, og en egen barnevakt. Hadde kjøpt inn masse tegnsesaker, hobbybøker, puslespill osv. Vi hadde det uformelt, få taler og ikke farlig om et barn kom bortom oss eller foreldrene. Det gikk over all forventning - de løp ute og underholdt hverandre (og tok masse rare bilder med engangskameraene). ← Omtrent slik gjorde vi det og, og det gikk superbra!! alle skrøt i ettertid om hvor utrolig flinke ungene var! Det var mine 2 og 8 tantebarn der, alle under 13 år. De aller minste ble sendt hjem med barnevakt utpå kvelden
Catzy Skrevet 23. april 2006 #12 Skrevet 23. april 2006 Vi hadde 6 barn i alder 8-13 i vårt bryllup. 5 av de er mine søskenbarn, den siste er min manns fetter. Vi droppet de to minste fetterne mine, som vi visste at hadde maur i rompa. Det var både foreldre og vi glade for. Vi hadde bryllupet vårt på hotell, og der var det et eget rom som barna kunne gå til når de kjedet seg. Der var det video og dvd-spiller, spill, tegnesaker, is og godteri. Det ble godt brukt, og alle var kjempefornøyd. Den ene fetteren vandret litt rundt i lokalet og var litt slitsom, men toastmasteren ba ham vennlig om å enten bli på plassen sin eller gå til ekstra-rommet, og da gjorde han det. Syntes det var en veldig grei måte å gjøre det på. Vårt bryllup hadde ikke altfor høy alko-faktor, ingen gjester var snydens før desserten etc. Vi hadde derfor ingen problemer med å la ungene være med så lenge foreldrene syntes det var greit. Hvis man har urolige unger og vet at folk kommer til å være i høy feststemning, så er det kanskje en mindre heldig kombinasjon enn det vi endte opp med på vår fest. Catzy
JallaJalla Skrevet 23. april 2006 #13 Skrevet 23. april 2006 Blir omlag 6 barn i alderen 7 til 16 i bryllupet vårt. Dette er nevøer og nieser av meg og min tilkommende. Hvor lenge de blir med på festen og hva som er passende for de å overvære i forhold til alkohol føler jeg blir opp til deres foreldre å avgjøre. Sønnen vårblir ikke med på annet enn vielsen. Han er så liten stakars goingen
Floja Felíz Skrevet 24. april 2006 #14 Skrevet 24. april 2006 Vi skal ha 9 barn i bryllupet, de er min sambos datter og hans nevøer og nieser. For oss er de en naturlig del av familien, og jeg tror det ville blitt noen sure miner dersom de ikkek fikk være med. De gleder seg skikkelig allerede. Det kommer til å være to barnevakter under middagen og kaffen som skal sysselsette barna litt. De får eget barnebord og eget lekerom, pluss at der er en liten lekeplass utenfor lokalet. På lekerommet blir det lagt ut tegnesaker, bøker osv., pluss at vi nok setter inn en tv og noen DVD'er. Og så skal vi lage en barne-bar der de kan blande seg barnedrinker. Det husker jeg var en schläger da jeg var med foreldrene mine på hotell i gamle dager. Festlokalet vårt er et akvarium, så vi regner med at de vil trives med å være der og se på alle fiskene også. Vi gir nok beskjed om at vi har barnevakter der frem til festen starter for alvor i 21-tiden, og da bør barna sendes hjem for kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå