Gå til innhold

Dere som har/har hatt undulat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg har en undulatgutt på drøye 5 år.Stort sett rolig i den formening at han sitter der å skravler og holder på, men helt siden jeg fikk han da han var liten har han hatt perioder der han "prater" høyere enn han pleier. VELDIG høyt.

Nå har denne perioden holdt på i over en mnd. og jeg holder på å bli hørselskadet her :overrasket:

Det nytter ikke å se på tv eller høre musikk uten at han setter i gang øyeblikkelig, uansett hvor lavt jeg har på lyden.

Hva kommer dette av og hvordan får jeg "plukket" dette av han???

Endret av ~Alwa~
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt buret til f.eks. kjøkkenet hver gang han begynner å bråke. Ikke gi han oppmerksomhet, kun når han oppfører seg normalt mht. lyd.

Er det slik at du småprater mye med han, bortsett fra når du ser tv, hører radio osv? Da vil han ha din oppmerksomhet, og begynner å skravle.

Jeg har aldri opplevd det samme, og har ikke undulat nå, men det var den første tanken som slo meg...

Gi han oppmerksomhet når han er rolig, og flytt buret hver gang han bråker. Ikke gi han mer oppmerksomhet når du flytter buret, enn at du sier hysj. Da kan det hende at han lærer at hysj betyr at han må være mer stille.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg snakker jo en del til han, er inni med hånda og koser,tar han ut osv... men jeg vil ikke påstå at han er bortskjemt med det.

Men det kan virke, som du sier, at det er oppmerksomhet han vil ha.

Jeg har hatt undulat tidligere også men hadde aldri dette problemet med han. Og denne kosepratinga er jo en del av kosen med å ha undulat men når han setter i gang som dette gjør det rett og slett vondt i ørene.

Jeg skal forsøke rådet ditt :icon_smile:

Skrevet

Har en bråkebøtte av en hund som setter i gang når jeg skal se nyheter osv. Det eneste som hjelper er å overse han...

Du kan også kjøpe en undulat til, så kanskje han finner noe mer interessant enn å bråke og skrike etter oppmerksomhet...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har forsøkt å skaffe både en kompis og ei fru til han, ikke samtidig men det gikk ikke bra noen av gangene. Frua hakket ham til blods og til kompisen var ikke han så grei, så jeg ga det opp. Tror han trives best i eget selskap med speilet sitt og radioen.

Nå har han sittet på kjøkkenet 2 ganger og blitt flytta tilbake når han ble stille. iTunes`en spiller og han sitter å koseprater til speilet sitt ;)

Gjest Little me
Skrevet

Du får ta det som et kompliment, det betyr jo at han trives. :ler:

Når jeg hadde 1 undulat spurte de jeg snakket med på tlf om jeg var i en dyrebutikk. :overrasket: Han bråka no helt sinnssykt!!!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja,det høres virkelig ut som en dyrebutikk her enkelte ganger :ler:

Han har faktisk roet seg betraktelig ned allerede, så takk for godt råd :smilbla:

Gjest *gjest*
Skrevet

Du kan også eventuelt legge et teppe over buret når han begynner å bråke.

Undulaten min er vant til å få et teppe over buret om natten, for da skal det være stilt.

Dersom han bråker om dagen når jeg holder på med skolearbeid eller lignende, så legger jeg bare teppet over og det blir stille.

Nå må du selvfølgelig ikke hive over et kjempetykt å massivt pledd/teppe slik at stakkarn ikke får puste :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...