Mint Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Jeg har søkt rundt på forumet, og det eneste jeg finner er tråder som omhandler fet underhud og tørr overhud. Men jeg mener at min hud er omvendt av dette, altså TØRR underhud og FET overhud. Kan det være riktig? Huden min føles fet å ta på, men jeg ser tegn på tørrhet når jeg lager grimaser slik at huden strekker seg. Da føles den også tørr/stiv. Ellers har jeg noen urenheter, spes på haka og litt sorte prikker på nesen. Jeg bruker Special Cleansing Gel, Medical Clearing Gel og Skin Smoothing Cream fra Dermalogica. Jeg har alltid karakterisert huden min som fet, men jeg synes faktisk ikke at SSC er rik nok for meg. Ofte føles ansiktshuden stiv etter påføring av denne, og den trekker inn i huden umiddelbart. Er det noen som har gode råd? Det skal tilføyes at jeg kun har brukt Dermalogica i en ukes tid.
Gjest Gjesta Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Strengt tatt er vel ikke huden oppdelt i overhud og underhud på den måten. Men ang. problemet ditt med at huden er tørr, men føles fet å ta på. Det kan komme av at du ikke bruker rike nok produkter for huden din. Du trenger kanskje ikke mer fett, men huden trenger helt klart mer fuktighet. Men samtidig må du gi produktene en sjanse til å virke før du bedømmer, helst fire uker. Mitt forslag etter den perioden: Kutt ut Special Cleansing Gel for en periode. Bruk en mildere rens, for eksempel Ultracalming Cleanser Deretter Skin Hydrating Booster og så Skin Smoothing Cream Blir ikke dette nok, kan du heller teste Intensive Moisture Balance, men den gir endel mer fett, og det ser huden din ut til å ha nok av.
Mint Skrevet 23. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2006 Takk for svar, Elphaba. Jeg prøver ut produktene jeg har nå en stund til, og hvis huden fortsetter å oppføre seg slik som nå prøver jeg produktene du tipset meg om. Jeg har forresten fått litt mer urenheter etter at jeg startet på Dermalogica. Håper det går over etter en innkjøringsperiode. Skal prøve å være tålmodig..
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 Jeg har hatt litt lik hud som det du beskriver. Tørre partier og urenheter. Det jeg syns har hjulpet er å slutte med krem om natten. Det er litt ekkelt de første dagene, men går seg til etterhvert. Ellers ser Elphaba sine forslag bra ut. Særlig er det viktig å ikke bruke for sterk rens. Special Cleansing Gel er alt for sterk for meg i hvertfall. Ellers så er jojobaolje supert til både tørr og fet hud. Anbefales! Link
Mint Skrevet 24. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2006 Jeg brukte jojobaolje mye før jeg startet nå med Dermalogica. Men ville liksom holde meg til Dermalogicapoduktene for å se hvordan det ble. Jeg har nå måttet ta frem oljen igjen og bruker den hver dag, blander den med SSC om kvelden. Jeg tror nok at Special Cleansing Gel kan være for sterk for meg også. Synes det er veldig rart, ettersom jeg aldri har tenkt på huden min som tørr. Men det er den altså nå. Jeg skal som sagt holde ut i "prøveperioden", og bytter nok rens hvis ikke ting stabiliserer seg.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Huden min er også sånn- Bruker også produkter fra dermalogica nå, å jeg syns de hjelper. Bestillte et sett for normal/dry skin. Special cleansing gel, multi activ toner og special smooting cream bruker jeg, itillegg bruker jeg en exfoliant cream, den syns jeg er god har brukt dette i snart 3 uker nå.. veldig fornøyd. Bruker utrolig lite på om gangen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå