Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #1 Skrevet 28. november 2002 Når jeg er i Sverige, kjøper jeg alltid sprøe vaffler med krem og multer, og disse vafflene er de beste som fins, og så sprø Er det noen som har oppskrift på sprøe vaffler, (og som holder seg sprø) Nam nam takker for svar!
Gjest Starya Skrevet 28. november 2002 #2 Skrevet 28. november 2002 Mamma pleier å lage disse til jul. Vet ikke om de blir slik som de du mener, men de holder seg ihvertfall sprø.. Hmm jeg hadde en oppskrift, mamsen en annen.. Vi satser på denne: 250 sukker 4 egg Røres 500 g potetmel 3 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Stekes i jern, la de kjøles adskilte på rist
Gyda Skrevet 29. november 2002 #3 Skrevet 29. november 2002 Kanskje det er disse vaflene du mener... Jeg kaller dem for "harde vafler", og lager dem til jul. De er hvite når de er ferdig stekte. 2 kopper sukker 250 g smør 250 g potetmel 2 egg 2 kopper melk 2ts hjortesalt mel til passe tykk deig. Vaflene skal kjevles ut. Jeg bruker en tallerken som er ca like stor som vaffeljernet innvendig og skjærer rundt leiven, slik at jeg får jevne kanter. Stekes i vaffeljern på middels sterk varme. Jeg syns de er kjempegode med smør og ost.
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #4 Skrevet 29. november 2002 Tusen takk for svar! Gjett om det blir vaffler i helga da.........nam nam :D
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #5 Skrevet 6. desember 2002 Jeg prøvde de første vafflene. De var gode, men ikke de jeg var ute etter. De jeg etterlyse er luftige, litt søte, og ordentlig sprø utenpå. :D De er ganske lys når man tar de ut av vaffeljernet. Vet at de selger 1-2-3 pakninger i sverige, men jeg gidder liksom ikke å dra til sverige hver gang jeg får lyst på vaffler. PLEASE HELP!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå