Gå til innhold

Hva koster deres bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hm,, sitter her å leser at folk skal ha 90 og over 100 gjester i bryllupet sitt.Da lurer jeg på sitter dere med så forferdelig mye penger,eller er det foreldre som hjelper dere å betale et så " stort Kalas"

Ikke alle bryllup koster mangfoldige tusen, bare fordi det er mange gjester. Kjenner til flere som ahr hatt over 100 gjester, men der hele kalaset kom på under 50 000. Det spørs hvordan man legger det opp.

Har dere så store familier og så stor vennekrets at det er over 100 mennesker dere vill ha i bryllupet..Leste her at mange har store bryllup, bare for å vise seg fram..Hm..Trodde Bryllupet skulle være for familie og gode venner(ikke da venner man sjelden har kontakt med)Men det er vel greit å ha så stort bryllup når man ikke betaler alt selv?

Tror du virkelig det er mange brudepar, som inviterer gjester bare for å vise seg frem? Er det slik du tenker om deg selv? For det er jo lett å tenke det samme om andre, som man tenker om seg selv.

Tror du virkelig alle store bryllup, er sponset av en eller annen?

:klem: Selv skal vi ha 50gjester, familie det meste, noen gode venner.Vi betaler alt selv.ikke et øre kommer fra foreldre.med en kuvert pris på 1400kr så har hvertfall ikke vi råd til å be "nabon" Hva mener dere??? Har vi blitt såå store på ting at 100pers er normalt???Gjestene skal jo også ha gaver nå,,he he før holdt det med å ta med bord kortet hjem.. ;)

Dere har valgt denne løsningen, men bør alle tenke som dere? Tror du virkelig alle har en kuvertpris på 1400? Jeg personlig hadde aldri betalt så mye for en kuvertpris, for det er faktisk fult mulig å få til en billigere. Dere har valgt en dyr løsning i mine øyne, og derfor syns jeg det blir for dumt å kritisere andre sine valg. Når andre faktisk klarer å få til en billigere løsning, enn det dere får.

Dere velger en dyr løsning, og andre velger en billigere løsning men de kan derfor invitere flere av sine venner. Og ja, ganske mange har 100 personer, om man først setter seg ned og skriver opp alle som betyr noe.

Du spør om vi har blitt så store på ting, at 100 personer er normalt. Da vil jeg spørre deg, om du/dere har blitt så stor på det, at du/dere har valgt en såpass dyr kuvertpris som det dere har valgt?

Deres kuvertpris koster 70 000 for gjestene, og da regner jeg med at klærne deres og andre ting ikke er i den prisen. Vårt bryllup kom på TOTALT 65 000 kr, og da hadde vi 67 gjester. Billigere enn deres bryllup, og med 17 gjester mer. ;)

Det handler om prioritering, og dere har prioritert et dyrt kuvert, mens andre prioriterer flere gjester.

Endret av Piper
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tror du virkelig alle store bryllup, er sponset av en eller annen?

Dere har valgt denne løsningen, men bør alle tenke som dere? Tror du virkelig alle har en kuvertpris på 1400? Jeg personlig hadde aldri betalt så mye for en kuvertpris, for det er faktisk fult mulig å få til en billigere. Dere har valgt en dyr løsning i mine øyne, og derfor syns jeg det blir for dumt å kritisere andre sine valg. Når andre faktisk klarer å få til en billigere løsning, enn det dere får.

Oi, ja det var en dyr kuvertpris. Hva inkluderer den?

Dere betaler faktisk det dobbelte av hva vi betaler, men det kan jo hende at deres pris inkluderer mer? :sjenert:

Gjest gjesta
Skrevet

Vårt bryllup i sommer kommer på ca 4000 tilsammen:) skal til las vegas å ha et orntli harry bryllup:) neida... har kjole(egendesignet/sydd) og hele pakka til meg selv fra før. Vi skal leige tux til mannen. skal ordne håret hos frisør ellers går pengene bare til bryllups pakka. Det blir helt fantastisk!!!!!!

Skrevet

Her var det mange flotte svar:Noen untak,var det jo som skal og må kritisere.Da sikter jeg til Piper: Kuvert prisen er nok litt dyr ja,men 50-60 gjester så er det bare familie og noen gode venner:Kuvert prisen innholder en fire retters meny,vin og drikke til maten ,bryllups kake og kaffe og cognac,likør, natt mat.Vi har også da servitører og kokk, egent stort selskaps lokale..Sa jeg at man ikke kunne ha mange gjester ?? nei sa at var det virkelig så stor slekt og venner :: :) Men uansett hvordan man ordner seg så er det en stor dag for oss alle og vi håper jo alle at denne dagen blir perfekt for oss.Takk for alle svar . kos Bire (vi skal ha bryllupet på losbygods)

Skrevet

Hm.... Hva slags gaver tenker vi på her da?!?

Skrevet
Her var det mange flotte svar:Noen untak,var det jo som skal og må kritisere.Da sikter jeg til Piper: Kuvert prisen er nok litt dyr ja,men 50-60 gjester så er det bare familie og noen gode venner:Kuvert prisen  innholder en fire retters meny,vin og drikke til maten ,bryllups kake og kaffe og cognac,likør, natt mat.Vi har også da servitører og kokk, egent stort selskaps lokale..Sa jeg at man ikke kunne ha mange gjester ?? nei sa at var det virkelig så stor slekt og venner :: :) Men uansett hvordan man ordner seg så er det en stor dag for oss alle og vi håper jo alle at denne dagen blir perfekt for oss.Takk for alle svar . kos Bire  (vi skal ha bryllupet på losbygods)

på losby gods betaler man vel litt ekstra nettopp for atmosfære og miljø også :)

Det blir sikkert en kjempefin dag

Gjest Majmaj
Skrevet

Om vi bare inviterer "nærmeste" familie: altså foreldre,besteforeldre,søsken,nieser/nevøer,tanter/onkler,kusiner/fettere så er vi nesten 90 gjester. Jeg føler meg i grunn ikke stor på det allikevel..

Skrevet
Her var det mange flotte svar:Noen untak,var det jo som skal og må kritisere.Da sikter jeg til Piper: Kuvert prisen er nok litt dyr ja,men 50-60 gjester så er det bare familie og noen gode venner:Kuvert prisen  innholder en fire retters meny,vin og drikke til maten ,bryllups kake og kaffe og cognac,likør, natt mat.Vi har også da servitører og kokk, egent stort selskaps lokale..Sa jeg at man ikke kunne ha mange gjester ?? nei sa at var det virkelig så stor slekt og venner :: :) Men uansett hvordan man ordner seg så er det en stor dag for oss alle og vi håper jo alle at denne dagen blir perfekt for oss.Takk for alle svar . kos Bire  (vi skal ha bryllupet på losbygods)

Tror du skal lese ditt eget innlegg igjen, før du begynner å kritisere mitt. ;)

Skrevet

Vi blir 38-39 til middag og 22 kaffegjester. Budsjettet for hele bryllupet er på 90.000,-, så får vi se om vi klarer å holde oss innenfor :) Bryllupsreisen kommer utenom.

Gjest Evangelina
Skrevet

Enig med Piper over her. Ikke alle bryllup trenger å koste mangfoldige tusen, bare fordi det er mange gjester. Vi blir nærmere 100, men skal ha festen i et rimelig lokale og ordner maten og drikken selv. Så det trenger ikke bli dyrt, kommer helt an på hva man gjør det til.

Skrevet

Helt enig med Piper, les ditt eget innlegg før du kritiserer pipers. Hennes (og min) kritikk til deg var velfortjent. Når du slenger ut beskyldninger på den måten får du tåle litt tilbake. Synes det er helt ok at du reagerer på at andre ønsker å ha det på en annen måte enn deg, og at du stiller spørsmålstegn, men reagerer på måten du stilte spørsmålene.

Losby gods er et pent sted (og vel et av de dyreste i regionen). Det er ikke et sted jeg ønsker å ta meg råd til å bruke, like lite som du ønsker å ta deg råd til å ha 100 gjester. Jeg respekterer dine valg, respekter våre.

Skrevet
:klem: Uff da, det var ikke meningen å tråkke noen på tærne her inne he he..Meste av det er jo allerede skrevet her,så jeg satt å leste igjenom en del av innslagene bakover her.Det var jo også mere et spørsmål om hvor mye man legger ned til et bryllup,Der er jo selfølgelig for oss alle "DEN STORE DAGEN." Lykke til alle sammen med den store dagen Kos Bire :klem:
Skrevet

Blir et lite bryllup på oss... 25 til middag og 10 ekstra til kaffe og kaker. Hele bryllupet kommer på ca. 40 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...