Gjest Bire Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Hm,, sitter her å leser at folk skal ha 90 og over 100 gjester i bryllupet sitt.Da lurer jeg på sitter dere med så forferdelig mye penger,eller er det foreldre som hjelper dere å betale et så " stort Kalas"Har dere så store familier og så stor vennekrets at det er over 100 mennesker dere vill ha i bryllupet..Leste her at mange har store bryllup, bare for å vise seg fram..Hm..Trodde Bryllupet skulle være for familie og gode venner(ikke da venner man sjelden har kontakt med)Men det er vel greit å ha så stort bryllup når man ikke betaler alt selv? Selv skal vi ha 50gjester, familie det meste, noen gode venner.Vi betaler alt selv.ikke et øre kommer fra foreldre.med en kuvert pris på 1400kr så har hvertfall ikke vi råd til å be "nabon" Hva mener dere??? Har vi blitt såå store på ting at 100pers er normalt???Gjestene skal jo også ha gaver nå,,he he før holdt det med å ta med bord kortet hjem.. Kos Bire
kitekatt Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Hei, bryllupet vårt kommer på ca 75-80000. Vi har kjøpt inn litt etterhvert, og skal ha festen på restaurant Engebrets med 50 til middag og 20 ekstra til kaffe. Har vært flink til å kjøpe saker fra utlandet/ ebay osv. blir fort rimeligere da. Vi skal ikke ha fri bar etter kaffen. Hjelper MYE det også
Nordlandspia Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Gjest Gjesta Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Vårt bryllup kom på over 100 000. Dyrt men minnerikt.
Mies Skrevet 22. april 2006 #6 Skrevet 22. april 2006 Hm,, sitter her å leser at folk skal ha 90 og over 100 gjester i bryllupet sitt.Da lurer jeg på sitter dere med så forferdelig mye penger,eller er det foreldre som hjelper dere å betale et så " stort Kalas"Har dere så store familier og så stor vennekrets at det er over 100 mennesker dere vill ha i bryllupet..Leste her at mange har store bryllup, bare for å vise seg fram..Hm..Trodde Bryllupet skulle være for familie og gode venner(ikke da venner man sjelden har kontakt med)Men det er vel greit å ha så stort bryllup når man ikke betaler alt selv? Selv skal vi ha 50gjester, familie det meste, noen gode venner.Vi betaler alt selv.ikke et øre kommer fra foreldre.med en kuvert pris på 1400kr så har hvertfall ikke vi råd til å be "nabon" Hva mener dere??? Har vi blitt såå store på ting at 100pers er normalt???Gjestene skal jo også ha gaver nå,,he he før holdt det med å ta med bord kortet hjem.. Kos Bire ← åååå - merker jeg blei litt irritert gitt, "vise seg frem" grrrrr.... Neida, selvfølgelig inviterer vi ikke mange for å vise oss frem , vi inviterer mange forde vi telte over alle vi ønsker å innvitere, og endte på 100, enkelt og greit, og burde da være helt legitimt! Vi betaler det meste selv, men våre foreldre har sagt de ønsker å bidra med hjelp og penger, så det skal de få, men vi kommer vel til å be om 10.000 fra hver, og det er godt innenfor hva de ønsker å gi. Resten dekker vi selv. Ikke noe problem. 1400 pr kuvær, vel, ja man ordner seg ulikt. Vi har ikke detaljene klare enda akkurat, men ender vel på 600 (kansje 650) pr kuvær. (Og det innkluderer da alt til festen, mat (middag, kake,nattmat), drikke, kjøkkenhjelp, osv) Det er mulig å få det så lavt forde vi får endel hjelp til å lage endel av maten (og gjør mye selv). Våre klær og bilder og bryllupsreie og slik kommer utenom. Og argumentene med at gjestene skal gi gave skjønner jeg ikke. Jeg ville nok fått gave av de jeg innviterer uansett om jeg hadde invitert de eller ikke. Jaja, vi er altså forskellige, og har alle forskellig oppfatning av alle ulike aspekter ved bryllupet. Vi kommer til å prioritere å innvitere alle vi har lyst til, og at de som kommer skal ha det koslig, og da får vi heller velge litt mindre fancy meny, og planlegge vininnkjøpet litt.
afr0dite Skrevet 22. april 2006 #7 Skrevet 22. april 2006 Og argumentene med at gjestene skal gi gave skjønner jeg ikke. Jeg ville nok fått gave av de jeg innviterer uansett om jeg hadde invitert de eller ikke. Argumentet var vel heller mot at brudeparet gir gjestene gaver!
Mies Skrevet 22. april 2006 #8 Skrevet 22. april 2006 Jøss, ja det er klart, det var det det sto, vel, nei veit du. Det får være måte på importering av utenlanske skikker. Ingen gaver til gjesten her nei, kun til oss
Rennic Skrevet 22. april 2006 #10 Skrevet 22. april 2006 Vi skal ha 45-50 gjester. Der vi skal ha selskapet koster det 950 per kuvert, det er inkl. 3 retter og fri bar. Vi regner med at selve bryllupet kommer på 100 000,- i tillegg kommer bryllupsreisen på 40 000,- Jeg har en litt dyr kjole, og fotografen er heller ikke billig, men resten mener jeg ligger på normalt nivå. Har alltid sett for meg at når jeg skal gifte meg så skulle det gjøres skikkelig eller så skulle vi stikki av til utlandet. Men det ble hele pakka.. Foreldrene våre hjelper til med selskapsdelen. Joda jeg syns det er dyrt, men dette er noe vi skal oppleve en gang så da gjør vi det så lang lommeboka rekker til
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #11 Skrevet 22. april 2006 Vi er usikre enda, men jeg ser for meg det ender på ca 60 000 70 000 kr, 80- 90 gjester. Det er dyrt ja!
Laini Skrevet 22. april 2006 #12 Skrevet 22. april 2006 Ca 70-75 000. Har også kjøpt ting sånn litt etter litt, men den store utgiften er jo mat og drikke så den regningen kommer uansett etterpå. Vi skal heller ikke ha fri bar etterpå, det blir 3-4 glass under maten totalt og så avec. Etter det må folk kjøpe selv. Det blir fort litt penger da, men er stort sett fornøyd med budsjett og utlegg. Vi skal ha ca 50 gjester til middag inkl barn og 20-30 til kaffe.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #13 Skrevet 22. april 2006 Jeg syns det blir litt rart å inkludere prisen på ringen i kostnaden på bryllupet. Ringene er vel selve ekteskapet (som forhåpentligvis varer mer enn én kveld), og ikke bare for bryllupet. Kjole eller annet tøy som en bare skal bruke på festen er jeg enig i at inngår i beløpet.
JallaJalla Skrevet 22. april 2006 #14 Skrevet 22. april 2006 Har ikke turt å regne på det ennå men med ca 120 gjester kan dette bli rimelig kostbart ja. Vi har invitert ca 150 men regner med et frafall så vi ender vel på sted rudnt 120. Deler kostnadene på 3 menalikevel kommer dette tilå koste ja, Fri bar blir det i tilegg men vi får bare betale og håpe på at man kun gifter seg en gang
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 22. april 2006 #15 Skrevet 22. april 2006 Hei.. Vi ber alle vi kjenner ( nesten ) og heller litt mindre tanter. Vi blir ca 130 stk, og da er alle til middag!! Vi har fri bar HELE kvelden, og har ett budsjett på 30000,- Ingen problem. Ingen foreldre skal skyte inn med penger, men mamma fixer bryllupskaka, svigerfar fikser brennevin og fiskdelen, mens en gammel arbeisgiver holder alt av kjøtt. Salater, dressinger og brød skal vi handle selv. Blir stående buffet, med litt av alt på. Vi ønsker en venners venners fest, og det blir det. Fant drømmekjolen på Ebay og den kostet meg kr 240,-. Har fått den, og den er helt nydelig Stesvigerfar er grafiker, og fikser invitasjonene - og resten drypper litt her og der. Går an å gjøre drømmedagen LITT billigere. Skal være på det lokale huset, og har fått leie runde bord fra ett hotell i byen... fikser det meste for litt mindre penger bare. LYKKE TIL med alle deres bryllup. Vi gjør vel det beste ut av det vi har å rutte med!!
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #16 Skrevet 22. april 2006 Jeg skal gifte meg i oktober og må betale 26 000 og skal ha 200 gjester + +. men nå skal vi gifte oss i Thailand. uff er det virkelig så dyrt her i Norge...
Gjest Jenny Augusta Skrevet 23. april 2006 #17 Skrevet 23. april 2006 Kanskje noen IKKE har som målsetning å gjøre det billigst mulig?? Norge er fortsatt litt janteland. Vi bruker 200.000 på en kjempefest med familie og venner. La oss få lov å glede oss over det da!
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #18 Skrevet 23. april 2006 Vårt kostar ca. 50 000. Vi blir rundt 60 til middag og fest.
marsy Skrevet 23. april 2006 #19 Skrevet 23. april 2006 foreløpig havner vi på ca 55 000. Den prisen inkluderer "alt" fra middag til klær til bryllupsreise. Vi skal be ca 35 gjester, men hvis vi blir færre reduseres jo kostnadene. Håper også at jeg kan finne gode og rimelige leverandører som kan være med på å redusere totalkostnaden Det er jo dyrt, men synes likevel at vi får ganske mye for pengene.
lille my Skrevet 23. april 2006 #20 Skrevet 23. april 2006 vi har innvitert 120 stk, og det ser nesten ut som om alle kommer. men men, vi har alle til middag, og vi ender vel på rundt 40-50.000 kr totalt trur vi. da er det fortsatt noe som ikke er i boks enda, som kjple men jeg håper på at det ordner seg når vi er i syden om en drøy mnd.brennevinet ordner vi sjøl, og all vinen fekk vi av far og madammen til jul. vi hadde i utgangspungtet planlagt å betale hele brylluppet sjøl, men mamma har sagt hun kan bidra med 8000 kr, og det hjelper jo på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå