Gå til innhold

Skattefradrag reise arbeidsplass/utdanningssted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor husker jeg jeg leste at man kunne føre opp kilometer for reise fra hjem til arbeidsplass og også til utdanningssted. Nå finner jeg ikke igjen dette og lurer på om dette med å kunne trekke fra for å kjøre til utdanningssted fortsatt gjelder og om noen vet hvor det står?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? Tror ikke jeg kan ha drømt at det stod "mellom fast arbeidssted eller studiested" i fjor...? Går på kveldsstudie om kvelden et stykke unna så det har en del å si om det stemmer at man kan ta med kjøringen dit.

Skrevet
I fjor husker jeg jeg leste at man kunne føre opp kilometer for reise fra hjem til arbeidsplass og også til utdanningssted. Nå finner jeg ikke igjen dette og lurer på om dette med å kunne trekke fra for å kjøre til utdanningssted fortsatt gjelder og om noen vet hvor det står?

Det gjelder fortsatt, men du må skrive det opp som eget vedlegg.

Tror jeg.

Skrevet

Dette lurer jeg også på - går selv på deltidsutdannelse. Har fått en hel masse paragrafer fra en revisor-venninne, men har ikke fått lest i gjennom ennå - sier fra om jeg finner ut av det :)

Lurer også på om man får dekket kost og losji ifbm utdannelse - noen som vet? Vet i hvert fall at man kan skrive opp utgifter til faglitteratur.

Skrevet

Snakket med representanter for skatteetaten i dag, og de sa at utgiftene kan føres under punkt 3.3.7 "Andre fradrag", så da prøver jeg det.

Skrevet

Det er fradrag for reise til/fra jobb, men ikke til/fra studiested

Skrevet
Det er fradrag for reise til/fra jobb, men ikke til/fra studiested

Det var det før.

Skrevet

du kan kun trekke fra utgifter som har med inntekt å gjøre. Utdannelse har du ingen direkte inntekt av

Skrevet

Søren - ser ut som jeg kan ha husket litt feil eller hvertfall forvekslet det med dette punktet:

"reise mellom bolig eller arbeidssted og undervisningssted hvor det ytes undervisning etter lov av 4. juli 2003 om introduksjonsordning for nyankomne innvandrere (introduksjonsloven)."

http://www.skatteetaten.no/Templates/Handb...ter=37877#37877

Skrevet

Du får IKKE fratrekk for reise til utdanning. Fradrag får man kun for utgifter "til inntekts ervervelse" som det så fint heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...