Pimbila Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Jeg har alltid brukt Nivea og den er veldig bra for meg, men har hørt at den kan inneholde skumle stoffer. Hvilket merke skal være sunt å bruke? Skal bruke den på barna mine først og fremst.
Gjest Gjesta Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Til barn ville jeg kjøpt merker med fysiske filtre, som for eksempel Lavera og Dr. Hauschka fra helsekostbutikk.
prinsessa Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Tror det var i fjor TV2 hjelper deg testa solkrem for barn og da kom faktisk Nivea best ut.
Krista83 Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 "Tror det var i fjor TV2 hjelper deg testa solkrem for barn og da kom faktisk Nivea best ut." Men da var det tatt hensyn til pris...
Gjest Virvel Skrevet 23. april 2006 #5 Skrevet 23. april 2006 Jeg prøvde meg på Dr. Hauschkas solkrem i fjor, nettopp fordi den skal være bedre for huden, men den er skikkelig seig og nærmest umulig å smøre skikkelig ut. Dessuten blir man veldig hvit i huden av solkremer med fysisk filter, spesielt etter at man har badet, da er det som om solkremen løsner litt fra huden og legger seg som et hvitt belegg utenpå. Jeg klarte også å få litt solkrem på bikinien, og det gikk pokker ikke bort igjen. Jeg måtte vaske den en tre-fire ganger før flekkene forsvant. Veldig synd, for jeg er så glad i DH ellers...
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 Jeg prøvde meg på Dr. Hauschkas solkrem i fjor, nettopp fordi den skal være bedre for huden, men den er skikkelig seig og nærmest umulig å smøre skikkelig ut. Dessuten blir man veldig hvit i huden av solkremer med fysisk filter, spesielt etter at man har badet, da er det som om solkremen løsner litt fra huden og legger seg som et hvitt belegg utenpå. Jeg klarte også å få litt solkrem på bikinien, og det gikk pokker ikke bort igjen. Jeg måtte vaske den en tre-fire ganger før flekkene forsvant. Veldig synd, for jeg er så glad i DH ellers... ← Men her var det snakk om beskyttelse for barn, og jeg tipper de stort sett ikke bryr seg om fargen. Tross alt finnes det grønn solkrem for barn. Selv har jeg veldig lyst til å prøve Lavera hvis det noensinne skulle bli sommer.
Gjest Virvel Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 Men her var det snakk om beskyttelse for barn, og jeg tipper de stort sett ikke bryr seg om fargen. Tross alt finnes det grønn solkrem for barn. ← Fargen har neppe noen betydning nei, men jeg syntes at kremen var direkte ubehagelig å smøre ut, måtte gni så det nesten gjorde vondt jo. Vet jeg har vært borti andre kremer med fysiske filtre som har vært mer tyntflytende, jeg ville heller gått for de. (Men kommer selvsagt ikke på hvilket merke det var, da. Muligens Weleda?)
Ling Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Til barn ville jeg kjøpt merker med fysiske filtre, som for eksempel Lavera og Dr. Hauschka fra helsekostbutikk. ← Enig!
Baby Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 Aderma har kommet med en til barn nå, den er god å smøre ut. Syns også den til DH på spray har vært fin å smøre ut. Grunnen til at man blir hvit er vel zinken som er med på å beskytte huden. Kremen blir liggenede som en beskyttende hinde på huden. Den til Aderma er det forresten litt farge på.
Prinsesse på erten Skrevet 24. april 2006 #10 Skrevet 24. april 2006 Listen over stoffer som bør unngås er lang som et vondt år.... Noen greie huskeregler er å unngå kjemiske solfiltre, parabener (særlig isobutylparaben), kjemikalier som heter noe med -benz- og selvfølgelig parfyme. Hvis du lurer på et spesifikt stoff, kan det være greit å sjekke ut http://www.miljoeogsundhed.dk/. Der er det en egen link der du kan søke på ulike kjemikalier som ofte inngår i kosmetikk.
Gjest HB Skrevet 24. april 2006 #11 Skrevet 24. april 2006 "Foreldre og Barn" har testet solkremer siste året og da kom en fra Nivea (beregnet på barn) best ut. Det var fordi den beskyttet best over tid, samt at den ikke inneholdt parfyme bl.a. Kjøpte den i år og den var mye enklere å smøre ut en den vi kjøpte på apoteket i fjor. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå