Gå til innhold

Alkohol ? Min tilkommende er redd det blir ett fyllekallas !

Big Brother II

Anbefalte innlegg

Min tilkommende kone er redd dette blir ett skikkelig fyllekallas. Hun har kun vært i ett bryllup tidligere og der var det noen som ble meget beruset. Jeg har selv vært i mange, og klart at det av og til tar litt av. Men jeg har ikke noen vonde minner fra de jeg har vært i. Er det noen som kan gi meg noen gode råd om hvordan vi kan styre dette uten at det skal bli ett kjedelig selskap. Dette er tross alt den største dagen i vårt liv.

Det blir stort sett noen heftige diskusjoner hver gang dette blir brakt på bane.

Og jeg føler dette tar mer tid enn det som skulle være nødvendig for dette.

Takker for alle svar som blir gitt.

Og ønsker alle lykke til med sitt eget bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kunne jo fått noen til å servere alkoholen da sånn at det ikke blir skikkelig fyllekalas. Eller bare servere vin og øl til maten og cognac/likør etterpå? icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi er også "forberedt" på at noen kommer til å bli skikkelig svimle:) - Men det er vel sånn at ingen bryllup er fullført før noen tabber seg skikkelig ut... Neida, mange har samme problemet, den ene fam. er avholds og den andre langt ifra osv.

Vi skal ihvertfall ikke servere øl til maten, da tar ofte de unge så mange de kan siden det er gratis osv. -Vin kan bremse litt. Så sier vi heller til servitørene at hvis noen ber spes. om øl, kan de få det, så vi har litt i bakhånd.- Ellers er det bare å konspirere med venner/fam. av de "verste", og be de passe litt på. Stort sett går sånt bra, og om "onkel Ola" blir overstadig og tar "Tante tutta" litt på puppene og feller noen tårer, så er det en del av minnet for livet dere får. De fleste gjester holder gjerne et øye med hverandre og trer støttende til hvis det skulle bli noe, sånn at brudeparet får en flott kveld.

-Lykke til-12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de fleste kanskje "skjerper" seg litt fordi rammen rundt et bryllup er ganske høytidelig.Men allier dere allikevel med toastmaster slik at hvis noen begynner å bli ubehagelig feststemte er det bare å leie dem ut i garderoben og bestille en taxi.Fyll i et bryllup et tragisk og mangel på etikette.

Lykke til.

icon_smile.gif Pusseluskan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er redd for at det skal ta helt av, kan dere jo begrense alkohol-inntaket til gjestene ved å IKKE ha åpen bar. Det er nå en gang dessverre slik at Ola Norman har en tendens til å drikke mer når det er gratis drikke enn når han må betale selv. Selv kunne jeg tenkt meg løsningen med at man gir gjestene tre bonger hver (mindre enn det syns jeg virker litt gjerrig). Skal gjestene ha mer enn det får de betale det selv. Men min samboer syns ikke noe om bongsystemet. Han mener ar har man først invitert folk til fest, så får man da også kunne betale for det. Er enig i det, men på den annen side er jeg redd for at en del av våre norske gjester skal forsyne seg mer enn nødvendig av drikke bare fordi det er gratis. Liker ikke fulle folk og spesielt ikke i et bryllup! Ja det er litt dilemma dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje gjør serveringspersonale oppmerksom på at dere ønsker at vannglassene blir ftllt opp ofte, og med godt kaldt isvann. Det kan jo hjelpe til med at gjestene ikke drikker vin for å slukke tørsten!

Ha dessuten godt med alkoholfrie alternativer. Iskald Munkholm f.eks. Farris med forskjellig smak. Alkoholfrie drinker/bowle. Mange blir sikkert veldig tørste utover kvelden. Da er det godt med noe å slukke tørsten med, som ikke er brus (for søtt!!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal være på et grendehus og der er det slik at vi får stengt av til kjøkkenet. Det skal stå en/ei å blande drinker der og vi skal be den som står der å se det litt an. Hvis noen er fine i farta så skal de blande svakere drinker til dem. Det vil nok bli mindre fyll også når det står noen å blander for når folk får litt i hodet har de lett for å blande litt sterke drinker, det er i allefall vår erfaring. Skal dere ha det på hotell eller noe sånt blir det jo vanskeligere, men da hadde jeg hatt bonger ved hver kuvert, så de kunne kjøpe resten selv. Synes ikke det er for lite med 3 bonger i allefall, alle vet jo hvor dyrt det er på slike steder, og da kan de som vil kjøpe resten selv. Kanskje det er en måte å begrense alkoholinntaket på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjenner vel alle som kommer, så da vet dere vel om det er fare for at det blir fyllekalas?? Ellers støtter jeg forslaget med å ha en som blander drinker og har litt ansvar, det kommer vi til å ha også. Har faktisk opplevd at noe kom full(les: Dritings!) til et bryllup fordi de hadde festet kvelden/natta før, og disse ble da kjørt rett hjem. Ingen ønsker folk som ikke kan oppføre seg i bryllupet sitt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også unngå det problemet!!! Og jeg vet at det kunne ha blitt et problem derom iv serverte alkohol!!! Men, vi har bestemt oss for å ha ett alkoholfritt bryllup... Så da er det ute av verden! Hører også med til historien at ingen mine storesøsken (to av dem som er gift) hadde alkohol i sine bryllup! Og bryllupene var kjempe fine for det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kommer til å servere

- Velkomstdrikk

- Vin til forrett

- Vin til Hovedrett

- Så får gjestene tre bonger hver - tror tre er ganske normalt - men det blir avklart med hotellet. Vi vil ikke ha noe fyllefest i hvertfall. Nå er vi ikke så mange, men det er greit å gardere seg. Dessuten er erfaringen jeg har gjort meg den at folk drikker ikke så mye dersom de må betale deler selv icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange interesante svar. Vi veet jo om dem som kan komme til å drikke mye. Og det er ikke så mange. Men det er veldig nær familie, og derfor vanskelig å si ifra om synes vi. Vi vil jo heller ikke få høre etterpå at vi var gnien i vårt bryllupp. Men samtidig vil vi ikke ha noe krangel heller. Bonger er kanskje en god ide. Men problemet er at alle voksne må få bonger. Og alle voksne kommer ikke til å bruke dem. Som for eksempel besteforeldre og slikt. Men de gir nok gladelig vekk til sine barnebarn. Dette er iallefall noe vi har tenkt over som kan skje. Alkoholfritt bryllup er ikke noe alternativ for oss. Og som tidligere nevnt, så er det ikke noe problem om folk blir litt i lystig lag eller litt brisen. Men bare de som blir full og skulle sovne f. eks.

Det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Med bonger kan jo også folk velge om de vil ha noe uten alkohol eller med alkohol. Det er jo opp til hver enkelt det icon_smile.gif

32 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, skjønner at dette kan være et dilemma.

Jeg og min samboer har inngått et kompromiss ettersom jeg er avholds.

Vi serverer velkomstdrinker (både til middags - og kaffegjester), vin til maten og likør/konjakk til kaffen. Resten må gjestene betale selv.

Det kommer til å være en proff bartender som står i baren, så dette skal vel gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...