momo Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Lurer på hvordan dere som bor i rekkehus har det med hage. Har dere deres egen hageflekk, eller er alt felles, sånn så naboen kan være i hagen rett utenfor deres leilighet. Vi bor i helt ny rekkehusleilighet og jeg synes naboen tar seg litt for godt til rette i hagen som er rett utenfor her, de er jo til og med på hverandaen våres og. Jeg vil gjerne gjøre hageflekken våres fin nå til våren, men er jo liten vits i det hvis naboene skal bruke den hageflekken. Her vi bor så er det to store lekeplasser, så det skulle ikke være noe problem, vi skal og få et friareale på andre siden, når de er ferdig med og bygge siste rekka.
Kanutte Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Vi har hver våre hager med hekk imellom (ikke alle har hekk, men det er et skille mellom hagene). Vi bor på enden så vi har hage hele veien rundt.
momo Skrevet 21. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2006 Vi har og endeleilighet. Vi måtte betale ekstra for og få endeleilighet, så hadde jo håpet vi kunne få ha våres hage.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Sett ned foten med en gang - ellers blir det garantert verre og verre. Finnes sikkert et styre dere kan spørre. På deres veranda? Høres så frekt ut at det er grunn til å ikke bo i rekkehus.
Spirito Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Da jeg bodde i rekkehus (vokste opp i det) hadde vi sånne høye, tette vegger mellom hagene øverst mot huset, og hekk eller gjerde lenger nede i hagen. Hvorfor i alle dager skal man drive å luske utenfor andres vinduer når man kan dele av og få sin egen hage?
Gjest Madeline Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Vi bor i rekkehus og har vår egen hage med hekk /gjerde mot naboene.
momo Skrevet 22. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2006 Takk for svar!! Tror jeg skal foreslå det på neste møte som blir i boretslaget, at vi kan dele av hagene med hekk. Og vil ikke naboen, så kan jeg tilby meg og betale.
Amanlis Skrevet 22. april 2006 #9 Skrevet 22. april 2006 Jeg bor i rekkehus og min nabo har sin fulle rett til å bruke hagen min, noe han ikke gjør. Jeg hadde heller ikke satt meg på verandaen til naboen...
Gjest hageeier Skrevet 22. april 2006 #10 Skrevet 22. april 2006 Jeg bor i rekkehus og hver leilighet har egen hageflekk med hekk i mellom hver hage, utenfor der er det en stor fellesplen så det er ikke nødvendig å gå til naboens hage uten at man er bedt.
momo Skrevet 22. april 2006 Forfatter #11 Skrevet 22. april 2006 Men verandaen er vel min private, selv om hagen ikke er det. Jeg og mener at her vi bor, så har ungene store friarealer og boltre seg på, så det er ikke nødvendig at de skal være rett utenfor meg. De kan jo og være utenfor sin leilighet.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #12 Skrevet 22. april 2006 Her flyr ungene oppå terrassen og rundt på gresset her. Ganske iriterende. Men nå sameiet bestemt at vi ska få sette opp gjerdet her. Det skal bli så deilig å få det litt mer privat.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #13 Skrevet 23. april 2006 Jeg bor i rekkehus og hver leilighet har egen hageflekk med hekk i mellom hver hage, utenfor der er det en stor fellesplen så det er ikke nødvendig å gå til naboens hage uten at man er bedt. ← Slik er det her også (bortsett fra at det er gjerde og ikke hekk mellom hagene.)
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #14 Skrevet 27. april 2006 Jeg bor i rekkehus i borettslag. I utgangspunktet så eier vi alle friarealet. Vi har delt uteområdet med hekk og levegg. Synes dette er helt naturlig. Få til et møte for sameiet/borettslaget og bli enige om kjørereglene. Sikkert flere enn deg som er interessert i litt privatliv utenfor stuevinduene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå