agbre Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Hvordan er folk fra forskjellige deler av Norge? Er Sørlendinger seine, er folk fra Nordnorge rett fram? Osv.. Hvordan opplever dere det?
Gjest Bite me Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 nordlendinger = brautende, hylende, mindre pene, og det er visst nok mest kjønnsykdommer oppi nord i følge en undersøkelse så smittet med det er mange av deg også tydeligvis. sørlendinger= kristine, naive blondiner. gutter med homo-stil. Vestlendinger = gjerrige, selvopptatte. telemarkinger & hedmarkinger = alkisser som lever og ånder for fylla på lørdag.
Gjest Shadowlyn Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 nordlendinger = brautende, hylende, mindre pene, og det er visst nok mest kjønnsykdommer oppi nord i følge en undersøkelse så smittet med det er mange av deg også tydeligvis. sørlendinger= kristine, naive blondiner. gutter med homo-stil. Vestlendinger = gjerrige, selvopptatte. telemarkinger & hedmarkinger = alkisser som lever og ånder for fylla på lørdag. ← Hvorfor bare negativt?
Mona32 Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 nordlendinger = brautende, hylende, mindre pene, og det er visst nok mest kjønnsykdommer oppi nord i følge en undersøkelse så smittet med det er mange av deg også tydeligvis. sørlendinger= kristine, naive blondiner. gutter med homo-stil. Vestlendinger = gjerrige, selvopptatte. telemarkinger & hedmarkinger = alkisser som lever og ånder for fylla på lørdag. ← Hvor bor alle de "hyggelige og trivelige" folkene da??? Lurer...
Gjest Bite me Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Hvorfor bare negativt? ← jeg kan komme opp med noe positivt og så. nordlendinger snakker rett i fra levra. det er posetivt. sørlendinger har noen vakre damer.
Gjest Bite me Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 Hvor bor alle de "hyggelige og trivelige" folkene da??? Lurer... ← på østlandet og i vestfold vel.
Mona32 Skrevet 21. april 2006 #8 Skrevet 21. april 2006 på østlandet og i vestfold vel. ← Tja... vet nå ikke helt....Holder en knapp på nordlendingene - og er ikke innhabil... ikkje fan at æ e
Gjest King James II Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 sørlendinger er idioter østlenidnger er håplæse vestlendiger er udugelige og nordlendiger er bare dumme. så har vi trøndere som er totalt borte vekk bak en bart
Gjest Bite me Skrevet 21. april 2006 #10 Skrevet 21. april 2006 Tja... vet nå ikke helt....Holder en knapp på nordlendingene - og er ikke innhabil... ikkje fan at æ e ← :ler:
agbre Skrevet 21. april 2006 Forfatter #11 Skrevet 21. april 2006 Alle trøndere har bart? Sørlendinger er seine til å prate og er kristne? Nordlendinger banner værre enn de fleste. Bærumsfolk er snobbete? Sunnmøringer er gjerrige?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #12 Skrevet 21. april 2006 Bergensere er høyrøstede og masete. Sunnmøringer er gjerrige. Stavangerfolk er rare. Samer er illsinte. Østfoldinger er enfoldige. Hedmarkinger er trege. Trøndere er artige. Sørlendinger er trege. Oslofolk er pakistanere.
Fantasia Skrevet 22. april 2006 #13 Skrevet 22. april 2006 I Oslo er de klyser I Østfold er vi originale Nordlendinger er brautende Bergensere er "fine tanter"
Leo Skrevet 22. april 2006 #14 Skrevet 22. april 2006 Har oppholdt meg i området Haltdalen/Røros nå i påsken og mer underholdende dialekt skal du lete lenge etter. I tillegg later det til at damer nyter like stor respekt som menn i den landsdelen. Et av de få stedene i verden hvor jeg har blitt tatt hardt i hånden og ønsket velkommen uten forbehold! Benyttet også anledningen til å lese gjennom bygdebøkene og siden nøden til tider har vært stor, har kvinner alltid vært satt pris på! Et skikkelig kvinnfolk kan rydde en gård mens mannen er borte på jobb i gruvene. Det morsomme er at det henger igjen og at komplimentene går på helt andre ting enn å være sped og slank... Vant til kvinnene som fulgte rallarne på Rørosbanen tror jeg...
Gjest Miloine Skrevet 22. april 2006 #15 Skrevet 22. april 2006 (endret) Bergensere er ihvertfall høyrøsta, de høres veldig godt. Sørlendinger er snille lam Nordlendinger er skrytete Østlendinger er råner hele gjengen jeg er østlending og jeg er da ingen råne Æsj, jeg kjeder meg Endret 22. april 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #16 Skrevet 22. april 2006 Alle norske folkeslag er tilpasset stedet der de er oppvokst, og det er der de passer best... Nordlendinger er kjent for sin gjestfrihet, sin saftige humor, sin høyrøstethet og at de klager på alt, men slenger på at "de står han av...", så det ikke skal oppfattes som klaging. De er vant til å snakke høyt for å overdøve lyden av storm og brenninger, og snakker fort og i korte setninger for å rekke å bli ferdig før neste stormkast kommer... Når de så kommer til østlandet, så må det bli konflikt. Ikke dtoremer det så mye her, og det er få bølger som bråker, og møter de i tillegg det folkeslaget som setter sitt privatliv som det mest hellige av alt! Østlendingene er jo som kjent ganske tilbaketrukne og private, men en litt mer "avansert" form for humor... også kjent som "kultursnobberi". Norlendingen, som da er vant til å gå inn til nabo'n, komme med sine saftige kommentarer, blir da sett på som en påtrengende, høyrøstet bedreviter, som tar seg til rette, og som ikke har respekt for noen. Sørlendinger snakker sent. Dette har også sin naturlige årsak. Fra gammelt av vanket hele befokningen fra "det blide sørland" i bedehuset, hvor de fikk instrukser om hva de skulle si og gjøre. (jeg tror de fikk instruks om å smile hele tiden, derav det blide sørland) Når de nå har stukket hodene sine opp og fram, så nå har de ikke lenger noen som kan gi dem instrukser. Da snakker de sent og omstendig fordi de må tenke mens de snakker. Når de så kommer til travle Oslo, så blir de sett på som litt trege "Gudsord fra landet", og blir behandlet med litt overbærenhet... de vet jo ikke bedre stakkar. Vestlendningene er brautende og kravstore. Dette fordi de er vant til å kjøpslå med hanseaterne. Der var det om og gjøre å skrike høyest for å bli hørt, og for så å få de beste kjøpet, og etterpå fortelle til alle at hvordan de gikk framfor å få den beste avtalen. Når vestlendingene kommer til Oslo, så blir denne framferden som skryt å regne. Folk fra midtnorge er rolige, sindige og trege..." går det ikke i dag, så kanskje i morgen". Dette tror jeg kan være en arv fra Spajolene og Porugiserne som drev handel på nord-vestlandet. Alle er vel kjente med Spanjolenes "manãna, manãna" (i morgen, i morgen), dette kjennetegner også midtnorge". De berømte bartene kommer også p.g.a lathet, de gidder ikke barbere hele ansiktet. Er det noen jeg har glemt? Jeg har sikkert fornærmet nok personer for i kveld, får ta resten i morgen.
Gjest Embla s Skrevet 22. april 2006 #17 Skrevet 22. april 2006 (endret) Trøndere er trege og litt harry Tromsøværinger er fulle av seg selv og skryter uhemmet Nordlendinger er uformelle, må uttrykke enhver følelse i store ordelag, gjerne med bannskap Bergensere er vulgære og høyrøstede, og syns at Bergen burde være en egen bystat Rogalendinger er kristne, møysommelige Møringer er gjerrige Østlendinger er trege og dilter etter Oslofolk er opprinnelig fra et lite sted ingen har hørt om og har derfor komplekser de kompanserer for ved å være krampeurbane Oslofolk som faktisk e r fra Oslo tror at sivilasjonen slutter ved bomringen Tja. Endret 22. april 2006 av Embla s
agbre Skrevet 23. april 2006 Forfatter #18 Skrevet 23. april 2006 Alle norske folkeslag er tilpasset stedet der de er oppvokst, og det er der de passer best... Nordlendinger er kjent for sin gjestfrihet, sin saftige humor, sin høyrøstethet og at de klager på alt, men slenger på at "de står han av...", så det ikke skal oppfattes som klaging. De er vant til å snakke høyt for å overdøve lyden av storm og brenninger, og snakker fort og i korte setninger for å rekke å bli ferdig før neste stormkast kommer... Når de så kommer til østlandet, så må det bli konflikt. Ikke dtoremer det så mye her, og det er få bølger som bråker, og møter de i tillegg det folkeslaget som setter sitt privatliv som det mest hellige av alt! Østlendingene er jo som kjent ganske tilbaketrukne og private, men en litt mer "avansert" form for humor... også kjent som "kultursnobberi". Norlendingen, som da er vant til å gå inn til nabo'n, komme med sine saftige kommentarer, blir da sett på som en påtrengende, høyrøstet bedreviter, som tar seg til rette, og som ikke har respekt for noen. Sørlendinger snakker sent. Dette har også sin naturlige årsak. Fra gammelt av vanket hele befokningen fra "det blide sørland" i bedehuset, hvor de fikk instrukser om hva de skulle si og gjøre. (jeg tror de fikk instruks om å smile hele tiden, derav det blide sørland) Når de nå har stukket hodene sine opp og fram, så nå har de ikke lenger noen som kan gi dem instrukser. Da snakker de sent og omstendig fordi de må tenke mens de snakker. Når de så kommer til travle Oslo, så blir de sett på som litt trege "Gudsord fra landet", og blir behandlet med litt overbærenhet... de vet jo ikke bedre stakkar. Vestlendningene er brautende og kravstore. Dette fordi de er vant til å kjøpslå med hanseaterne. Der var det om og gjøre å skrike høyest for å bli hørt, og for så å få de beste kjøpet, og etterpå fortelle til alle at hvordan de gikk framfor å få den beste avtalen. Når vestlendingene kommer til Oslo, så blir denne framferden som skryt å regne. Folk fra midtnorge er rolige, sindige og trege..." går det ikke i dag, så kanskje i morgen". Dette tror jeg kan være en arv fra Spajolene og Porugiserne som drev handel på nord-vestlandet. Alle er vel kjente med Spanjolenes "manãna, manãna" (i morgen, i morgen), dette kjennetegner også midtnorge". De berømte bartene kommer også p.g.a lathet, de gidder ikke barbere hele ansiktet. Er det noen jeg har glemt? Jeg har sikkert fornærmet nok personer for i kveld, får ta resten i morgen. ← Du har glemt å skrive om Nordmøringene!!! Ellers har vi jo det spesielle folkeslaget, Bæringer. De bor jo så nære hovedstaden og vil gjerne være som dem. Derfor får de et lite wannabe kompleks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå