Gå til innhold

Hvem "må" man be?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har bestmmt oss for å adoptere og skal pga det gifte oss! Vi har tenkt mye frem og tilbake om hvordan vi skal gjøre dette (da vi ikke vil ha noe stort og tradisjonellt bryllup): vi har tenkt på å reise bort å gifte oss i en sjømannskirke og å gå til byfogden??.

Det siste vi har kommet fram til er at vi har lyst til å gå til byfogden og å holde en kurvfest for venner med båt, grilling, bål, dongeri og tykkgenser(som er helt oss) ! Vi vil da gjøre dette enkelt og billig!

Ta med foreldre og forlovere ut å spise den kvelden vi gifter oss og da denne festen. "Problemet" er at noen reagerer sterkt på at vi ikke har tatt med tante og onkel barn på dette? Om vi skulle tatt med alle på middag hadde vi raskt blitt rundt 30 - da er det jo ett tradisjonelt bryllup,vi har jo tenkt å bruke penger på adopsjon ikke bryllup!

Er det noen som har noen råd å komme med? Ingenting er spikret! Vill jo gjerne at alle skal være fornøyd, men hva med våre ønsker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg synes dere "bør" invitere deres respektive foreldre og søsken med følge. Utover det synes jeg ikke dere "bør" invitere noen som helst, spesielt ikke når dere skal ha fest utenom.

Skrevet

jeg synes opplegget dere skisserer høres helt topp ut!

Jeg skal gifte meg til sommeren, og vårt bryllup går nok inn i kategorien tradisjonelt. Onkler tanter og søskenbarn blir invitert. Men ... vi har faktisk fått tilbakemelding på at - ber dere virkelig søskenbarn også. Det kan altså ikke være så unormalt å ikke gjøre det.

Kjør opplegget dere - det er deres liv og deres opplevelse!!!

Klem :klem:

Skrevet

Man MÅ ikke invitere noen - selv om jeg personlig synes det er viktig å ha den nærmeste familien (foreldre/søsken) med for å feire det.

Det med kurvfest høres da veldig hyggelig ut - og spesielt om det "er dere".

Fortell tanter og onkler etc. hvorfor dere velger å gjøre som dere gjør - så tror jeg de fleste forstår det (og de som ikke forstår .. det er de som har problemet)

Lykke til.

Skrevet

Vi giftet oss hos byforgden, og hadde middag etterpå med mine svigerforeldre og forloverne. Mamma og broderen var selvfølgelig også invitert, men kunne ikke komme. Vi hadde et kjempefint bryllup, akkurat som vi ønsket det- et bryllup på VÅRE premisser! (bortsett fra at mamma ikke var der)

Min ene tante var forresten sur på meg i tre år etterpå fordi hun ikke ble bedt! Hun kom over det til slutt...:ler:

Deres "kurvfest" høres kjempekoselig ut!

Det viktigste er at dere feirer på den måten som blir riktig for dere. Det er jo tross alt deres dag! :)

Skrevet

Takk for svar! glemte å skrive at søsken skal vi invitere på festen da!

Skrevet

Vi hadde et tradisjonelt bryllup.

Og for familien sin skyld og for at alle skulle bli fornøyd, innviterte vi mange søskenbarn og deres barn. Jeg har knøtt liten familie og mannen har stor, så jeg følte meg som en fremmed. Mannen min har heller ikke kontakt med disse, så i ettertid ser vi jo at vi skulle gjort det vi ønsker og ikke det alle andre ønsket.

Synes det opplegget ditt høres veldig bra ut jeg.

Skrevet

uansett hvor mange dere ber er det noen som kommer til å bli sure. Jo færre dere ber, jo færre blir sure :) Høres kanskje rart ut, men de fleste godtar at de ikke blir bedt i et bittelite bryllup, men hvis du har et stort tradisjonelt bryllup er det mange som syns de burde vært inkludert....

Skrevet

Egentlig er det vel ingen man MÅ be, men jeg synes det er ganske selvfølgelig med foreldre og søsken jeg da. Men det kommer helt an på hva slags bryllup dere skal ha.

Skrevet

Jeg synes bryllupet høres flott ut. Ikke føl dere forpliktet til noe som helst, det er ingen man MÅ be, gjør akkurat som dere vil!

Skrevet
Vi hadde et tradisjonelt bryllup.

Og for familien sin skyld og for at alle skulle bli fornøyd, innviterte vi mange søskenbarn og deres barn. Jeg har knøtt liten familie og mannen har stor, så jeg følte meg som en fremmed. Mannen min har heller ikke kontakt med disse, så i ettertid ser vi jo at vi skulle gjort det vi ønsker og ikke det alle andre ønsket.

Synes det opplegget ditt høres veldig bra ut jeg.

Jeg tillater meg å ha en liten mistanke om at det er en god del som har det slik... Innrømmer gladelig at det ble slik første gang jeg giftet meg og selv om det var et flott bryllup var det ikke "meg".

Det er dere som skal gifte dere og hvordan dere gjør det er opp til dere! Planen for øvrig høres helt flott ut! Tanter/onkler etc. som blir sure kan ha det så godt... Dere skal gifte dere, ikke arrangere slektstreff!

Skrevet

Det du beskriver høres ut som et flott bryllup, hovedinnlegger!

Dere må ikke invitere tanter og onkler, det syns jeg ikke.

Men søsken og barna deres, og de beste vennene deres.

Gjest Miloine
Skrevet

Foreldre og søsken + en vennine/venn - på begge sider.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg synes dere "bør" invitere deres respektive foreldre og søsken med følge. Utover det synes jeg ikke dere "bør" invitere noen som helst, spesielt ikke når dere skal ha fest utenom.

enig

Skrevet

Gjør akkurat som dere vil!!!

Det er deres dag og ikke alle andres dag!!!!

Slik dere tenkte synes jeg høres kjempeflott ut!!!

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en veldig fin plan! Våres planer er å be søsken med følge, foreldre, noen nære venner og niesen og nevøene mine(4stk). Men jeg skal ha et litt mer tradisjonelt bryllup enn deg og.

Skjønner godt at du ikke ber dem.

Som du sier er det ikke i bryllupet dere skal legge inn mest penger, dere skal jo adoptere en, så hvis det er noen som synes det er "rart" hadde jeg ikke brydd meg. Jeg synes absolutt ikke det!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg syns dette høres helt perfekt ut, jeg kunne godt tenkt meg å være gjest i et slikt bryllup :)

Når man gifter seg hos byfogden og bare skal ha middag etterpå er det ikke vanlig at man ber fler enn foreldre og søsken så jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ikke be hele familien.

Lykke til med både bryllup og adopsjon!

Skrevet

Signerer på denne.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes dere har laget en fin plan jeg :)

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Når synes ikke jeg at man "bør" be noen som helst og når dere i tillegg har en så god grunn til å gjøre det enkelt, som at dere trenger penger til adopsjon så synes jeg alle burde ha forståelse for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...