Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #21 Skrevet 29. april 2006 Men til deg som jobber på IKEA og har sett få returer på planter: det er kanskje fordi dere ikke tar i mot returer på planter... ← Jo, det gjør de da...
ashera Skrevet 29. april 2006 #22 Skrevet 29. april 2006 (endret) Jeg kjøpte mitt sitrustre på IKEA ved påsketider i fjor, og det er blitt stort og flott. Har det i et lyst vindu med direkte sollys kun på ettermiddag, vanner det jevnlig slik at det alltid er fuktig og gjødlser det med depotpinner annenhver måned i vekstsesongen. Det var frukter på da jeg kjøpte det (som jeg høstet etterhvert) og så kom det en runde med blomster til etterpå som modent til frukt på høstparten. Fruktene er nokså sure, men jeg la dem i rom sammen med andre sitrusfruker, vanijestang og rikelig med sukker, og har fått en miks som jeg sprinkler fruktsalat med og blander i drinker. Noen frukter blandet jeg også i en "four fruit"-marmelade. Brukte bare de fruktene jeg dyrket fram selv, siden jeg ikke vet hva treet var sprøytet med da jeg kjøpte det. Nå venter jeg spent på ny runde med blomster og frukt nå som våren nærmer seg. Husker at jeg fikk noen gode råd mht. stell i en tråd her, men har ikke tid til å lete den fram akkurat nå. Ellers har jeg også noen fine IKEA-orkidéer i vinduskarmen som blomstrer for tredje gang.... ... og et spørsmål til slutt: Skal sitrustrær beskjæres? Når og hvordan? Endret 29. april 2006 av hera
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå