Gå til innhold

Leverer absolutt alle selvangivelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg tenker på narkomane, uteliggere, dem som ikke klarer å styre livet sitt. Hva skjer med dem mtp selvangivelse?

De som ikke er myndige har jo hjelpeverge, så det er ikke dem jeg tenker på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en del pasienter på sykehjemmet som får hjelp av avdelingsleder, eventuelt pårørende, til utfylling av selvangivelsen.

Vet ikke helt med narkomane som faller utenfor noensomhelst etater/institusjoner, men hvis man klarer å få trygd med alle skjemaene det innebærer, burde det vel gå an å fylle ut en selvangivelse? Hvis man har fast adresse, da.

Gjest Gjest1
Skrevet
Vet ikke helt med narkomane som faller utenfor noensomhelst etater/institusjoner, men hvis man klarer å få trygd med alle skjemaene det innebærer, burde det vel gå an å fylle ut en selvangivelse? Hvis man har fast adresse, da.

Javisst. Men ikke alle har det. Det er dem jeg tenker på.

Skrevet

Man blir skjønnsliknet.

Kjenner en litt sløv fyr som lot være å levere selvangivelsen et år eller to mens han bodde utenlands, han er skjønnsliknet for 500.000,- selv om han ikke var i nærheten av å tjene sånne summer i den perioden.

Gjest Gjest1
Skrevet
Man blir skjønnsliknet.

Ja det høres sannsynlig ut! Takk for svar. :)

Skrevet
Man blir skjønnsliknet.

Kjenner en litt sløv fyr som lot være å levere selvangivelsen et år eller to mens han bodde utenlands, han er skjønnsliknet for 500.000,- selv om han ikke var i nærheten av å tjene sånne summer i den perioden.

Uteliggere blir skjønnsligna. Var en uteligger som ble avkrevd stor restskatt for årene han ikke hadde levert selvangivelse. De mente han hadde fått stor inntekt av å pante flasker/tigge. En del på ligningskontoret har vanskelig å skjønne at mennesker kan leve nesten uten å ha noe forbruk. Denne saken kom jo opp i avisa. og det endte nok med at ligningskontoret frafaldt kravet.

Skrevet
Uteliggere blir skjønnsligna.

Alle som ikke leverer selvangivelsen blir skjønnsliknet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...