Gå til innhold

Har du stasjonsvogn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Beklager at det tok litt tid, bilen må jo faktisk være hjemme for at jeg skal få målt! :ler: Husket ikke helt hvilken mål du trengte, men dette er det jeg målte.

Høyde: 78 cm (i døråpningen)

Dybde: 112 cm (ca 200 cm med baksetene nede)

Bredde: 106 cm på det smaleste punktet

Tusen takk, Onyx!

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Dessverre er den litt for lav, ser jeg. Selve stolen er akkurat 78 (!) cm høy, men joysticken jeg styrer med stikker 10 cm over det igjen. :tristbla:

Ja, ja... Da vet jeg i hvertfall at Volvo 240 IKKE går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du trådstarter.

Gikk ut og målte min gamle opel astra -92 modell. Den er vel også for lav, ca.85 cm. bak. Har du råd til Chrysler voyager vil jeg absolutt anbefale det, er kjempebil! Og ikke minst høy inni og veldig tøff :sjenert: Hehe!

Lykke til videre!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Hei du trådstarter.

Gikk ut og målte min gamle opel astra -92 modell. Den er vel også for lav, ca.85 cm. bak. Har du råd til Chrysler voyager vil jeg absolutt anbefale det, er kjempebil! Og ikke minst høy inni og veldig tøff :sjenert:  Hehe!

Lykke til videre!

85 cm i høyden er såpass nært at jeg tror jeg må ut og finmåle stolen en gang til, i tilfelle jeg har målt 3-4 cm feil! *Det er lov å håpe*

Tusen takk for at du målte; masse roser til deg også!

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Skrevet

Jeg tviler på at du får stolen din inn i en vanlig stasjonsvogn. Du må ha litt klaring til skinner ol., så høyden må være noen cm mer enn stolen din. Dessuten blir de vel for høye til å få inn stolen? De rullestol-bilene jeg vet av er alle senka, for at de skal være enkle å kjøre inn i med stolen.

Men hva med en liten "postman pat-bil" som Toyota Yaris og lignende? Sånne biler som pizzabudene bruker? De har høye bagasjerom, der burde stolen gå inn?

Gjest gjest1
Skrevet

Min far har sett på "Postmann Pat-bil" til mammas jobb nå, og da var det endel rundt 30-40 000...

Men da går det bare med en passasjer da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...