minienthe Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 pusen min døde på tirsdag, helt uventet og hun gikk fra å være superhappy fordi jeg kom inn med en forsekk til å ligge død på kjøkkengulvet ett minutt senere. har levert henne til separatkremering og får igjen urna om et par uker, kan ikke akkurat si jeg gleder meg til det. men det rare er at et par timer etter hun døde så fikk jeg en slags panisk erstatningsfølelse, dette er første gang på 13 år at jeg ikke har dyr og det er en temmelig sprø følelse, tok meg selv i å sitte på finn og se på kattunger. jeg er jo ikke ute etter å erstatte henne på noen måte og jeg vet ikke helt om jeg liker denne reaksjonen i det hele tatt jeg vil nok få meg en ny pus, det ser jeg på som nesten garantert men ikke enda, vil vente til jeg har roet meg ned angående dette som skjedde. men er det flere som har opplevd denne "erstatningspanikken" ?
ajax- Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Jeg har selv mistet to katter, men ikke så plutselig som det du skriver. Jeg har anskaffet meg to "nye" katter, fordi det er en umulig tanke for meg å leve uten. Mine katter er ikke noen erstattning for de jeg hadde før, fordi di ikke kan erstattes- de er jo så forskjellige! Og så nydelige
jordbær Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Så utrolig trist. *klemmepå* Ingen dyr kan noen gang erstattes med et nytt dyr. Dem er individer som man får helt spesiell kontakt med. På hver sin måte. Det er jo ikke rart at du leter etter en ny pus. Du er vant med å ha en katt rundt deg. Det blir utrolig stille når de forsvinner. Tar meg selv i å tro at ildern min som døde for tre uker siden, hopper ut av buret og klør seg.. Men så er det katten som lager lydene. Det har vært en selvfølge å ha henne der, etter seks år. Jeg vil tro at en ny katt - nå med en gang, eller om en stund når du føler for at det er riktig, vil være bra for deg. Blir aldri det samme, men du vil knytte deg til den nye katten og få det kjempefint sammen med den på en annen måte enn den andre.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Jeg har katt, og er helt klar på at når den dør så skal jeg ha ny katt umiddelbart.
monikabrx Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Ja.. Da hunden vår døde, endte vi opp på valpejakt allerede dagen efter. Ikke for å erstatte hunden vi mistet, men kansje for å fylle noe av tommheten. Føler med deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå