Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Jeg har brune øyne og vil gjerne markere/fremheve dem mer, noen tips? hvilke farger på øyenskygger fremhever best brune øyne?
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Lilla skygger er veldig fint til brune øyne. Prøv også turkis eller blått.
Holly Hobbie Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Lilla skygger er veldig fint til brune øyne. Prøv også turkis eller blått. ← :klø: Dette er farger jeg bruker en del, og jeg har blaagroenne oeyne.... Men kanskje de er fine til brune oeyne ogsaa? Jeg ville ellers trodd at groent kan vaere fint til brune oeyne...
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Blått skal visstnok være supert til brune øyne. Selv er jeg litt skeptisk, for mg er det litt for 80-talls, eventuelt dame i 50-årene. Men poenget er kontraster; kontrastfargene til øynene dine er de fargene som best framhever øyenfargen. Derfor er lilla supert for å framheve det grønne, og bronsefarget bra for blå øyne (avhengig av hudtone).
Holly Hobbie Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Blått skal visstnok være supert til brune øyne. Selv er jeg litt skeptisk, for mg er det litt for 80-talls, eventuelt dame i 50-årene. Men poenget er kontraster; kontrastfargene til øynene dine er de fargene som best framhever øyenfargen. Derfor er lilla supert for å framheve det grønne, og bronsefarget bra for blå øyne (avhengig av hudtone). ← Takk for oppklaring. Selv liker jeg godt rosa eller lys lilla til mine oeyne - og det er vel omtrent komplimentaerfargen til oeynene mine, saa det er logisk at det gjoer seg. Blaatt kan vaere fint, bare det ikke er altfor mye av det gode!
Gjest Binna Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 (endret) Det kommer jo an på hva slags brunfarge det er. Èn ting er hvilke farger man kler, èn annen ting er hvilke farger som fremhever mest. Brun i seg selv har ingen komplimentærfarge(farger som fremhever hverandre). Derfor må man nesten prøve seg litt frem. Grønt fremhever det rødlige i brunfargen, lilla fremhever det gule/gyldne, blått fremhever det orange, turkis fremhever det rød- orange osv. En annen ting er at en brun skygge til brune øyne vil gi et slags blikkfang mot det brune, som turkis til turkise øyne. Men komplimentærfargen kan man bruke for å gjøre den andre fargen mer fremtredende. Har man blågrønne øyne vil gull/orange fremheve blåfargen best, mens rødlig skygge vil fremheve det grønne. Lilla plukker frem det gulskjæret som er i det grønne og vil gi best effeskt for å få mest mulig grønne øyne. Endret 21. april 2006 av Binna
Gjest Gjesta Skrevet 22. april 2006 #8 Skrevet 22. april 2006 Jeg fikk beskjed om mørklilla, grønt og brunt til mine øyne iallefall...
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 Jeg liker veldig godt grått til mine brune øyne. Syns det gjør at varmen i det brune fremheves.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå