Gå til innhold

IKEA Hvitevarer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Helle_*
Skrevet

Dere som har handlet IKEA-kjøkken; har dere handlet deres hvitevarer også? Noen kommentarer rundt brukervennlighet, kvalitet etc.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikea selger Whirlpool hvitevarer.. Dette skal jo være et godt merke. Ikea har også vært så smarte at de har egne varenr på varene de selger slik at priser ikke kan sammenlignes så lett med andre hvotevareleverandører..

Skrevet

Mamma er ikke fornøyd med sin ovn, gjærbaksten blir ikke like fin i den som i den gamle. Mikroen de kjøpte måtte de bytte, for den var det noe galt med. Kan jo selvfølgelig være tilfeldig det da. Kjøleskapet har vel fungert greit, og platetoppen også.

Man får som regel det man betaler for, også på IKEA.

Hilsen IKEA-fan som har bestilt hvitevarer hos Siemens.

Gjest -eline-
Skrevet
Ikea selger Whirlpool hvitevarer.. Dette skal jo være et godt merke. Ikea har også vært så smarte at de har egne varenr på varene de selger slik at priser ikke kan sammenlignes så lett med andre hvotevareleverandører..

Det har jo alle kjedene... Expert/Elkjøp/Lefdal/OBS/etc kan ha hvitevarer som er laget spesielt til dem, de står ikke i brosjyrene fra leverandøren, men er ganske lik en av de vanlige modellene, men har gjerne noe spesielt med seg...

IKEAs hvitevarer er spesiallaget for IKEA og har ikke nødvendigvis noen tilsvarende modell blant de vanlige Whirlpool-varene. De er rimelige, stor grunn til det er at de blir kjøpt inn i store mengder, og er ikke dårligere i kvalitet enn andre Whirlpool-varer: Mikrobølgeovnene til Whirlpool er de beste på markedet og de tyskproduserte vask/tørk er ikke så ille (mesteparten av Whirlpools varer er produsert i Italia, men de har også en fabrikk i Hellas/Tyrkia elns), bortsett fra det så skyr i hvertfall jeg merket, etter tre år som hvitevareselger så har jeg vært borti endel reklamasjonssaker...

Skrevet
Det har jo alle kjedene... Expert/Elkjøp/Lefdal/OBS/etc kan ha hvitevarer som er laget spesielt til dem,  de står ikke i brosjyrene fra leverandøren, men er ganske lik en av de vanlige modellene, men har gjerne noe spesielt med seg...

IKEAs hvitevarer er spesiallaget for IKEA og har ikke nødvendigvis noen tilsvarende modell blant de vanlige Whirlpool-varene. De er rimelige, stor grunn til det er at de blir kjøpt inn i store mengder, og er ikke dårligere i kvalitet enn andre Whirlpool-varer: Mikrobølgeovnene til Whirlpool er de beste på markedet og de tyskproduserte vask/tørk er ikke så ille (mesteparten av Whirlpools varer er produsert i Italia, men de har også en fabrikk i Hellas/Tyrkia elns), bortsett fra det så skyr i hvertfall jeg merket, etter tre år som hvitevareselger så har jeg vært borti endel reklamasjonssaker...

:Nikke:

Mikroene er bra da.

Mamma sliter som bare det med sin ovn. Dama som alltid har vært flink til å bake må nå kaste alt til grisene.

Kjøleskap og tørketrommel kunne jeg kjøp av whirlpool i tillegg til mikro.

Skrevet

Er heller ikke fornøyd med stekeovnene, har prøvd to. Veldig ujevn varme.

Gjest Gjest_Helle_*
Skrevet

Takk for svar, folkens. Ovn skal det brukes mye av, så da skal jeg se meg rundt etter alternativer. Men målene er de samme, ikke sant? IKEA har vel ikke sånne egendefinerte mål som bare passer dem og deres produkter?

Skrevet

Målene skal være akkurat de samme ja. Har sett de har noen spesialkjøleskap bare, men de har vanlige også. 60 bredde er vanlig på komfyr.

Gjest meloveshopping
Skrevet

Hallooooo

Vi har både 50 cm og 60 cm komfyrer på Ikea.

Er du ikke fornøyd med komfyren så har du både garanti på den og kan reklamere på den.

Hilsen Ikea arbeider :ironi:

Skrevet

Jeg har oppvaskmaskin, platetopp og mikrobølgeovn fra ikea. Alt fungerer fint hos meg.

Men dersom du sammenlikner priser vil du nok se at det koster mer hos ikea enn hos butikker som selger hvitevarer (sjekk også www.elgiganten.no, vi kjøpte komfyr derfra og er kjempefornøyd). Eneste grunnen til at jeg kjøpte noen hvitevarer på ikea var at jeg på den tiden var ansatt der og derfor fikk rabatt. Da ble det litt rimeligere.

ikea har fått et ufortjent dårlig rykte på seg for at ting er billig og kvaliteten deretter. Jeg har enda ikke opplevd å få for få skruer eller at møblene mine har gått i stykker. Det er forøvrig rett som meloveshopping sier over her. Dersom du ikke er fornøyd, så kan du ta den med tilbake. Ikea er veldig lette å ha med å gjøre når du vil bytte noe.

Skrevet

jeg har koketopp, ovn og oppvaskmaskin fra ikea. er kjempefornøyd!

:)

Skrevet

Vi har hvitevarer fra ikea, og det funker helt greit. Oppvaskmakinen er den jeg er minst fornøyd med, fordi den har svært begrensede program-muligheter, og er LITE praktisk innredet.

Men vi har ikke kjøpt dette selv, vi leier, og om huseier har gjort der som med resten av huset så har han gått for billigste løsning de hadde (dersom IKEa har flere utgaver av slikt, jeg vet ikke jeg?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...