Snuppelure Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Kan noen hjelpe med oppskrift på Troikakake? Så at det sto en oppskrift i siste Mamma. Men har ikke det bladet.
Arkana Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Troika-kake 200 g malte mandler 200 g melis 3 eggehviter 75 g melis 1 dl vann 3 eggeplommer 150 g smør 1 ss kakao 1 pk rød gelé 3 dl vann 500 g marsipan til lokk 1 ½ plate sjokolade 2 ss delfiafett Pisk eggehvitene stive og rør i mandler og melis. Stekes ved 170 g i ca 30 min. i 26 cm form m/ bakepapir. Trøffelkrem: Kok melis og vann til litt seig masse (ca 8 min.) og avkjøl. Pisk eggeplommer, tilsett melismassen i en tynn stråle mens du pisker godt. Rør inn smøret i små biter, til slutt kakao. Smør kremen på den avkjølte bunnen. Sett på kakeformringen. Ha så på gele som har begynt å stivne. La den stivne helt. Kjevl marsipan til en tynn leiv, som legges over geleen og på sidene, formes glatt og fin. Smelt sjokolade/fett, som avkjøles litt og smøres forsiktig i et jevnt lag over marsipanlokket.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Kan noen hjelpe meg med troikakake? Dere må da ikke skrive sånn en fredagsettermiddag. Vil ha kake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå