Netten Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Har akkurat vært hos hudpleier nå, og fikk DET sjokket! Sånn helt ut av det blå fortalte hun om kunder som hadde kommet inn og som ikke hadde vært så veldig fornøyd med f.eks. Dermalogica-produkter. De hadde kjøpt produktene på bl.a LF, og da hadde hudpleieren sagt at "ja, men da er det ikke så rart, for en god del av de produktene er ikke ekte vare". De hadde visst også blitt testet av en som har peiling, og da hadde det vist seg at mange av flaskene hadde innhold som var over 4 år gammelt! Hjeeelp!! Stemmer dette?? Noen andre som har hørt om noe slikt?? Jeg har kjøpt en del produkter fra LF nemlig, men har ikke tenkt over at de er dårlige, men har heller ikke vært superfornøyd liksom... Huff...
Mint Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Dette tror jeg ikke på sånn uten videre.. Høres vel litt ut som at salget går dårlig pga lavere priser hos LF, og da må man gå drastisk til verks. (Les: finne opp historier)
Gjest Tanita Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Ja, det stemmer! Da jeg jobbet som hudterapeut, hadde jeg også kunder som kom inn med f eks Multivitamin Power firm som var i en helt annen konsistens og farve enn det den skal være. Det er jo en grunn til at produktene selgs så billig... Går du til en hudpleier og handler varer, får du iallefall ferske produkter.
Gjest Elfrida Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Tviler på at LF har fake produkter, et svært firma i Storbritannia? Jeg har kjøpt produkter der som jeg tidligere har kjøpt i butikk i Norge, og har ikke merket noe forskjell. Strawberrynet er også et stort firma, tror ikke de kunne drevet lenge hvis de baserte seg på fake ting. Det er nok hudpleieren som er redd konkurransen.
Gjest Tanita Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Jeg er hudpleier, og vet at Dermalogica selger som bare det, så det er ikke mye konkurranse i det nei. Men folk får velge selv hva de vil gjøre med huden sin og hvor de legger igjen pengene sine. Jeg har selv sjekket ut produktene fra LF og bestilte en gang, og både St Tropez og Dermalogica-produktene derfra var gamle. Men, for om de er gamle, trenger de ikke være Farlige å bruke på huden! Ikke like stor effekt som det skal ha, men så er det jo billigere også da. =)
Mint Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Og hvordan i all verden kan vi være sikre på at produktene vi kjøper hos hudpleieren ikke er gamle? Ærlig talt, bare som et eksempel: gikk forbi et parfymeri her om dagen, hvor solkremene var kommet frem i hyllene. Produktene var tydelig støvete etter å ha vært oppbevart på lageret siden sist sommer (eller enda lenger for den saks skyld). Trust noone, sier jeg bare
Gjest Tanita Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 Leverandørene leverer ikke til salonger som er useriøse iallefall.
Mint Skrevet 21. april 2006 #8 Skrevet 21. april 2006 (endret) Leverandørene leverer ikke til salonger som er useriøse iallefall. ← Hvordan kan leverandørene ha kontroll over om salongene selger gamle produkter? Endret for å legge til at uansett hvor du kjøper produktene dine; er de på noen måte ikke som de skal være, så reklamer på varen. Både LF og SN virker seriøse nok, og du har jo reklamasjonsrett der som alle andre steder. Endret 21. april 2006 av Mint
Gjest Miss.Chanel Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 dummeste jeg har lest! men at produktene kan være gamle kan de, jeg kjøpte en jean paul deodorant og den var det grums i flasken på. derfor kjøper jeg kun produkter som er "nye". fikk Boss pure purple deoen idag fra strawberrynet og den var ny! at produktene fra lookfantastic er fake er så tullete at disse frisørene og hudpleierene vil jo tjene penger å ber oss kjøpe fra de! kjøpte mye redken en stund og de var identiske i lukt og konsistens som den jeg kikket i på klippoteket her i Tønsberg ivertfall. ellers har jeg handlet for omlagt 10.000; fra SN og LF. og skjedd altså en gang at jeg fikk gammel deo.
Latee Skrevet 21. april 2006 #10 Skrevet 21. april 2006 Tviler på at så store selskaper hadde holdt særlig lenge om de solgte fake eller kun gamle produkter..
Gjest Jalileh Skrevet 21. april 2006 #12 Skrevet 21. april 2006 Jeg tror vi hadde hørt om flere klager og lignende hvis dette var sant. Jeg har i allefall fått rykende ferske produkter hver eneste gang hvor jeg har bestilt.
Gjest Jalileh Skrevet 21. april 2006 #13 Skrevet 21. april 2006 Tviler på at så store selskaper hadde holdt særlig lenge om de solgte fake eller kun gamle produkter.. ← LF har jo blitt anbefalt i DetNye blandt annet. Og det av en hudpleier (mener jeg å huske), så hadde siden kun våært humbug så hadde nok ikke så mange snakket så varmt om stedet.
Mint Skrevet 21. april 2006 #14 Skrevet 21. april 2006 Ja, det stemmer! Da jeg jobbet som hudterapeut, hadde jeg også kunder som kom inn med f eks Multivitamin Power firm som var i en helt annen konsistens og farve enn det den skal være. Det er jo en grunn til at produktene selgs så billig... Går du til en hudpleier og handler varer, får du iallefall ferske produkter. ← Ja, det er en grunn til at produkter i utlandet ofte er billigere enn i Norge. Dette har noe med skyhøye avgifter på ting og tang Eller har du ikke lagt merke til at det er litt dyrt å leve i Norge..? :klø:
Gjest Tanita Skrevet 21. april 2006 #15 Skrevet 21. april 2006 Hvordan kan leverandørene ha kontroll over om salongene selger gamle produkter? Endret for å legge til at uansett hvor du kjøper produktene dine; er de på noen måte ikke som de skal være, så reklamer på varen. Både LF og SN virker seriøse nok, og du har jo reklamasjonsrett der som alle andre steder. ← Fordi de har oversikt hva du har bestilt, hvor ofte du bestiller, og kommer omkring på salongene og får med seg hva du har i hyllene og ikke. Jeg vet om en salong som fikk forbud mot å føre Dermalogica lengre, pga useriøsitet.
Gjest Jalileh Skrevet 21. april 2006 #16 Skrevet 21. april 2006 Jeg har forresten snakket med en Frisør om LF. Spurte om hvorfor det var så billig å shoppe der i fra, og hvorfor det var så dyrt her i Norge. Hun forklarte det som Mint skriver: Skyhøye avgifter her til lands...mye billigere i andre land.
Netten Skrevet 21. april 2006 Forfatter #17 Skrevet 21. april 2006 Høres ut som jeg kan fortsette å bestille fra LF da Heldigvis, for snakk om stor prisforskjell!!!
Gjest Jalileh Skrevet 21. april 2006 #18 Skrevet 21. april 2006 Høres ut som jeg kan fortsette å bestille fra LF da Heldigvis, for snakk om stor prisforskjell!!! ← Tror ikke du trenger å bekymre deg, nei.
fargegla82 Skrevet 21. april 2006 #19 Skrevet 21. april 2006 Jeg har også gode erfaringer med lookfantastic!IDENTISKE til det jg tidl har kjøpt dyrt hos frisør og ikke noe å si på kvaliteten.Bullshit at de selger fake varer,det er jeg overbevist om.Ta i bruk reklamasjonsretten hvis du ikke sku være fornøyd! Både LF og Strawberrynet er seriøse verdensomspennende leverandører av særs gode merker.Billige er de også,og det er IKKE fordi kvaliteten er dårligere.Hallo,så dum er de ikke!Bestilte varer for ca 500kr,ble ikke belasta for tollavgift og fikk pakken 3 dager senere!",)rask levering gitt! PÅ deklarasjonslappen krysset de av på "commercial samle" og skrev på totalverdi pålydende 10.32 Pund.Bestilte varer for 42,94 Pund,og det er det jeg har blitt belasta for også. Mailet LF og fikk til svar at de kjente til tollavgiftene her til lands på varer for over 200kr.Og sa det slik at de gjør alt de kan for at kunder skal belastes minst mulif økonomisk for å få pakken i hende..I praksis betyr dette folkens at LF skriver en lavere sum enn den faktiske,dersom ordren er på mer enn 200kr",)Me like! Det blir definitivt flere pakker fra LF",)
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #20 Skrevet 21. april 2006 Jeg er tilbøyelig til å tro at man like så gjerne får ferskere produkter fra LF og SN, nettopp fordi de er så store og selger så masse at de må bestille inn nytt oftere enn små parfymerier rundt omkring i Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå