Gjest Binna Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Jeg blir så SINT! Snøen har smeltet og glasskårene dukker opp overalt. Hva er det med folk? Er det gøy å knuse glass og la det ligge? At glasskår ikke forsvinner og at man plukke opp alle bitene etter seg, selv om det var utendørs lærte jeg når jeg var bitteliten... Hadde det bare vært uhell og at man uheldigvis ikke hadde fått med seg alle glasskårene etter seg, så hadde det vært greit. Men det er ALTFOR mye glasskår liggende rundt omkring til at det kan være det. Det er ikke gøy å gå tur med bikkjene sine og oppdage at de står midt oppi en "eks" ølflaske. Gikk langs strandkanten der folk bader om sommern og det blinka overalt. Så jeg gikk rundt og plukka.. SKJERPINGS!
Gjest Madeline Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Jeg er helt enig med deg, Binna. I dag gikk jeg tur og da tenkte jeg over hvor utrolig mye glasskår det lå over alt. Det var også veldig mye søppel og hundemøkk . Er det virkelig så vanskelig å ta med seg søppelet sitt og plukke opp hundemøkka og kaste i nærmeste søppelkasse? Flott at du plukket opp glaskskår som du fant på stranden .
Gjest Emera Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Kommunen her har en kampanje for å få folk til å kaste søppel i søppelkurvene nå. Men jeg tviler på at det hjelper, egentlig. For mange er det ren latskap som er grunnen, for en del tenåringer er det å tøffe seg. Det må nok store holdningsendringer til blant folk for å få en slutt på dette.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Er helt enig! Vi hadde "Rusken"-aksjon på skolen jeg jobber på i fjor. Da fikk elevene mine (1. klasse) beskjed om ikke å plukke opp glasskår, men hente en voksen som kunne plukke det opp. Det var utrolig store mengder! At ikke folk tenker seg bedre om, spesielt på slike steder som en barneskole!
Gjest synseren Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Er helt emig med trådstarter. For oss som sykler er problemet også stort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå