Gå til innhold

Se så fin morkake

bonzai

Tok du din morkake i nærmere øyesyn?  

1. 1. Tok du din morkake i nærmere øyesyn?

• Nei, det ville jeg ikke
      6
    • Ja, studerte den
      7
    • Ja, så den så vidt
      6

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jordmødre undersøker alltid morkaka etter en fødsel.

Hun har begge gangene forklart meg litt om det, og har i samme slengen sett den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Jeg har sett min og tatt bilde, faktisk min ser ikke sånn ut! Den er liten og ikke så ekkel som på bilde!

Men men kanskje jordmoren viste bedre profil av morkaken til meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey.. det mangler et alternativ. Hadde ikke mulighet til å se den, jeg, for jeg var i narkose! :(

Ikke det at jeg ville studert den nøye uansett, da jeg nok ville vært mer interessert i ungen enn morkaka. Dens rolle er liksom litt utspilt etter fødselen. Ikke vakker, men veldig funksjonell! :)

Maggie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i alle mine 3 fødseler set godt på moderkagen syntes det var et fantastisk syn at mine små søde jenter havede ligget derinde og vosket sig stor og fine, kan ikke se noget ækelt ved det.

tænk jenter at i nogle kulture så spiser kvinden sin moderkage efter fødslen fordi den er så fyldt med næring, da kan vi snakke om ækelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Jeg har vokst opp på gård, og sett maaaaange morkaker etter sauelaminga. Syns ikke det var ekkelt. Skal selvfølgelig se morkaka når jeg en gang i tida får barn. Dyr spiser ofte morkaka, den er full av næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel en fullstendig avsporing, men Kattastrofe; er det ikke fascinerende at disse planteetende dyrene faktisk spiser en kost som bedre ville egnet seg for en kjøtteter; og det uten at det blir problemer av det i etterkant!

Jeg synes både det og morkaken i seg selv er helt fantastisk!

Naturen er utrolig flott, fascinerende, merkelig og absolutt ikke logisk mange ganger!

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

Jeg leste MARMORkake, skjønte ingenting og fikk helt sjokk!!!

Ok...på tide og legge seg skjønner jeg. God natt!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Vibeke: jo, syns det er kjempefascinerende! Har egentlig aldri tenkt på at det faktisk er planteetende dyr som spiser morkaka. Det har vært naturlig for meg fra jeg var lita jente at de faktisk gjorde det. De slikker jo også lammene rene etter fødselen.

Angående at enkelte syns det er ekkelt å se morkaka; Jeg syns det er rart, syns lite er ekkelt egentlig. Morkaka er jo den mest naturlige ting i verden, og vi har jo alle faktisk "bodd" sammen med en i ni måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...