Gjest Gjest_Teresa_* Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Hei, jeg trenger forslag til noe mat jeg kan ha stående på kontoret / lesesalen som egner seg til mat mellom måltidene. Får fort problemer hvis jeg ikke får i meg en lite bit når kroppen roper etter det (stoffskifte). Trenger ikke være så ekstremt sunt, men gjerne noe som egner seg til etkjapt lite "måltid". (har ikke tilgang til kjøleskap). F.eks, er disse snack a jack-tingene gode? Finnes det lignende produkter? Noe annet dere vil foreslå? Håper det kommer masse gode forslag
Gjest camillo Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Litt vanskelig uten kjøleskap, men Fiberrik + frukt er jo en mulighet.
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Jeg prøvde Snack a Jacks med ostesmak og syntes det var helt grusomt
Impala Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 De pakkene med tunfisk og Ritzkjeks syns jeg er gode, og de trenger ikke kjøleskap. Ellers så spiser jeg Nutrilettbarer både som hovedmåltid og mellom måltider (gjerne bare en 1/2 en), og de trenger jo heller ikke kjøleskap.
Arkana Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Har du tilgang til en vannkoker? Evt kan du ta med deg en termos med kokende vann. Da kan du jo ha slike bokser med nudler, eller potet- eller risblandinger, rett-i-koppen og annet som bare trenger vann. Knekkebrød og pålegg som ikke trenger kjøleskap kan du også ha (f.eks. små bokser med postei eller makrell i tomat, syltetøy, smøreost osv).
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 Takk for gode innspill, mange gode tips her. Tar gjerne i mot flere Trenger all hjelp jeg kan få, må nemlig prøve meg litt frem.
Mandel Skrevet 21. april 2006 #8 Skrevet 21. april 2006 Jeg liker godt å ha en boks med tørket frukt og nøtter stående på kontoret. Masse energi!
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 Jeg kjøper "nødproviant" til kontorskuffen på helsekosten: Sånne små barer av havregryn mm som er veldig mettende. Får de m diverse topping. Har diverse andre "barer" på helsekosten også; sesam og fler. Ellers er riskaker OK, men blir ikke så mett av de. En boks m oppskårne frukt og grønnsaker er flott. Diverse kjeks - masse å velge i
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #10 Skrevet 22. april 2006 epler, pærer, bananer, knaskerøtter, appelsiner (mye klin), cherrytomater, mandler.. Dette vil dessuten gi mere energi og bedre hud f.eks:)
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #12 Skrevet 23. april 2006 Jeg synes gode mellommåltider er: - Cashewnøtter - Rosiner - Pastasalat/ost/skinke/hardkokt egg (eller kyllingbiter i), med lettdressing og et grovt rundstykke - Pytt-i-panne (ha emballasjebokser og plastgafler hjemme til å oppbevare mellommåltidet i) - Pesto-pasta med oliven og ost/fisk - Flerkorn/havrebrød/speltbrød med lettsmør, eggerøre og laks (innpakket i plast) Jeg synes et mellommåltid må være sunt, godt og gi noe mer virkning enn bare en frukt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå