Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 I det siste har jeg funnet ut at jeg må trene hardere for å få den forbedra kondisen jeg drømmer om. Problemet mitt er bare at når jeg presser meg hardt når det gjelder løping kan jeg få en dundrende hodepine etterpå. Gjerne et par-tre timer etter treninga. Jeg vet om fler som har det sånn og antar at det har noe med at kroppen ikke er vant til det osv. Men hva kommer det av? Får ikke hjernen nok oksygen? (skal ikke vandre inn på kroppslige fenomener for det vet jeg lite om...) Men det skremmer meg litt at det er så mye kraftigere enn de gangene jeg har "vanlig" vondt i hodet...
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Man vet faktisk ikke hvorfor det skjer. Hodepine er også ikke en sykdom, men et symtom, derfor kan det være flere grunner til at det skjer. Men plages du jevnlig kan det kanskje være aktuelt å bruke forebyggende medisiner. Det er gjerne de samme medisinene som migrenepasienter bruker til å forebygge anfall med.
Knurr Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Jeg får også det! Har slått meg til ro med hobbyteorien min, nemlig at det er stor forskjell på blodsirkulasjonen når jeg trener og når jeg sitter og røyker etterpå. Regner med det tar på litt for blodårene å utvide seg og trekke seg sammen og slikt. ... men kanskje det hadde vært lurt å finne ut hva det egentlig er.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Drikker du nok vann under og etter treningen? Og får du i deg noe energi etter treningen?
Gjest camillo Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Jeg tenkte også på mat... Om du får i deg nok.
Sunbird Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Jeg får i allefall hodepine etter trening de gangene jeg ikke har vært flink nok til å få i meg nok drikke før, under og etter trening. Kanskje er det sånn for deg også? Alial
Gjest Little me Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 Rikelig med drikke, FØR, UNDER og ETTER trening er med på å forebygge hodepine. I tillegg er det viktig å trappe ned etter en treningsøkt, pulsen må synke gradvis. Bråstopper man synker pulsen altfor fort slik at kroppen ikke rekker å tilpasse seg dette. Så MASSE drikke og nedtrapping er stikkordene her!!
Floja Felíz Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Drikker du nok vann under og etter treningen? Og får du i deg noe energi etter treningen? ← Henger meg på vann-tipset! Nok vann er alfa & omega når man trener, og hvis du ikke drikker nok kan hodepine og svimmelhet bli konsekvensen.
orakel Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 I artikkelen her står det at man kan få hodepine etter trening hvis man avslutter for brått. Ergo det er viktig med nedtrapping og gjerne også uttøyning (hodepine kan også være muskulær). Ellers er det som flere nevner viktig å drikke nok.
Gobi Skrevet 25. april 2006 #10 Skrevet 25. april 2006 Jeg får også det! Har slått meg til ro med hobbyteorien min, nemlig at det er stor forskjell på blodsirkulasjonen når jeg trener og når jeg sitter og røyker etterpå... .. ← Tar du deg en røyk rett etter trening? Når du har presset kroppen til å frakte så mye oksygen som du overhodet er i stand til på kortest mulig tid? Så bråstopper du 'kravet' om mer oksygen og dytter innpå med sigg i stedet, som de blodcellene som har ligget i høygir den siste timen da frakter rundt? Ikke rart du har vondt i hodet.... .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå