Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Heisann.Går med noen tanker i hodet som jeg vil lufte her.Altså,jeg er kvinne,ikke ung lenger(over 50).Har vært gift i 30 år.Barna(4)er voksne og etablerte.2bor i nærheten av oss,de andre bor noen mil vekke.Jeg har også 2 barnebarn på 4og 5 år.Etter at jeg giftet meg har jeg ikke vært i fast jobb.Har hele tiden hatt vikarjobber og det har jeg fremdeles.Hovedansvaret mitt har vært barna,hjemmet.Mannen jobba mange år vekke,og gjør det fremdeles.Jeg har hatt en del plager noen år.Har lavt stoffskifte, reumatismesmerter,slikt som kan komme når en blir eldre.Jeg har i en tid gått og tenkt over livet mitt.Føler at jeg har mista gnisten på en måte,føler meg tom og tiltaksløs.Ingen ting gjør meg glad lenger,ikke en gang barnebarna.Vinteren her i Norge har blitt verre for meg de siste årene.Våren og sommeren går bedre.Så tenker jeg,kanskje jeg får leve 20 år til.De årene ønsker jeg å bruke slik jeg selv vil.Jeg vil reise vekk når vinteren nærmer seg,og komme tilbake og være her når det er vår og sommer.Vi har reist litt på ferie til østen og der har jeg det mye bedre.Hadde vært godt å reist til varmen de 3 værste vintermånedene.Da hadde jeg også hatt noe å se fram til og glede meg til.Jeg har ikke sagt noe til min mann enda,ikke til ungene heller.Synes dere det er egoistisk av meg å ønske dette?Å på en måte ta livet mitt tilbake?
Gjest Hjertens enig Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Ta livet ditt tilbake, snille du. Du har helt sikkert, som de fleste kvinner, ofret mye av deg selv (med glede) for familien i alle år. Hvis det å reise til varmere strøk de verste månedene gjør deg til et mer ressurssterkt menneske de resterende 9 månedene i året, så gjør det!! Du rømmer jo ikke fra tilværelsen, men derimot mener jeg du tar ansvar for den. Det verste jeg kan tenke meg er å måtte sitte som bitter 70-åring og angre på alt det jeg ikke har fått gjort... Nyt det livet du har fått, kjære du? Hilsen 30- åring
Gjest *Snart medlem* Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Kjære trådstarter - dette synes jeg absolutt du skal gjøre, og det finnes ingen egoisme i det. Du må ta vare på egen helse og velvære! Jeg er også sikker på at familien din vil holde med deg i at dette er en god ide. De får en friskere mor, hustru og bestemor, de får anledning til å komme på besøk til varmere strøk i vintermånedene, og de får ikke minst den gleden at du har det bedre. Diskuter det med dem allerede i dag!
Gjest filosofia Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Kjære deg! Hopp i det!!! Og koooooooooooos deg
Abr@xas Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 Dette er ikke egoistisk - du har viet ditt liv til barna, nå er det din tur til å leve ditt eget liv
Gjest hemli Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Ja, det er egoistisk av deg å tenke på deg selv. Å være egoist betyr å ta vare på seg selv - å ta vare på seg selv er en absolutt FORUTSETNING for å oppnå lykke. Hvis du ikke tilfredsstiller deg selv, hvordan skal du da være lykkelig? Du bør gjøre det du kan for å "vinne tilbake livet". Det er ditt liv, og du lever det bare en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå