Gå til innhold

dere som droppa ut av videregående-

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hei alle sammen!

er interessert i å høre fra dere som droppet ut av videregående,hvordan dere har det i dag,hva dere gjør osv.

selv kutta jeg ut etter 2.året på vgd.var rimelig lei og tenkte det var best å ta et friår.ble plutselig 4 friår det gitt ;) var så lei og hadde mista all motivasjon,men plutselig kom den tilbake!fullførte vgd.med gode karakterer på en privatskole,går nå på sykepleierstudiet og trives godt med det :) det hadde jeg absolutt ikke kunnet forestille meg for 5 år siden(at jeg skulle sette meg på skolebenken igjen).er det flere her som kutta videregående på grunn av at de var lei av skolen, hva gjør dere og hvordan går det med dere i dag? :)

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Hoppet av etter ansre året og gikk et år på folkehøyskole. Tok deretter helse og sosialfag med påbygging. Gikk vernepleien, tok deretter administrasjon og ledelse, veiledningspedagogikk, arbeids og organisasjonspsykologi og holder nå på med personalpsykologi.

Til høsten har jeg søkt på forebyggende og helsefremmende arbeid.

Jeg ble altså ikke alenemor på soialtrygd. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet ut av vgs ila. tredje året, men tok fagene som privatist ila. 1 år etter det. Deretter tok jeg en pause fra alt som helt skolegang på 3,5 år. Til høsten begynner jeg på mitt 2. år på profesjonsstudiet i psykologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Jeg hang mer og mer etter i andre klasse (almennfaglig). Fikk aldri artium.

Var av egen fri vilje arbeidsledig ett år, så begynte jeg og jobbe i praksis(barnebondegård), så fikk jeg fast ansettelse(rideskole), så jobbet jeg som assistent i barnehage.

Nå er jeg avdelingsleder i barnahage, tok førskolelærerlinja da jeg var 24 år, og hadde et barn selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet av etter 2 år på videregående. Tok i etter tid kurs diverse fag som bed.øk. markesdføring og edb.

Har de siste 5 årene drevet eget firma (butikk) som går superbra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle dere endte opp med å ta videre utdannelse, bare ikke akkurat under videregående-årene.

Noen her som er "ekte" drop-out? Som altså ikke har tatt noe mer skolegang etter de kuttet videregående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shadowlyn
Noen her som er "ekte" drop-out? Som altså ikke har tatt noe mer skolegang etter de kuttet videregående?

:vinke:

Jeg holder på å ta igjen videregående utdannelse for øyeblikket men det går treigt..

Livet mitt er ikke akkurat fullt av suksess men pga. angst og depresjon synes jeg at jeg har klart meg bra. Bor for meg selv, fikk meg jobb og klarer meg fint økonomisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppa ungdomskolen etter et år :ler:

Fikk jobbe istedet, 5 dager i uken. Begynte på GK og droppet ut igjen. Klarte å vri meg gjennom videregående tilslutt, og begynner på medisin til høsten etter 2 år med forbedrende og poengsanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner det ikke som å droppe ut av videregående, når man faktisk tar videregående i en eller annen form rett etterpå.

Selv kjenner jeg bare en som droppet ut, midt i førstegym på yrkesfag. Han ble narkoman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Min søster droppet ut etter et halvt år på vgs, og ble sendt på folkehøgskole av foreldrene våre.

Hun har hatt haugevis av jobber, men da hun nærmet seg 30 fant hun et serviceyrke hun trivdes godt i. Nå er hun arbeidsledig og har planer om å ta utdanning så hun har større muligheter i arbeidslivet. Jeg tror nok hun angrer på at hun aldri fullførte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Poenget er vel at man MÅ ikke ta akkurat vidregående for å klare seg.

Flere utdanninger kan man komme inn på ved del-artium og/eller real-kompetanse (relevant arbeidserfaring).

For det er gøy å lære, men ikke gøy på vidregående bare fordi man MÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet av etter ansre året og gikk et år på folkehøyskole. Tok deretter helse og sosialfag med påbygging. Gikk vernepleien, tok deretter administrasjon og ledelse, veiledningspedagogikk, arbeids og organisasjonspsykologi og holder nå på med personalpsykologi.

Til høsten har jeg søkt på forebyggende og helsefremmende arbeid.

Jeg ble altså ikke alenemor på soialtrygd. :ironi:

Blir man alenemor på sosialtrygd om man dropper vg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg droppet ut første året på vgs :forvirret: Men begynte rett i jobb med salg, og jobbet meg opp til teamleder på en to års periode. Jobbet totalt 5 år med dette. Det siste året tok jeg alle allmennfag eksamene som privatist. Og begynte for tre år siden på Bibliotek og innformasjonsvitenskap. Ved siden av studiene driver jeg mitt eget import og eksport firma med klær, sko og tilbehør til ulike utsalgssteder.I tilegg til at jeg har en deltidsjobb som er relevant for studiene. Er en aktiv person som trives med mange baller i lufta. Men vet ikke om fremtiden blir innenfor bibliotek eller import.

Om jeg noen gang trengte vgs, vell jeg er usikker. Men er glad jeg får en bachlor grad å støtte meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppa ut i 3. klasse på vgs. Orka rett og slett ikke mer pga personlige årsaker.

Nå har jeg en helt grei lederstilling i et profilert vekterfirma. Hva jeg gjør fremover vet jeg ikke, men etter å ha sanket maks alderspoeng tar jeg nok de resterende fagene slik at jeg får artium. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest KATTAstrofe

Jeg droppa ut helt på slutten, rakk å få standpunktkarakter, men gadd ikke ta eksamen. Tok opp eksamen året etter, og begynte å studere ved NTNU etterpå. Så studerte jeg ved universitetet i Tromsø i to år, og deretter på sykepleiestudiet som jeg snart er ferdig med. Etter MYE om og men blir det kanskje noe av meg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke nødvendigvis masse utdannelse for å få det bra her i livet (les: bli "vellykka" som de fleste tydeligvis trakter etter...)

Jeg fullførte vgs (yrkesfag), men har ingen utdanning utover det. Har jobb og klarer meg bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullførte videregående, men broren min droppa ut etter 1 år.

Han er i dag selvstendig næringsdrivende, og driver et firma som går MEGET bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...