Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har ønsket meg bunad i flere år, men har liksom ikke råd til å betale over 20 000 kr sånn som det. men jeg lurer på: er det noe man kunne ønsket seg til jul som ikke er for dyrt for andre å kjøpe i gave? (jeg pleier å få gave for et par-3 tusen av mamma og pappa for eksempel). er det noen måte man kan betale ned, eller kjøpe en og en del...? alle tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gudbrandsdalsbunaden og kjøpte den i sånn sy selv pakke. Bestemor har sydd flere og sydde min også. Det er mye billigere enn å kjøpe hel. Så har du noen du vet som kan sy den bunaden du vil ha er det et alternativ, men da må du nok regne penger for jobben også. Vet ikke hvor mye det koster, kommer ann på hvem du spør.

Eller hva med å opprette en bunadskonto? Sett av litt dann og vann og til jul og bursdag kan du ønske deg penger inn på den.

Det du kan ønske deg er sølvet. Eller finn en gullsmedbutikk og ønsk deg gavekort fra denne. Greit å få fra samme butikk. Ta ut sølv ettersom du får penger nok. Veldig varierende priser på sølvet og på de forskjellige delene.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg har gudbrandsdalsbunaden og kjøpte den i sånn sy selv pakke. Bestemor har sydd flere og sydde min også. Det er mye billigere enn å kjøpe hel. Så har du noen du vet som kan sy den bunaden du vil ha er det et alternativ, men da må du nok regne penger for jobben også. Vet ikke hvor mye det koster, kommer ann på hvem du spør.

Eller hva med å opprette en bunadskonto? Sett av litt dann og vann og til jul og bursdag kan du ønske deg penger inn på den.

Det du kan ønske deg er sølvet. Eller finn en gullsmedbutikk og ønsk deg gavekort fra denne. Greit å få fra samme butikk. Ta ut sølv ettersom du får penger nok. Veldig varierende priser på sølvet og på de forskjellige delene.

Takk Nella. Det var jo gode råd. Jeg har forsåvidt en god del penger på sparekonto, men disse er ment til å bruke på bolig... Og når jeg endelig hadde klart å spare opp litt ekstra, så brukte jeg de på en ny bærbar pc. så det er litt snakk om prioriteringer også merker jeg :) jeg kan jo ønske meg KUN penger OG bunadssølv til jul, og sette alle pengene på bunadskonto, og legge til resten selv. det er jo en god mulighet. :)

Skrevet

Da er det bare å sette i gang å spare flittig :) Pleier du å få gaver til bursdag så har du en anledning til.

Gjest Gjesta
Skrevet

Men urk så lenge det er til jul og bursdag :forvirret: (har begge i desember) 8 mnd før det blir noe action på bunadsfronten...

Skrevet

Det var mange gode råd her. Du kan jo eventuelt brodere bunaden selv og få andre til å montere den. Om du har god tid da.

Hvilken bunad ønsker du deg?

Gjest Gjesta
Skrevet
Det var mange gode råd her. Du kan jo eventuelt brodere bunaden selv og få andre til å montere den. Om du har god tid da.

Hvilken bunad ønsker du deg?

Romeriksbunaden.

Skal sjekke ut forumet, gjest. takk!!

Skrevet
Jeg har ønsket meg bunad i flere år, men har liksom ikke råd til å betale over 20 000 kr sånn som det. men jeg lurer på: er det noe man kunne ønsket seg til jul som ikke er for dyrt for andre å kjøpe i gave? (jeg pleier å få gave for et par-3 tusen av mamma og pappa for eksempel). er det noen måte man kan betale ned, eller kjøpe en og en del...? alle tips mottas med takk :)

kansje begynne å ønske deler av bunad til ul/bursdag. det som er billigst kan du kjøpe selv.

Skrevet

Går jo an å ønske seg søljer ol til bursdag/jul.

Skrevet

Hvis du har noen som kan brodere bunaden for deg, kan du jo ønske deg skjorte-pakke og stakk-pakke som ikke er brodert.

Min skjortepakke koster ca 2000 kr ubrodert. Så hvis du får va 2-3000 kr fra foreldrene dine er du jo godt på vei.

Lykke til, håper du får skaffa deg en bunad.

Skrevet

det går ann å få kjøpt billigere sølv enn det du finner på gullsmeden, jeg kjøpte mitt privat gjennom en bunadsdame som sydde bunaden. Går jo ann å spørre hvis du kjenner ei som syr/broderer. De kjenner som regel sølvsmeder osv som kanskje selger sølv billigere privat om du skjønner.

Gjest Fruktfat
Skrevet

hva med å kjøpe brukt?

jeg har lundebydrakt som ble kjøpt brukt for 6000 for ti år siden, fikk da med veske, lue, sko og skjorte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...