mer78 Skrevet 28. november 2002 #1 Skrevet 28. november 2002 Er mektig imponert av dere som har planlagt så mye!!! :o Har for tiden examen, men har jo selfølgelig den store dagen i bakhode. Det jeg har gjort hittil er kirke lokale kokker forlåvere toastamster fotograf Jeg jobber med gjestelisten , er så usikker på hvem jeg skal be. Jobber også med vekten ,men sliter med å få den ned i disse førjulstider. Noen forslag??? Vurderer Grete Roede IGJEN... Har liksom forsvunnet inn i en vinterdepresjon når det gjelder dette med kjolen. Det er så SINNSYKT dyrt, og dessuten er det ingen som har drømmekjolen... :cry: Å få sydd er liksom enda dyrere enn å få tak i en i butikk... Har ikke så veldig stort budsjett, og vil ikke at kjolen skal være en byrde... Dessuten har jeg opplevd at mange av disse brudekjole-selgerne ikke akkurat er service-innstilt, men snarere noen oppblåste blærer!!! Så ønsker ikke akkurat å legge igjen ti-tusenvis med kroner hos disse... :x Ser at noen reiser til Thailand for å få kjolen sydd, men det blir jo veldig dyrt å gjøre, siden det koster ca 8000 å dra dit... :-? Skal ikke spre dårlige vibber på en sånn lystig å koselig side som denne, men jeg er rett og slett ute etter noen gode råd og tips i forhold til dette med kjolekjøp. Bor i Bergen for øyeblikket, men skal gifte meg i Trønderlag, så forslag fra begge stedene tas i mot med HJERTELIG TAKK!!! Mange hilsener fra mer78
magnhild Skrevet 28. november 2002 #2 Skrevet 28. november 2002 OK! Her kommer noen tips. Det er ikke så alt for dyrt å få sydd sin egen. Det kan faktisk bli mye billigere. Vet om mange som har fått sydd sin kjole hos en skredder og betalt rundt 3-5000 kroner for den. Det er jo ikke dyrt i forhold til kjøpepriser i Bergen. Det som også kan sies er at du kan reise billig til Danmark og kjøpe der. Du kan se noen av kjolene på www.lilly.dk. Eller så kan du stikke ned til Kikki og snakke med de. Der fant jeg masse fine kjoler. Og på atelier-V i Marken. At du går inn i en sånn kjoledepresjon er vel ganske vanlig. I alle fall med de SYKE prisene som er på kjøpe/leiekjoler her i Norge! Man må ikke bra langt og betale masse på reiser til Thailand. Alt er billigere om du bare dra ut av Norge. jeg skal selv til england og kjøpe der. Ikke så alt for billig, men de har så masse fint! Men ta dette etter eksamen. Det sier jeg til meg selv også, men det er ikke så lett. Og jeg skal ikke ha kjole før om mange år! Uansett; jeg tror dette bare er en liten dårlig periode og alt blir mye bedre så snart du er ferdig med eksamen! LYKKE TIL!!
monja Skrevet 28. november 2002 #3 Skrevet 28. november 2002 Hei mer78! Jeg forstår godt dette med kjoledepresjonen din. Jeg kan nok si at jeg deler den med deg....Synes ikke 1/4 av budsjettet vårt skal gå med til kjole, så jeg har undersøkt med et firma i Sverige som syr kjoler for en billig penge. Du kan velge noe av det de alt har eller designe din egen kjole. Selv fant jeg en dødslekker kjole på internett, og nå skal jeg på frierferd for å se om noen kan sy den uten mønster. De har bilder av den foran og bak, mål og en liten tegning. Det får være en utfordring. Hvor i Trøndelag skal du gifte deg? Jeg skal ha min store dag i trønderfylkene jeg også, og her er jammen ikke utvalget av kjoler eller annet "stæsj" så fryktelig stort har jeg funnet ut. Så vi får jobbe litt selvstendig, og finne fram til det vi vil ha selv. Du kan jo også undersøke på www.ebay.com for der ligger det som regel ut masse kjoler - og mange til en rimelig penge. Å titte på bruktmarkeder eller reise til Danmark kan jo også være løsen? Eller hva med en båttur fra Bergen til England? Lykke til med kjolevalget, men husk: du har god tid.... :D
VesleBråka Skrevet 28. november 2002 #4 Skrevet 28. november 2002 Jeg vil også ha en toasthamster ! Jeg saumfor salgene de har nå på høsten. Bryllupsbutikkene prøver å kvitte seg med fjorårets kolleksjoner, de trenger plass for 2003-kjolene. På en utleiebutikk som solgte brukte utleiekjoler fant jeg en kjempefin kjole i ivory satin, passet veldig fint til min kropp, med slep og greier. Trenger nesten ikke sy engang, satt som støpt. Damen måtte se flere steder før hun kunne konstatere om den hadde vært brukt i det hele tatt. Hun tror den har vært brukt 1 gang, siden sømmen er lagt opp litt nede (ingenting i sider etc.). Den skulle hun ha 3000,- for, og jeg slo til. Som hun sa, den prisen dekker ikke tøyet i kjolen engang.. Det tar litt innsats, men jeg er svært fornøyd og er kvitt alle bekymringer om "hvor i all verden skal jeg finne en fin kjole uten å selge bestemor.." Og, hvis betjeningen ikke er greie, så går du et annet sted. Skal du legge igjen mye penger i en butikk, så er minimum god service fra hyggelige mennesker. De som ikke er hyggelige vil da ikke gjøre særlig god business, og kanskje prøve å forstå hvorfor (eller konke). Lykke til !
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #5 Skrevet 28. november 2002 Jeg får avogtil lyst å starte min egen bryllupsbutikk når jeg møter betjeningen i noen av disse butikkene! enkelte er rett og slett frekke!! Vurderer selv å få sydd kjolen..for jeg fant et lekkert bilde inne på nettet...den er så vanvittig fin! men vi får se...har litt tid igjen å tenke på da!!! :D
apple Skrevet 28. november 2002 #6 Skrevet 28. november 2002 Det er utruleg stor skilnad på servicen i ulike brudesalongar. Eg var rundt i dei fleste salongane i området der eg bur, og fann eigentleg kjolar eg likte i alle butikkane, men eg gjekk kun tilbake til dei plassane dei behandla meg med respekt. Så ein kan på ein måte sei at eg velde butikk før eg velde kjole, men eg vart kjempenøgd med kjolen min, så det gjekk jo bra!
Gjest Turi Skrevet 29. november 2002 #7 Skrevet 29. november 2002 Jeg gifter meg i mai 2003 og hadde egentlig tenkt å vente til 2003 kolleksjonen var på plass før jeg fant meg en kjole. Da jeg gikk rundt bare for å kikke litt i september, dukket plutselig drømmekjolen opp. En enkel men lekker kjole fra Romantica. På salg hos Brudehuset i Bergen. Jeg betalte 6000, men det var en god pris på denne kjolen. Om den ikke er fra nyeste kolleksjon er da ikke så nøye. Bare jeg liker den, så er det viktigst. Jeg må si at det er stor forskjell på servicen i de forskjellige butikkene. Hos Brudehuset har de virkelig god peiling på hva de driver med, og jeg fikk kjempegod service! Liker å handle hos folk som vet hva de driver med, og det merker en ganske fort. Jeg handler ikke i butikker der jeg føler at jeg blir oversett. Dette gjelder spesielt når jeg skal legge fra meg mange kroner i en brudebutikk. Så Brudehuset er absolutt å anbefale. Jeg har forresten prøvd å finne kjolen min på nettet uten hell. Det er modell Iona fra Romantica of Devon. Noen som kjenner til den og vet hvor jeg finner den? Har sett på Romantica sine sider, men siden det ikke er fra nyeste kolleksjonen så er den ikke der.
Imax Skrevet 30. november 2002 #8 Skrevet 30. november 2002 Gjør som meg - ikke tenk mer på bryllup før i februar! Da er det mye lysere og verden smiler til deg! Angående vekten ville jeg anbefale deg (siden du tross alt har god tid til du skal gifte deg) å heller endre litt på matvanene og mosjonsvanene fremfor å gå på Grethe Roede kurs. Det høres jo ikke ut som om du har lykkes med det tidligere... Sørg for å få mosjon. Gå turer hver dag, ta på deg boblebuksa og gå ut - det er ikke så ille! Spis ett kakestykke i stedet for to, kutt ned på alkohol, spis en porsjon middag osv. Spis frukt og grønt. Da vil du stabilisere vekten din bedre og det vil holde! Husk også at sommeren er det ekstra muligheter for masse bevegelse, jeg har vektforskjell på et par kilo fra vinter til sommer. Og en ting til slutt: Må du virkelig slanke deg? Lev sundt og beveg deg, det kan jo ikke være riktig at vi alle skal veie 50 kg, det gjør ihvertfall ikke jeg!!! Ang kjole: Hva med å kjøpe en kjole brukt? Det er jo utrolig mye fint her inne og på andre nettsider. Se på QXL osv. Da får du din flotte kjole uten å blakke deg helt. PS! Hold motet oppe - snart er det jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå