Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Jeg lurer på om jeg har et "normalt" forhold til mannen min... Jeg syns det er veldig fint å være sammen med han, jeg er glad for at jeg deler hverdagen og barn med han. Han er stødig og forutsigbar, han er morsom og eventyrlysten, vi gjør masse gøy sammen og vi ler masse sammen. Problemet er at det sjelden eller aldri skjer romantiske ting som komplimenter, lys, vin, dans etc. Vi har veldig bra sex, det er bare litt for sjelden i en stresset hverdag med to små pluss jobb og alt annet... kanskje to ganger i månenden.. For lite spør du meg..

Jeg lurer på om dette fraværet av romantikk og sex er normalt eller om det er vi som er mer som gode venner..

Vi har vært sammen i 10 år, hatt barn i 7 og vært gift i 6...

Takknemlig for synspunkter..

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Tror dette er mer normalt enn du aner...

Skrevet

Er vel sånn det ofte blir med noen dessverre.

Jeg og min ex hadde nok noe oftere sex, men det var liksom aldri i forbindelse med eller etter romantiske øyeblikk. Det var mer "ikveld gjør vi det for nå er det en stund siden..." Jeg savnet den gnisten som fikk oss til å ha LYST til å ha sex, hvis du skjønner, og jeg savnet vel også litt mer spontan og små"frekk" sex..

Tror det var litt sånn at vi hele dagen gjorde våre vanlige plikter og rutiner, husarbeid, klesvask, bleieskift, mating og legging av unger osv...Vi glemte vår "ungdommelige" og mer "sexy" side etterhvert, og siden ble det nesten litt flaut å ha "småperverse" behov og forvandle seg til en sexgudinne..hehe.

Ble mange """ her nå, men litt vanskelig å sette ord på det så sent på kvelden..

Sånn ble det dessverre med oss. Tror nok ikke det er umulig å holde på denne gnisten i et langt forhold også, men tror man må være litt fokusert på å gjøre det. Det er viktig å opprettholde denne siden av seg selv, og forholdet...og ikke forsvinne bare i husarbeid og unger hele tiden..Det vet jeg nå, og vil være veldig obs på det neste gang jeg kommer i et forhold. Er noe eldre nå, og klok av skade ;) (Men det er vel kanskje ikke alle det "ligger for", man bør vel helst være to som er opptatt av dette.)

Skrevet

Meg ovenfor..

Glemte å si at det sikkert kan lønne seg å ta et par kvelder i uken, der man enten er barnfri eller legger ungene og lager en voksenkveld. Med lys, vin o.l. som du nevner. Litt vin løsner som kjent litt på stemningen, og er et godt hjelpemiddel for å oppnå en litt annerledes kveld :)

Skrevet
Meg ovenfor..

Glemte å si at det sikkert kan lønne seg å ta et par kvelder i  mente måneden, der man enten er barnfri eller legger ungene og lager en voksenkveld. Med lys, vin o.l. som du nevner. Litt vin løsner som kjent litt på stemningen, og er et godt hjelpemiddel for å oppnå en litt annerledes kveld :)

Skrevet

Hva med å skaffe deg en yngre elsker?

Skrevet
Hva med å skaffe deg en yngre elsker?

Ja det hadde jo vært fint det sikkert :sjarmor: Men hva tror du mannen syns om det da?? Kunne tenkt meg en selv men gjør det bare ikke pga min mann...

Tror det er ganske vanlig jeg å ha sex en til to ganger i mnd. Vi har det sånn at jeg jobber i turnus og han jobber lange dager, og det har merkbart blitt mindre sex og mindre kos. jeg syns ikke det er noen bra utvikling for jeg er da ikke 30 enda hell.... :sjenert:

Gjest Alt går :-)
Skrevet

Helt enig med den som skrev at-"dette er mer normalt enn du aner"..

Til sammenligning så min mann og jeg vært sammen i 12 år, og har hatt barn like lenge, + to nye tilskudd for 4 år siden. De første par årene (!!) hadde vi sex til enhver tid.. så har det sakte men sikkert dabbet av, sikkert mye pga mye jobbing og barna som krever sitt på fritiden. Det har rett og slett ikke vært tid til noe mer. Men, er det noe vi kan, så er det sendeplanen til de fleste tv-kanaler!!!. og, i perioder har vi sovet mer i hver vår sofa enn vi har sovet i sengen....

Når det er sagt.. vi har etterhvert tatt konsekvensen av situasjonen. for vi er så heldige at vi er flinke til å prate med hverandre :-)

Etter flere år hvor sex til tider har vært totalt fraværende, i beste fall pliktsex et par ganger i måneden, har vi klart å snu trenden..

Vi har funnet ut at den formen for sex vi hadde den første tiden, med mye lek ( og hjelpemidler) er det vi vil ha begge to.

Så, etter å brukt opp flere år på kjedelig sex, nærmer vi oss nå sakte men sikkert et morsomt og mye hyppigere sexliv.

Kanskje ikke så mye råd, men, jeg forteller det fordi det faktisk snur hvis begge er innstilt på det, og gir litt ekstra av seg selv, uten å forvente at alt skal være løst på en natt :-)

Lykke til

Skrevet

Jeg vil snu problemstillingen på hodet jeg og spørre mine medsøstre (og brødre?) her om det er noen som har et langt forhold der man har barn og man har greid å bevare ett aktivt spennede sexliv og har romatinske "dater" med vin, levende lys, komplimenter og rolig musikk etc....

Skrevet

Et lite poeng om man savner litt romantikk og spennende sex i et ellers fantastisk forhold er kanskje å ta initiativ til det selv? Overraske litt i blant så skjer det kanskje noe andre veien også etter hvert, når den andre har fått en påminnelse?

Skrevet
Jeg vil snu problemstillingen på hodet jeg og spørre mine medsøstre (og brødre?) her om det er noen som har et langt forhold der man har barn og man har greid å bevare ett aktivt spennede sexliv og har romatinske "dater" med vin, levende lys, komplimenter og rolig musikk etc....

Jeg og mannen min har vært sammen i 14 år, og gift i 12 av dem.

To barn, 10 og 12 år.

Før vi giftet oss laget vi en "avtale" om at vi skulle ha minst to helger i året hvor vi reiste bort bare oss to. Det var faktisk en skilt mann som ba oss om å lage denne avtalen, han savnet det å kunne være alene med sin kone, borte fra rutine, hjem og gjøremål.. Vi tok lærdom av hans "tabbe", og det har vi ikke angret på.

Dessuten skulle vi benytte oss av våre barnefri helger til å bare være "kjærester"!

Da kan vi ha "stevnemøte" på byen, hvor vi spiser en romantisk middag, og bare holde hender og se hverandre dypt inn i øynene over bordet... :ler:, reise hjem og danse rolig på gulvet.... ja rett og slett være kjærester for en kveld.

Eller vi kan være hjemme, tappe i badekaret, levende lys og dempet musikk, hvor vi snakker lett med hverandre (ingen hverdagsproblemer tillatt disse dagene) og kjæler...

Denne avtalen har vi vært veldig flinke til å holde, og den hjelper oss til å holde gløden oppe i ekteskapet!

Til sammen har vi vel barnefri ca 10 helger i året der vi bare er til for hverandre... :kys_2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...