Gjest klør til jeg blør Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Jeg er plaget med lopper i leiligheten, vi har ikke kjæledyr. Har vasket sengdetøyet og støvsuget, men de kommer tilbake med en gang. Noen som har noen anelse om hvor de kan komme fra/ oppholde seg? Eller hvordan jeg kan bli KVITT dem! Det mest irriterende er at det klør og klør og klør.. Er det forskjell på lopper og fuglelopper?Søstern min mener det høres ut som lopper, hun har katter og erfaring med fuglelopper.Hun fikk meg til å støvsuge og vaske sengetøyet, men det hjelper ikke. Ikke har jeg tørket klær ute heller, eller kontakt med dyr. Men leiligheten er full av insekter da, det er en kjellerleilighet.. HJELP MEG!
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Det er nok fuglelopper. De livner til nå på denne tiden og kommer inn vinduer og sprekker i huset, spesielt hvis du har gamle fuglereir under takutstikk e.l. Det er også mulig at de kommer inn i klærne dine hvis du har vært i hagen f.eks. Det eneste du kan gjøre er vel å fjerne gamle fuglereir om høsten som et forebyggende tiltak, og støvsuge i sprekker nå.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Det er nok fuglelopper ja... Hvordan dreper jeg dem? Holder det å vaske klær og tepper og sengetøy?? Har sikkert 40stikk på ei uke nå..
Gjest -eline- Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Står litt info her og her i hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Takk for hjelpen. Da vet jeg hvertfall at det opprinnelig kommer fra et reir.. Hilsen trådstarter
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Forresten, hvis jeg skal inspisere rundt huset så burde jeg vel si det til de jeg leier av? Jeg skal straks flytte, og de er ikke særlig hyggelige... Kanskje jeg bare skal støvsuge og riste det jeg har og satse på at det holder. De kommer sikkert til å tro at det er min skyld hvis jeg sier noe.
Gjest Binna Skrevet 21. april 2006 #8 Skrevet 21. april 2006 Skabb, kanskje? ← Man ser da forskjell på skabb og loppestikk..
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 Du må ikke prøve å fjerne fuglereirene hvis ikke det er frost ute, da sprer de seg over alt
tuji Skrevet 21. april 2006 #10 Skrevet 21. april 2006 Man ser da forskjell på skabb og loppestikk.. ← Det stod ingenting om at trådstarter hadde stikk, bare at det klør intenst. Det kan være hva som helst, og trenger slett ikke å være lopper.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #11 Skrevet 21. april 2006 Du må ikke prøve å fjerne fuglereirene hvis ikke det er frost ute, da sprer de seg over alt ← Ja, stemmer det. Da slipper jeg å snakke med huseiern og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå