Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja,så har x'n fått seg ny dame. Vi har ett barn på ett år sammen og hun har ett barn på to år. De har flyttet sammen og bor 60 mil unna meg og datteren. Er litt usikker på hvordan vår nye situasjon blir da. Har ikke noe imot damen, har ikke møtt henne en gang, og ønsker dem alt godt. Men hva forventer hun egentlig?å bli "mamma" til mitt barn?får litt vondt når jeg tenker på det altså. Ikke d at jeg tror hun tar over min rolle som mamma, men når jeg prata med x'n så formulerte han seg så snodig. Han sa at de to hadde bestemt at det var best for min datter at de ikke møttes enda...altså min datter og den nye damen. Og det er jeg jo fullstendig enig i. men det er da ikke opp til henne å bestemme hva som er best for min datter?Han kan jo få lov til å si hva han tror er best for sin datter, ikke det at han kjenner datteren sin så godt han heller da....han har lixom ikke stilt opp for datteren før nå. På meg virker det nesten som han prøver å imponere nydamen med at han er en god pappa som er engasjert når det faktisk ikke er slik. Ja,ja,det går vel bra dette også:-)litt mange tanker og henger meg opp i bagateller bare, hihi!men bedre at jeg gjør det her enn når jeg snakker med x'n.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja, venter på å komme i denne situsjonen jeg også. Vet jo at det vil skje før eller senere.

Har dessverre ikke noen gode råd å gi deg, annet enn at det nok lønner seg for deg (og alle parter) å være (eller late som du er) blid, hyggelig, medgjørlig og grei, og (later som du) virkelig ønsker det nye paret alt godt (selv om du synes han gjerne kan få det litt dårligere enn han hadde det sammen med deg da ;) ) Så får du heller ta ut frustrasjonen din et annet sted, sånn som her. Men det er nok vanskelig å dele ungen (og for noen, kanskje også ex'en) med en ny dame sånn i begynnelsen ihvertfall. Men det går seg nok til etterhvert.

Føler med deg, tror jeg vet hvordan du har det. :klem: Har sett for meg denne siuasjonen i hodet mitt i noen måneder nå og venter bare på at den kommer

Skrevet

Hun prøver nok på ingen måte å ta over din rolle som mamma. Hun prøver jo på ingen måte å bestemme hva som er best for din datter heller. Hun tenker nok på seg og sitt forhold til familien til sin nye kjæreste. Hvis dette forholdet er helt nytt kan jeg godt forstå at hun vil vente med å bli kjent med familien til hun ser hvor det går.

Jeg forstår at dette er en vanskelig situasjon for deg, men jeg vil anbefale deg å prøve å se det fra flere vinkler. Hadde det ikke vært rart om nye kjæresten hans ikke kunne vente med å se hans lille datter og formelig hastet på for å få gjort det? Det hadde kanskje vært enda rarere ;) Gi henne en sjangse. De aller aller færreste er ute etter å ta over morsrollen når barnet allerede har en mor.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hehe,joda.ser det fra flere vinkler:-)skjønner godt henne jeg da.men en får jo diverse tanker alikevel.spesielt når pappaen plutselig blir veldig opptatt av barnet som han tidligere ikke har brydd seg så masse om.men det er jo ikke hun som kan for sikkert. også er jeg oppriktig bekymra for henne og hvordan han behandler henne(nye dama asså). men det er også en helt annen sak. tenker også på hva han har sagt om meg, for jeg vet av erfaring at det som regel ikke er fine ord han ytrer om meg.og det er litt dumt hvis det er tilfellet for da har starten allerede blitt skjev da...Jeg vil at vi skal være venner jeg for da er det så mye bedre for datteren når hun en gang skal være hjemme hos dem. det er veeeeldig mange tanker som flyr gjennom hodet nå, men selvfølgelig er jeg glad for at de har bestemt at hun ikke trenger å møte datteren min ennå. men det var måten det ble sagt på som fikk meg til å undre....

å jeg har tenkt å ta imot henne med åpne armer for jeg vet hun er en oppegående dame med bein i nesa, og x'n er jeg ferdig med så ingen problemer her i gården nei:-)gleder meg faktisk litt jeg:-)

Skrevet

innviklet kan det bli noen ganger:-)men du har jo en bra innstilling da. Ville tro de fleste grudde seg mest til det møtet. Men det kommer vel an på hva man føler og ikke føler for eksen.

Skrevet

Hva skjer med å være mamma, og fremdeles stave "liksom" med "lixom".

Damn.

Gjest Cristoph
Skrevet

Hvordan får du det til at hun nye som skal oppdra barnet ditt?

Skrevet

Synes det lover bra jeg, både fordi du er så positiv, og at x'en og dama har diskutert det såpass at de har funnet ut at de vil vente med å introdusere barna i det nye forholdet! Hun har nok sikkert ingen illusjoner om å overta som mamma for ditt barn, bare være en ekstra ressurs for pappaen. Får et inntrykk av at pappaen ikke ser barnet sitt så mye uansett, så den daglige omsorg og oppdragelse er det vel du som står for.

Lykke til, det kan sikkert bli endel motstridende følelser fremover, ialefall har jeg hatt det sånn! Men tror det er viktig, som en annen skrev lenger oppe, å late som om man er blid og hyggelig om det trengs! Man kan jo tenke at barna våre er ekstra heldige som har flere voksne personer som elsker de og stiller opp for de!

Skrevet

Wow, det dukker plutselig opp et mangfold her jo! Kjekkas, du er velkommen! Gøy når mennene på KG er forskjellige! :klappe::klappe::hoppe: :enig_anim: :)

Skrevet

Trådstarter, du siker han ikke har brydd seg om datteren noe særlig fra før, men nå skal han sikkert vise den nye damen at han liksom er en god far. Det blir jo veldig feil da...Håper din datter ser når hun blir større at hennes far er falsk og at det er du som har tatt storejobben med å være der i hverdagen for henne.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

tja,han er ikke akkurat engasjert pappa da. Fra før er det farmor som står for mating og stelling av barnet. Han hadde samvær hjemme der, før han flyttet, så jeg regner med den nye damen tar over farmors rolle nå når han bor der og den tid kommer at barnet skal dit. Ikke alle pappaer som er like flinke vet du.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hva skjer med å være mamma, og fremdeles stave "liksom" med "lixom".

Damn.

det var jo også noe å henge seg opp i. :overrasket:

Skrevet
Trådstarter, du siker han ikke har brydd seg om datteren noe særlig fra før, men nå skal han sikkert vise den nye damen at han liksom er en god far. Det blir jo veldig feil da...Håper din datter ser når hun blir større at hennes far er falsk og at det er du som har tatt storejobben med å være der i hverdagen for henne.

tar vel ikke lang tid før hun finner ut av hvordan det henger sammen, den nye damen heller...

men jeg håper ikke min datter ser på pappaen sin som falsk. Jeg håper hun ser på han som verdens beste pappa når hun blir større. Og på meg som verdens beste mamma ;) og forhåpentligvis på den nye damen som ei god stemor:-)hvis de holder sammen da.det gjenstår jo å se:-)

Gjest Gjest1
Skrevet

Det er da opp til deg og faren å diskutere og ta avgjørelser på slike ting, ikke faren og hans nye dame.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det er da opp til deg og faren å diskutere og ta avgjørelser på slike ting, ikke faren og hans nye dame.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

ja,det var det jeg trodde også. var vel det jeg reagerte på. Selv om jeg var enig i avgjørelsen så hadde jeg satt pris på å blitt rådført jeg også. Det er tross alt mitt barn også!

Skrevet

Dame nr. 2 har også sitt å si. I mitt tilfelle så måtte hun ta ansvar for stell, matlaging osv. En dag orket hun ikke mer. Da var hun småbarnsmor selv. Så det er opp til dem nå om dette kan fungere og kanskje mest opp til barnefar. Det nytter ikke tvinge noen til samvær i alle fall.

Skrevet
Dame nr. 2 har også sitt å si. I mitt tilfelle så måtte hun ta ansvar for stell, matlaging osv. En dag orket hun ikke mer. Da var hun småbarnsmor selv. Så det er opp til dem nå om dette kan fungere og kanskje mest opp til barnefar. Det nytter ikke tvinge noen til samvær i alle fall.

det er sånn det blir her også vil jeg tro.og hun har ett barn med spesielle behov fra før som hun har avlastning for.så det er ikke det blir den dansen på roser som far trur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...