magnhild Skrevet 28. november 2002 #1 Del Skrevet 28. november 2002 Nå sitter jeg her og har en hel masse spm oppe i hodet mitt, og når jeg leser på internett så blir jeg bare enda mer forvirret. Så da lurer jeg på om dere kan forklare meg helt enkelt en del ting. 1. Er det mulig å bli gravid 1. mnd etter pilleslutt? 2. Når er det vanlig med EL? Vet at dette er veldig forskjellig, men sånn i hvilke dager i syklusen ca. 3. Hvor lenge kan man bli gravid etter EL? 4. Når kan man begynne å tenke på å ta test om mensen ikke kommer? 5. Hva er de mest vanlige symptomene? Tror jeg/vi har vært litt uforsiktig... Og den siste uken så har jeg vært sånn småkvalm, måttet på do hele tiden og hatt en murring i magen. Jaja, jeg får vel egentlig bae smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 28. november 2002 #2 Del Skrevet 28. november 2002 1. Er det mulig å bli gravid 1. mnd etter pilleslutt? 2. Når er det vanlig med EL? Vet at dette er veldig forskjellig, men sånn i hvilke dager i syklusen ca. 3. Hvor lenge kan man bli gravid etter EL? 4. Når kan man begynne å tenke på å ta test om mensen ikke kommer? 5. Hva er de mest vanlige symptomene? 1. Ja, det er fult mulig å bli gravid 1.mnd etter pilleslutt. 2. Man pleier å si ca midt i syklusen. På 28dagers syklus vil det være ca. dag 14. 3. Tja.. Man kan bli gravid hvis man har sex før og under eggløsning. Hvis det er etter eggløsning vil det ikke være noe egg å befrukte. 4. Du bør vente til første dag etter uteblitt mens. evt. den dagen du venter mens. Hvis du tester før, kan den vise negativt selv om du er gravid. 5. Do gåing, mensmurring(festesmerter), liten blødning, kvalme, tretthet og at man blir trøst. Håper dette ikke ble alt for feil da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 28. november 2002 #3 Del Skrevet 28. november 2002 [2. Man pleier å si ca midt i syklusen. På 28dagers syklus vil det være ca. dag 14. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trifolii Skrevet 28. november 2002 #4 Del Skrevet 28. november 2002 Hei! Jeg er bare sånn "wanna-be-snart-gravid" jeg, men jeg har jo lest en del da... :oops: Mye av det jeg har lært kan jeg takke damene inne på www.snartgravid.com, med forumet www.snartgravid.com/plassen for. Her er blant annet en del fine artikler om FAM (fertility awareness method) temp, finne el slim, sjekke tappen +++ Ellers så har dette med å finne el vært tatt opp her inne tidligere også. Jeg er tilhenger av Persona jeg da. Billig og bra. Selv har jeg prøvd dem bare 2 ganger (av ren nysgjerrighet siden vi ikke prøver enda), men fikk fine tydelige utslag begge gangene. Veldig mye billigere enn andre tester som brukes for å finne el. Her er en gammel tråd: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ghlight=persona Og en til: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ghlight=persona Og enda en: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ghlight=persona Ellers så er vel ømme pupper også et graviditetstegn. Men DET er desverre ikke mitt felt... Enda Lykke til! Klem fra Trifolii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå