Gjest kommende brud Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Jeg lurer på hvilket snitt jeg skal ha på brudekjolen min og kanskje noen vil gi meg noen tips? Jeg er passe høy/ lav, har timeglassfigur, kraftig benbygning, 10kg for mye i forhold til det jeg skulle ønske, dvs nok av former som godt kan skjules litt. Og fotballegger, så jeg må ha lang kjole.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 De på brudesalongen har et trent øye for hvilke fasonger som vil gjøre figuren din slank og høy! I alle fall hvis de kan jobben sin.
kitekatt Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Jeg lurer på hvilket snitt jeg skal ha på brudekjolen min og kanskje noen vil gi meg noen tips? Jeg er passe høy/ lav, har timeglassfigur, kraftig benbygning, 10kg for mye i forhold til det jeg skulle ønske, dvs nok av former som godt kan skjules litt. Og fotballegger, så jeg må ha lang kjole. ← Ville valgt en kjole som er drapert litt i livet for å fremheve midjen din. Noe ala en slik jeg har som du kan se på linken under på bryllupstingene mine Maggie sottero har også mange fine modeller som er drapert i livet.
*Emma* Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Jeg ville valgt en kjole som er drapert i livet - sånn som min. Det gir utrolig smal midje!! Her er bilde av min....det er bare et eksemple på hva jeg mener med fin fasong - mener ikke du skal ha nøyaktig den kjolen... http://www.condonsbridal.com/images/Update...o/Davina600.jpg
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 (endret) Innlegget er slettet. I henhold til Kvinneguidens regler er reklame for eget foretak ikke tillatt. Se gjerne her angående annonsemuligheter. Misty (mod) Endret 21. april 2006 av Misty
Gjest kommende brud Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 (endret) Ingen som har noen ideer? Jeg tror ikke det blir stroppeløs, selv om det er veldig vanlig. Jeg vil ikke at puppene min skal synes så godt som f.eks på kjolen til Mia Gundersen (jeg synes hun kledde det da, men jeg liker ikke "vise de frem", de er der tydelig nok son de er). Jeg vil heller ikke ha et "panser" foran, altså stroppeløs som dekker brystet helt..Men kanskje noen kan vise meg en fin mellomting? Og så MÅ jeg BH under(evt stroppeløs). Endret 21. april 2006 av Misty
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 Hva med noe ala denne: http://www.rembo.de/highlights/ninou/index.html Da synes kanskje ikke ting så godt, og du trenger ikke å ha heldekkende panser...
*Emma* Skrevet 21. april 2006 #8 Skrevet 21. april 2006 Hva med noe slikt som denne..... http://www.bridesave.com/search/index.cfm?...roduct_id=11476
Gjest kommende brud Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg har ikke pærefasong da, da hadde jeg hatt mindre pupper for å si det sånn.. Jeg glemte å si at jeg skal gifte meg på sommern, så ermer tror jeg blir i det drøyeste laget. Jeg må nok enten gå for en sånn løsning som det ar på den rembokjolen, men jeg må ha mye bredere stropper tror jeg. *Emma* den kjolen var kjempenydelig, takk! Endret 21. april 2006 av Misty
*Emma* Skrevet 21. april 2006 #10 Skrevet 21. april 2006 (endret) Kommende brud - Fint du likte den. På Bridesave kan du søke etter ulike snitt både på bysten og liv og stropper etc etc..masse gode tips. Endret 21. april 2006 av Misty
Mies Skrevet 21. april 2006 #11 Skrevet 21. april 2006 (endret) Trådstarter: det er mye enklere å faktisk hjelpe deg om du gir oss litt mere info. Et bilde ville jo vært det beste (du kan jo sladde ansiktet ditt). Og litt om hva du ønsker ut av kjolen. At du er timeglass og har lyst på kjole uten ermer er jo litt lite å gå på. Ellers så ville jeg ha tatt meg en tur i en par bryllupssalonger og snakket med personalet der, men pass på litt da, noen av disse damene kan bli litt "bossy", har opplevd at jenter blir nektet å prøve kjoler forde damen ikke synes det er den rette for de. Endret 21. april 2006 av Misty
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #12 Skrevet 21. april 2006 Til trådstarter: Først av alt: gratulerer med forestående giftemål! Du skriver at du har kraftig benbygning, kanskje du er litt bred over skuldrene da? Da må du ta dette med i betraktning når det gjelder disse kjolene som gir deg veldig smal midje - det får overkroppen din til å virke større. Kjolene gir en fantastisk midje, oh my, men vær obs på at siden midjen virker så smal kan skuldrene dine virke bredere enn hva de er. Det kommer helt an på kroppsfasongen din selvfølgelig. Ville bare tipse om dette, jeg har opplevd det selv. Og jeg ble vel egentlig ikke klar over det før de fortalte det på den ene brudesalongen jeg var (takk og pris for at de var så ærlige der!). I ettertid har jeg hørt om flere med samme erfaring. Lykke til i jakten på drømmekjolen!
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #14 Skrevet 21. april 2006 Trådstarter: det er mye enklere å faktisk hjelpe deg om du gir oss litt mere info. Et bilde ville jo vært det beste (du kan jo sladde ansiktet ditt). Og litt om hva du ønsker ut av kjolen. At du er timeglass og har lyst på kjole uten ermer er jo litt lite å gå på. Ellers så ville jeg ha tatt meg en tur i en par bryllupssalonger og snakket med personalet der, men pass på litt da, noen av disse damene kan bli litt "bossy", har opplevd at jenter blir nektet å prøve kjoler forde damen ikke synes det er den rette for de. ← Ok.. Kan prøve å forklare hva jeg tror jeg bør ha, og så kanskje få noen tips ut i fra det? Så får jeg ta meg en tur til forskjellige brudesalonger. Synes egentlig det er litt frekt i og med at jeg skal få sydd kjole av en kjoledesigner jeg kjenner.. Men det kan jo tenkes jeg bare MÅ ha en kjole jeg prøver hvis den er helt fantastisk? Er det sleipt? -lang -ikke stroppeløs, ikke halterneck, bør være litt brede stopper -innsvingt i midjen - kan gjerne stå ut fra midjen, den bør ikke sitte etter på hoftene. -vil ikke fremheve puppene for mye, men jeg burde ha innsving for å vise at det går inn i livet.. Forslag noen?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #15 Skrevet 21. april 2006 Til trådstarter: Først av alt: gratulerer med forestående giftemål! Du skriver at du har kraftig benbygning, kanskje du er litt bred over skuldrene da? Da må du ta dette med i betraktning når det gjelder disse kjolene som gir deg veldig smal midje - det får overkroppen din til å virke større. Kjolene gir en fantastisk midje, oh my, men vær obs på at siden midjen virker så smal kan skuldrene dine virke bredere enn hva de er. Takk Skjønner hva du mener, men tror ikke det er noe problem på meg.
*Emma* Skrevet 21. april 2006 #16 Skrevet 21. april 2006 Nei det syns jeg ikke er sleipt. Man må jo få lov til å titte. Uansett er det jo vanlig å dra i mange salonger å prøve massevis....de har sikkert bøttevis av jenter innom som ikke endrer med kjole fra deres butikk. Selv var jeg 2 steder og skulle egentlig kjøpe på nett - men endte med å kjøpe i den ene fordi den kjolen jeg på forhånd drømte om hang der og ventet på meg I den ene tok jeg bilder av kjolene jeg prøvde. Det sa hun var greit men hun sa også at mange sa nei til dette nettopp fordi folk prøvde der - tok massevis av bilder og leverte dem til en designer som laget et kopi. Så kanskje ikke regn m at du får lov til det.... Bare pass på at du får vite merket på den du liker om du finner en. Så kan du finne den igjen på nett og levere bildene til designern din
Mies Skrevet 21. april 2006 #17 Skrevet 21. april 2006 Ok.. Kan prøve å forklare hva jeg tror jeg bør ha, og så kanskje få noen tips ut i fra det? Så får jeg ta meg en tur til forskjellige brudesalonger. Synes egentlig det er litt frekt i og med at jeg skal få sydd kjole av en kjoledesigner jeg kjenner.. Men det kan jo tenkes jeg bare MÅ ha en kjole jeg prøver hvis den er helt fantastisk? Er det sleipt? -lang -ikke stroppeløs, ikke halterneck, bør være litt brede stopper -innsvingt i midjen - kan gjerne stå ut fra midjen, den bør ikke sitte etter på hoftene. -vil ikke fremheve puppene for mye, men jeg burde ha innsving for å vise at det går inn i livet.. Forslag noen? ← Neida, det er ikke sleipt, med mindre du bruker fire timer i butikken og tegner av kjolen i prøverommet for å gi til designer. Gå dit og få ideer, og som du sier, kansje du finner drømmen, eller kansje du blir inspirert til å sette sammen din egen drøm. Noen innspill: Dersom du har noen ekstra kilo så kan det hende du har litt ekstra hud her og der... Og alt som dyttet inn, vil gjerne ut ett annet sted. Vær derfor oppmerksom på at lavt kuttede meget stramme rygger kan gi en stygg valk. Det samme gjelder om du velger et snitt over brystet som ikke er riktig, da kan du ende opp med puppene oppe under haka (et sted må de jo nødvendigvis gå, dytte ned er nok bedre enn opp for deg) (det vil si at du kan prøve masse ulike utringninger, men pass på at stoffet går i allefall delvis rundt brystet (behøver ikke å pakke helt inn forde da ) Jeg synes det du skriver om liv og ikke halternek og ikke straples hørtes kjempelurt ut. En fin fasong for deg kan være en med prinsesseliv, endel (men ikke for masse) stoff i skjørtet (mye stoff gjør deg bredere, og kortere). og en overdel med litt brede stropper som fortsetter ut fra en u eller v-utringning og delvis over skuldrene, meget elegant og kledlig. Her er en side med noen muligheter, fikk ikke til å linke rett til de "rette" kjolene...
Mies Skrevet 21. april 2006 #18 Skrevet 21. april 2006 hehe, fikk det til alikevell, det er litt ulike, men i samme genre, er dette noe for deg. ( du kan jo velge enklere eller mer detaljerte stoffer og pynt, tenker mest på fasongen) a b c d e f festlig å titte på kjoler
Gjest kommende brud Skrevet 21. april 2006 #19 Skrevet 21. april 2006 hehe, fikk det til alikevell, det er litt ulike, men i samme genre, er dette noe for deg. ( du kan jo velge enklere eller mer detaljerte stoffer og pynt, tenker mest på fasongen) a b c d e f festlig å titte på kjoler ← Tusen takk for hjelp Skjønner hva du mener, liker snittet ganske bra. Den skråningen ut på skjørtene som du viser liker jeg, passer nok godt til meg. Har LITT lyst på tyll (er det det det heter?), men det blit litt "marsipanaktig" kanskje? Men så har jeg kanskje tenkt til å ha grå kjole, med noen sølv- detaljer til slutt, føler meg litt trulte i hvitt/ hvitaktige farger. Det eneste er at jeg er så gla i akkurat det snittet over skuldrene, selv om jeg ser at det balanserer formen. Hmm.. synes "stroppene" på kjolen *emma* linket til var utrolig fint. Har sett det finnes en del variasjoner som ligner, noen fine mange ikke fullt så fine.. Vrang skulle jeg være og, men når jeg først skal få spesialsydd en, så må den være "perfekt".. Jeg er heller ikke noe typisk kjolejente, så jeg har ikke noe særlig erfaring på hva jeg kler.. Har ikke tenkt til å tegne av eller nifotografere kjolene, men hvis jeg får lov til å ta bilde, så kan jeg jo knipse de "fine partiene", og så sette sammen en med designern til slutt..
Gjest kommende brud Skrevet 21. april 2006 #20 Skrevet 21. april 2006 Nei det syns jeg ikke er sleipt. Man må jo få lov til å titte. Uansett er det jo vanlig å dra i mange salonger å prøve massevis....de har sikkert bøttevis av jenter innom som ikke endrer med kjole fra deres butikk. Selv var jeg 2 steder og skulle egentlig kjøpe på nett - men endte med å kjøpe i den ene fordi den kjolen jeg på forhånd drømte om hang der og ventet på meg I den ene tok jeg bilder av kjolene jeg prøvde. Det sa hun var greit men hun sa også at mange sa nei til dette nettopp fordi folk prøvde der - tok massevis av bilder og leverte dem til en designer som laget et kopi. Så kanskje ikke regn m at du får lov til det.... Bare pass på at du får vite merket på den du liker om du finner en. Så kan du finne den igjen på nett og levere bildene til designern din ← Skjønner. Det beste er jo å se seg selv på bilder litt senere, rolig og avkjølt... men jeg skjønner jo de som ikke ønsker fotografering.. Jeg skal klare å forklare/ tegne det senere, så det går sikkert bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå