Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Kan noen anbefale meg en god dagkrem med solfaktor? Hud: Normal/tørr. Svært ømfintlig ovenfor parfyme.
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Sålenge du ikke skal bruke den som erstatning for solkrem, kan jeg anbefale enten Estee Lauders Daywear (spf 15) eller Cliniques Superdefense (spf 25). Den siste er 100% uparfymert.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Jeg synes ikke Daywear er god. Den trekker ikke inn i huden.
Montezuma Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Dermalogica har en m faktor 15 i tre ulike nyanser. Sheer tint.
Rosenrød Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Skriver under på Dermalogicas sheer tint. Den er god!
Gjest Jalileh Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 (endret) Legger ut en advarsel om Dermalogicas Sheer tint. Den føles som gjørme på huden. Det gjør dessverre veldig mange av de fargede dagkremene. Advarsel som Dior sin også. Føles som gjørme, er sterkt parfymert og minner om brunkremen man brukte på 80-tallet. Jeg ville kanskje prøvd Dr. Hauschka sin som man kan blande inn i fuktighetskremen. Da kan man jo bruke en fukt.krem tilpasset huden med solfaktor i og blande inn litt av Dr. Hauschka sin. For det er jo det den er til. Ellers ville jeg hørt på Elphaba. Hun kan som regel sakene sine. Endret 21. april 2006 av Jalileh
viren Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 (endret) Dermalogica har en som heter Sheer Moisture som er en fuktighetskrem med solfaktor (tror det er 15) uten farge. http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/3074 Endret 22. april 2006 av viren
Rosenrød Skrevet 21. april 2006 #8 Skrevet 21. april 2006 Er aldeles ikke enig i at sheer tint føles som gjørme! Synes den blir veldig naturlig og fin, og gir fuktighet til huden.
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 TS spurte om dagkrem med solfaktor, IKKE etter dagkrem med farge og solfaktor....
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #10 Skrevet 21. april 2006 Vichy har en fin dagkrem med solfaktor.
Rosenrød Skrevet 21. april 2006 #11 Skrevet 21. april 2006 Sheer tint finnes vel uten farge også, mener jeg å huske....
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #12 Skrevet 21. april 2006 Dermalogica har en som heter Sheer Moisture som er en fuktighetskrem med solfaktor (tror det er 15) uten farge. http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/3074 ← Du må logge ut før du linker til Lookfantastic, jeg blir logget inn som deg når jeg trykker på linken. Skummelt at siden ikke er sikret mot sånt.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #13 Skrevet 21. april 2006 Vichy har en fin dagkrem med solfaktor. ← Ikke bland inn dårlige produkter fra apoteket. Dra innom en hudpleier. MD Formulations har en fin krem med solfaktor.
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2006 #14 Skrevet 21. april 2006 (endret) Ikke bland inn dårlige produkter fra apoteket. Dra innom en hudpleier. MD Formulations har en fin krem med solfaktor. ← Bra du vet alt som er bra, da... Kanskje du er hudpleier? De har som kjent monopol på sannheten. Du sier ingenting om HVORFOR det aktuelle produktet fra Vichy ikke er bra. Er det feil type solfiltre? Meg bekjent bruker MD fysiske filtre i solkremene sine. Vel og bra, men det kan få fet hud til å glinse. Vichy tilhører L'Orealkonsernet, og de har patent på det ypperste av UVA-beskyttelsesfiltre, nemlig Mexoryl SX/XL. Og det er disse strålene som er mest skadelige for huden. Hudpleiere som sitter på begge sider av bordet, både som selgere og som informasjonsgivere, er ikke det mest troverdige jeg vet om. Endret 21. april 2006 av Elphaba
Montezuma Skrevet 21. april 2006 #15 Skrevet 21. april 2006 Dermalogica har en som heter Sheer Moisture som er en fuktighetskrem med solfaktor (tror det er 15) uten farge. http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/3074 ← Denne var det jeg tenkte på, men fikk brått for meg at du skulle ha med farge..... Er aldeles ikke enig i at sheer tint føles som gjørme! Synes den blir veldig naturlig og fin, og gir fuktighet til huden. ← Heeelt enig med deg! Føles ikke som gjørme, føles egentlig ikke som noen ting fordi den trekker godt inn og etterlater huden myk og naturlig.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #16 Skrevet 22. april 2006 Har prøvd alle dagkremene som blir nevnt her. Anbefaler ikke Daywear, Vichy eller Superdefense. Dette er kremer som huden min ikke tålte (sensitiv hud) antagelig på grunn av de kjemiske solfiltrene eller parfyme (men du kan jo bestille en prøve på dem...) Så om du har sensitiv hud ville jeg prøvd dermalogica sin. Jeg har den uten farge, og er noenlunde fornøyd. Skulle helst vært høyere solbeskyttelse...Bruker også Clinique super city block SPF25.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå