vannmann84 Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 det er søren meg ikke lett når du virkelig må arbeide hardt for at noe skal skje. jeg sluttet med pillen for ca seks mnd. siden, og vi har mer eller mindre prøvd siden da. men har hørt at stress rundt det å tenke på om man klarer å bli gravid samtidig ikke er sørlig bra. da skjer det liksom ikke noe. ikke at det gjør det uansett. blir litt nervøs til tider jeg. tenk om...tenk om... noen som har vært der selv og allikevel har klart seg? noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Vi har prøvd i et og et halvt år vi...Ikke noe gøy. Seks måneder er jo en stund men langt ifra unormalt. Prøv med eggløsningstester. Har du ikke eggløsning, kontakt legen, da kan de sette igang utredning tidligere. Lykke til. Klem fra snart prøverør....
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Helt normalt å prøve så lenge som dere har gjort. Prøvde selv i 7-8 mnd før det klaffa. Mener statistikken sier noe sånt som at 80% blir gravide innen et år med prøving, og 90% innen 1 1/2 år. (Fritt etter hukommelsen, men det gir jo en liten pekepinn)
Minnie27 Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Må nok hive meg på det gjest sier her... 6 måneder er slettes ikke unormalt. Har prøvd i 10 måneder vi, uten hell (slutta på pillen for 1.5 år siden). Tar el-tester, og de viser iallefall positivt, så jeg skal vente noen måneder før jeg tar kontakt med lege. Vær tålmodig, selv om det er enklere sagt enn gjort. Lykke til
meta Skrevet 20. april 2006 #5 Skrevet 20. april 2006 Vi prøvde i 9 måneder (sluttet på pillen en måned før det igjen) før det klaffet sist. Nå er vi i pp 9 uten resultat, men jeg krysser fingrene. 6 måneder er ikke veldig lang tid selv om det er utrolig lenge når man prøver. Håper det klaffer for dere snart
Lassie Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 6 mnd er ikke unormalt. Vi har prøvd i over halvannet år, vi, uten å lykkes.
Holly Hobbie Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 Tror nok stress KAN spille inn, men selv om man tenker mye paa proevingen skal ikke det vaere noe hinder for aa bli gravid. Er nok veldig mange som ikke klarer aa la vaere aa tenke paa det saa akkurat det synes jeg ikke du skal bekymre deg om. Saa lenge du har regelmessige sykluser saa ville jeg ikke bekymret meg ennaa! Haaper det klaffer snart for dere!
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #8 Skrevet 21. april 2006 Heisan Vi har prøvd siden september, hitil uten hell. Legn min sier at vi har prøvd altfor kort til å bekymre oss og at vi fremdeles er langt innenfor normalen. Vel, vi får bare fortsette å prøve. Satser på at jeg føder utpå våren 07.. Krysse fingre.
Susan Sto Helit Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 Vi prøvde i 14mnd før vi fikk det til. Tror 6mnd frustrasjonen er helt normal. Etter pp7/8 begynte det ikke lenger å bety så mye. Men det kan jo være greit å vite om du har regelmessige sykluser og når du har EL, selv om det alikevel kan ta tid før det klaffer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå