Gå til innhold

Atarax

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk noen atarax i går av en venn, men jeg har ikke tatt dem ennå. Jeg bare vil sove og sove, men jeg vil helst ikke snu døgnet så jeg prøver å holde meg våken litt til...

Hva hjelper atarax mot, og er det alvorlige bivirkninger på pillene?

Jeg har tatt to øl, og lurer også på om atarax kan skade pga det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

what? jeg gikk på atarax en mnd men det var fordi jeg hadde allergisk utslett som ikke gikk bort og klødde som f.... fikk det av legen (tablettene, ikke utslettet ;-) ) sammen med kortisontabletter. jeg ble utrooolig trøtt av de og sovnet innen en halv time etter at jeg hadde tatt de - men de hjalp veldig godt mot kløen. legen sa ingenting om depresjon... men det burde hun for jeg går på cipramil også og to tabletter mot det samme er jo ikke bra ville jeg tro.. ?

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg er ikke deppa pga. atarax, men av andre grunner. Det jeg lurte på er om det er skadelig å ta atarax når jeg har tatt par øl... Jeg vet at man blir trett av atarax, det var derfor jeg fikk de av en venn slik at jeg skulle få sove...

Jeg tok to isted og sovnet, men våknet av at det ringte på døra mi nå...

Skrevet

Personlig ville jeg ALDRI tatt piller som er reseptpliktige som jeg bare hadde fått av en venn og ikke vet hva de hjelper mot og heller ikke bivirkninger.

Har man søvnproblemer så er legen tingen og ikke å få noen piller av kjente.

Står om atarax i felleskatalogen.no:

Dosering: Må tilpasses individuelt.

Og som jeg fant her:

Atarax og alkohol bør ikke kombineres. Det skyldes at begge stoffene virker søvndyssende og "dempende", og sammen kan denne effekten bli uforutsigbar sterk. Atarax skal heller ikke tas sammen med andre medisiner som virker beroligende på hjernen, f eks sovemedisiner.

http://www.lommelegen.no/svar/svar2334.asp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...