Gå til innhold

Neeeeei!

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Lokalet vårt manglar plutseleg kjøleskap, frys og oppvaskmaskin.......................................

:frustrert:

Kva gjer vi no då.....?

Invitasjonane er sendt ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plutselig? Hvis de tingene var tilstede da dere inngikk leieforholdet, så bør dere da kunne kreve at de settes tilbake.

Gjest gjest1
Skrevet

Kjøleskapet er øydelagt. Sist vi kikka trudde vi steameren var oppvaskmaskin, spurte ikkje om det ein gong, fordi vi tok det som ein selvfølge at dei hadde oppvaskmaskin ein slik plass.... Akk ja...

Skrevet

Å ta noe som har betydning som en selvfølge er alltid dumt.

Kjøleskapet bør dere få dem til å fikse - er da over 2 mnd til dere skal gifte dere.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Kjøleskapet er øydelagt. Sist vi kikka trudde vi steameren var oppvaskmaskin, spurte ikkje om det ein gong, fordi vi tok det som ein selvfølge at dei hadde oppvaskmaskin ein slik plass.... Akk ja...

Da må dere i hvert fall kunne kreve at de ordner kjøleskap! Det var jo kjøleskap når dere inngikk avtalen.

Skrevet

Ja, skal det brukes til utleie til slike ting som brylupp så må slike ting være tilstede

Gjest gjest1
Skrevet
Å ta noe som har betydning som en selvfølge er alltid dumt.

Kjøleskapet bør dere få dem til å fikse - er da over 2 mnd til dere skal gifte dere.

Når eg tenker meg om, sa faktisk vaktmesteren som viste oss rundt - at det var oppvaskmaskin der oppe. Fann nokre gamle notater no... Kjøleskapet blir nok ikkje fiksa. Bygget er kommunalt, og kommunen vår er ikkje akkurat av dei rikaste.

F**n........

:forvirret:

Skrevet

frys: låne en fyser og sett den dit, (eller kjøp en brukt, sikkert mulig å få for en billig penge.)

Kjøleskap forlanger dere at de fikser til dagen, og det gjør de sikkert, det er tross alt ikke i neste uke.

Steamer: Det er faktisk ikke vanlig å ha oppvaskmaskin! De fleste utleiesteder jeg har vært på har stamer og ikke oppvaskmaskin, og så vasker mann opp for hånd. Dette er helt overkommelig, og det gjør kjøkkenpersonlet ditt (ok, du har koldbord, så du har kansje ikke så mange på kjøkkenet, da må du annsette noen, eller spørre noen naboer om du kunne trå til, eller ta oppvasken dagen etterpå :forvirret: )

Men ikke stress da, dette går sikkert fint! ;)

Skrevet (endret)

sorry, jeg skriver utolig sent, ser at du har skrevet at kjøleskapet ikke fikses. Dette er et utleiested, da må de ha godkjenning av mattilsynet (mener jeg), og da må det være kjøleskap der. kan sjekke det opp på jobben i morra. I såfall så er det grei skuring med det kjøleskapet. Viss ikke så tar du bare ditt eget og flytter dit!

(ok, jeg er kansje litt overoptimistisk av og til...)

Endret av Mies
Gjest Hippopotamus
Skrevet
frys: låne en fyser og sett den dit, (eller kjøp en brukt, sikkert mulig å få for en billig penge.)

Kjøleskap forlanger dere at de fikser til dagen, og det gjør de sikkert, det er tross alt ikke i neste uke.

Steamer: Det er faktisk ikke vanlig å ha oppvaskmaskin! De fleste utleiesteder jeg har vært på har stamer og ikke oppvaskmaskin, og så vasker mann opp for hånd. Dette er helt overkommelig, og det gjør kjøkkenpersonlet ditt (ok, du har koldbord, så du har kansje ikke så mange på kjøkkenet, da må du annsette noen, eller spørre noen naboer om du kunne trå til, eller ta oppvasken dagen etterpå  :forvirret:  )

Men ikke stress da, dette går sikkert fint! ;)

Det er faktisk helt vanlig å ha oppvaskmaskin i festlokaler. Har undersøkt ca 40 festlokaler nå fra det absolutt kummerligste og oppover, og ALLE har hatt oppvaskmaskin!

Gjest gjest1
Skrevet

Det er eit grendahus, tvilar på at mattilsynets reglar er så strikte i slike sammenhengar...

Skrevet
Det er faktisk helt vanlig å ha oppvaskmaskin i festlokaler. Har undersøkt ca 40 festlokaler nå fra det absolutt kummerligste og oppover, og ALLE har hatt oppvaskmaskin!

Hm, er du sikker på at de da faktisk mener en skikkelig oppvaskmaskin, og ikke en slik som en egentlig skal vaske alt for hånd før man setter inn i (altså en steamer)? Mange blander de to. Men sansynligvis så har vel jeg bare vært på veldig dorlige steder da, Synes uansett ikke det er et problem, ettersom det må skyldes av først uansett og det jo tross alt ikke er så veldig vanskelig å vaske middag og desserttallerkner. Men det må jo gjøres, og jeg kan godt forstå at veselo reagerer når hun hadde blitt lovet noe annet!

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Hm, er du sikker på at de da faktisk mener en skikkelig oppvaskmaskin, og ikke en slik som en egentlig skal vaske alt for hånd før man setter inn i (altså en steamer)? Mange blander de to. Men sansynligvis så har vel jeg bare vært på veldig dorlige steder da, Synes uansett ikke det er et problem, ettersom det må skyldes av først uansett og det jo tross alt ikke er så veldig vanskelig å vaske middag og desserttallerkner. Men det må jo gjøres, og jeg kan godt forstå at veselo reagerer når hun hadde blitt lovet noe annet!

Jeg har jobbet på kjøkken i 7 år og vet godt forskjellen på en oppvaskmaskin og en steamer. Jeg har selv sett alle oppvaskmaskinene. De fleste var forøvrig industrioppvaskmaskiner.

Skrevet
Det er eit grendahus, tvilar på at mattilsynets reglar er så strikte i slike sammenhengar...

Vel, dersom de har godkjenning, så gjelder reglene uansett hvem som eier og hvilken fungsjon det har. Men jeg er litt usikker på om de må ha godkjenning, må de det, så må de også ha kjøleskap. Hvor mye betaler dere i leie? Dere kan jo eventuelt betale ett kjøleskap som leie i stedet for penger.... (og det skal da være mulig å få fatt i ett til en par tusen)

Skrevet
Jeg har jobbet på kjøkken i 7 år og vet godt forskjellen på en oppvaskmaskin og en steamer. Jeg har selv sett alle oppvaskmaskinene. De fleste var forøvrig industrioppvaskmaskiner.

OK, jeg bøyer meg i støvet :) og beklager at mine erfaringer ikke var av universell korekthet :grine::overrasket::sjarmor:

Her tok det forresten litt av med postinger gett....

Skrevet (endret)

...

Endret av Nordlandspia
Gjest gjest1
Skrevet

De har rett, det er vel ikkje sååå mykje styr å skylje av i rennande vatn og oppvask-kost og litt zalo..

Og eit kjøleskap skal vi vel alltids få tak i...

Beklager sytinga, vart berre litt stressa...

Skrevet (endret)

...

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Uffda. Men jeg er sikker på at det der ordner seg! Du må bare mase på at de skal skaffe kjøleskapet du var lovet, ellers bruker du de 1000 på å skaffe et kjøleskap (som du omså kan la stå igjen der)

Det hadde ihvertfall jeg gjort. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...