Jens Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Sønnen min på snart ett år sover vanligvis formiddagsnappen sin fra ca 1015 til ca 1200. Etter dette har han pleid å sove en halvtime til en time fra kl 1500 til ca 1600. Men, de siste ukene nekter han å sove noe mer etter formiddagsnappen, selv om han er stuptrøtt!!Har prøvd alt fra å trille han i vogn(da bare setter han seg opp og vil ut, til å sitte inne hos han på rommet, etter å ha gitt han melk. Men, ingen ting nytter. Han er stuptrøtt når jeg skal gi han kveldsmat, og er smågrinete timene før. Når slutter de med to napper om dagen, og burde jeg bare innfinne meg med att sånn er det bare, eller burde jeg jobbe hardere for å få han til å sove en lur til??
tuji Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 (endret) Jenta vår sluttet med det når hun var litt over ett år. Hvis han ikke vil sove, men er trøtt, ville jeg prøvd å finne på noe morsomt de siste timene slik at det ikke bare blir sutring. Du kan jo fremdeles trille en tur med ham, kanskje den friske luften hjelper. Det er sikkert også lurt å prøve å forskyve den første hvilen litt. Endret 20. april 2006 av tuji
monja Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Sønnen min sluttet med ettermiddagsduppen da han var ca 1 år, men nå sover han på ettermiddagen igjen noen dager - og noen dager ikke. Kommer litt an på hva de har drevet med i barnehagen.
Nasseline Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Snuppa til samboern min sluttet med ettermiddagsluren sin da hun var litt over 2 år.
*Emma* Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 Snuppa mi ble 1 år i mars - hun sover storsett 2* 2 timer enda. Tror det varierer veldig fra barn til barn....og endel slutter nok med "sovinger" når de begynner i barnehage...
Gjest allium Skrevet 21. april 2006 #8 Skrevet 21. april 2006 Rundt ettårsalderen er ganske vanlig. Jeg synes det har vært en veldig tøff periode, verre enn da de sluttet helt med dagsoving.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 Jeg arbeider i barnehage på avdeling med 14 barn mellom 0 - 3 år. Kun to er oppe i sovetiden. De er 3 og 2 år. De resterende barna sover 1 - 3 timer. De aller minste sover ennå 2 ganger om dagen.
Furstina Skrevet 21. april 2006 #10 Skrevet 21. april 2006 När sonen började på dagis/barnehage gick vi från förmiddagslur och eftermiddagslur till bara middagslur. På dagis äter de lunch och sover sedan direkt efter det. Han var stuptrött och åt nästan sovande i början men det var nog en lagom tidpunkt att gå över till bara en sovstund på dagen. ca 1 års ålder
Marlena Skrevet 23. april 2006 #11 Skrevet 23. april 2006 Min pode sluttet like etter han fylte 2 år. Da begynte han i barnehage og det ble mye styr med å prøve å sove der. Han var veldig trøtt i begynnelsen på ettermiddagene men det gikk seg til etterhvert. Han legger seg 19 og sover helt til rundt mellom 7 og 9.
LilleMy Skrevet 23. april 2006 #12 Skrevet 23. april 2006 Min sov to ganger til hun var drøyt 1,5år. Nå har hun akkurat blitt 2 år og sover helst to timer i egen seng mellom 12 og 14 eller noe i den duren - en time mindre om hun sover ute i vogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå