blå Skrevet 28. november 2002 #1 Skrevet 28. november 2002 Jeg er så lei av det, det er overalt!!!!!! HVORFOR KAN IKKE FOLK TA OPP ETTER HUNDEN SIN!!!!!! Man tråkker jo i det uansett hvor man snur og vender seg. Vel jeg vet jo ikke hvordan det er der hvor dere bor, men her i byen vet ikke folk hva det vil si å ta opp etter hunden sin. :x :x :x
trifolii Skrevet 28. november 2002 #2 Skrevet 28. november 2002 Enig enig enig!!! Men en ting som jeg syns er enda verre, er de som har med pose, plukker opp bæsjen, og så KASTER FRA SEG POSEN MED BÆSJEN I på gata!! Det bli liksom verre enn noe... Kan ikke helt forstå at dette skal være så vanskelig... :evil:
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #3 Skrevet 28. november 2002 Synes faktisk det er enda mer irriterende når hesteeiere gir blaffen...hestelorten tar jo opp hele gangfeltet jo!! Synes det er hensynsløst å ikke gjøre forsøk på å fjerne det engang!
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #4 Skrevet 28. november 2002 Ja, hester er verre! Plukker opp etter hunden min jeg, men ikke hvis den er laaangt ute i grøftekanten. Synes heller ikke at det er noe stort problem her jeg bor. Sikkert fordi vi har så veloppdragne hunder alle sammen! Politihestene i Karl Johan burde hatt en egen plukke-assistent synes jeg. Hele sommeren må man gå sikk-sakk for å unngå disse haugene med hestemøkk!
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #5 Skrevet 28. november 2002 Tjihi...du skal ha ganske høye hæler for ikke å få varige men etter nærkontakt med en hestepære! Fyttirakkern! Jeg liker hester altså men det får være grenser!! Hør etter politi: ansett hestepære-plukker-assistenter!!!!
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #6 Skrevet 28. november 2002 Hehe! Har så flaks at jeg ikke er så glad i hester jeg da. Har ikke så mye i mot dem heller, men hoppet over den heste-dilla som andre hadde i 7. klasse (+/-). Så jeg kan banne og hyle så mye jeg bare vil! Synes at jeg hørte en gang at politiet kunne bøtelegge ulydige hundeeiere for å la bæsjen ligge... hmm... kanskje vi alle skulle begynne med oss selv???
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #7 Skrevet 28. november 2002 Ja hva med å bøtelegge politiet!! DET hadde vært noe det! Hvorfor skal loven være annerledes for dem! jeg skal søren meg si ifra neste gang jeg ser en politi-cowboy og det oppfordrer jeg herved ALLE KG-brukere til å gjøre! hyl ut: plukk opp møkka etter hesten din politimann!!
monja Skrevet 28. november 2002 #8 Skrevet 28. november 2002 Enig enig enig....!!! Jeg har to hunder og jeg plukker ALLTID opp bæsjen. Det er ufyselig å tråkke i denne dritten, og da lar jeg ikke andre tråkke i "min" bæsj heller. Da jeg hadde hest hoppa jeg alltid av og sparka det ut i grøfta om ikke annet (men det er kanskje ikke så mange grøfter på Karl Johan - hi hi). Det er like æsj det som hundebæsj. Nei, en oppfordring til alle med hund og hest - plukk opp!! Masse hilsener fra meg *med særdeles god samvittighet ikveld*
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #9 Skrevet 28. november 2002 Synes at jeg ser Onkel Ridende Politi dra opp en søppelsekk fra lomma, tre den på hånden og plukke opp disse enorme haugene.... får håpe at de setter opp kontainere i stedet for søppelbøtter i Karl Johan da!
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #10 Skrevet 28. november 2002 Det får de da heller gjøre! Loven er lik for alle...eller hur!?! Hehe..nesten så jeg gleder meg til jeg møter en slik patrulje og kan få kommentere det!!!
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #11 Skrevet 28. november 2002 Bare for å få denne tråden til å skli ut enda mer: Sykkelpolitiet er ikke særlig mye bedre. De slipper ikke ut dritt, men de ser jo sååå håpløse ut.. Kanskje de skal få jobben med å plukke opp etter de ridende? Sykler med skuffe forran?
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #12 Skrevet 28. november 2002 Siden vi allikevel er helt ute å kjører...så ja! Kjempeidé! De ser totalt bortkomne ut fra før...la dem ta drittjobben!!!
Gjest Diva Skrevet 28. november 2002 #13 Skrevet 28. november 2002 Ler meg skakk,- utrolig bra sagt Synes jeg ser bildene i hodet,- sitat Lea :"Synes at jeg ser Onkel Ridende Politi dra opp en søppelsekk fra lomma, tre den på hånden og plukke opp disse enorme haugene.... får håpe at de setter opp kontainere i stedet for søppelbøtter i Karl Johan da!" Er fullstendig enig i at både hundeeiere og politihestryttere burde plukke opp pærene sine.... It`s grose.... Skal jammen si ifra neste gang jeg og Klem,
Labella Skrevet 28. november 2002 #14 Skrevet 28. november 2002 Helt enig! Det er alt for mange hundeeiere som gir f***! For ikke å snakke om de som trifolii nevner - som kaster posen på bakken (gjerne rett ved siden av søplekassa også - hva er vitsen?) Onkel ridende politi kan gjerne begynne å plukke opp møkka, men hundebæsj er 100 ganger eklere enn hestemøkk! Hestemøkka er gjerne ganske tørr og er "laget av" høy og korn - dessuten lukter den ikke så jævlig som hundedritten... Hundedritt er jo bare dritt!
Gjest Zalomine Skrevet 28. november 2002 #15 Skrevet 28. november 2002 Minner meg om 17. mai... Meg og sambo tusla rundt i byen etter toget (vel, toga, det er to av dem i bergen gitt) for å finne softis, som er et MUST for meg på den dagen. Så ser vi en mann med en hund som går over veien (ingen biler på denne tida, så de vandrer midt i veien, gjorde sikekrt vi også) Hunden gjør fra seg midt på veien, og eieren går videre. "slike skulle ikke hatt lov til å ha hund" sier min samboer, ikke helt lavt, men uten å rope altså. Dette trur jeg hundeeieren hørte, for ikke så lenge etter så vi ham plukke det oppigjen Ja, alle burde kommentere når de så folk som ikke plukket opp etter sine dyr, om det er nå hunder eller hester. Det mener jeg!
Gjest Starya Skrevet 28. november 2002 #16 Skrevet 28. november 2002 Men en ting som jeg syns er enda verre, er de som har med pose, plukker opp bæsjen, og så KASTER FRA SEG POSEN MED BÆSJEN I på gata!! Det bli liksom verre enn noe... Det der har jeg også merket meg.. Hvor idiot går det an å bli?? Plukke opp dritten og kaste fra seg posen på bakken??? Makan...
Rulle Skrevet 28. november 2002 #17 Skrevet 28. november 2002 Jeg låner av og til min søsters hund og går på tur med den. Jeg knyter alltid fast en "diddepose" på båndet, i tilfelle trangen skulle intreffe for ham... Men er vi på tur i skogen, og han er langt innimellom bushene kan jeg ikke si jeg alltid plukker opp, jeg synes det er litt anderledes på fortau og slikt, da skal liksom folk ferdes på de samme stedene, og da blir det ufyselig. Å trakke i hundebæsj ødelegger liksom litt av humøret. Det har hendt at jeg har glemt pose, og da er jeg så flau at jeg holder på å dø... (okei, dø var gjerne å overdrive...) Det skjedde en gang, og etter det var det jeg begynte med å knyte pose fast til båndet...
starie Skrevet 28. november 2002 #18 Skrevet 28. november 2002 Jeg synes hude/hestebæsj er ufyselig, og jeg har tråkket i begge deler mer enn en gang.. Litt ironisk da at politiet vil "ta" hundeeiere, mens de ignorerer at hesten deres presser ut en møkkahaug på et par kilo..
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #19 Skrevet 28. november 2002 Angående hestebæsj: I riktig gamle dager (før bilen) ble det festet en pose under halen på hesten som plukket opp slikt makkverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå