~Belle~ Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Hei Jeg har en veldig upålitelig sykluss, siste mens er 8-9 uker siden, husker ikke helt akkurat nå. Sluttet på pillen i juni og har vært aktive prøvere siden september. Jeg har forsøkt EL tester og denne perioden fikk jeg en positiv test, (tolket den i hvertfall sånn) helgen for snart to uker siden. Har de siste 2 dagene hatt lett mensmurringer i magen, men ikke ømme bryster. Er veldig usikker på når jeg kan forvente en eventuell IKM. Tok for sikkerhetsskyld en test i dag, men den hadde bare en strek, uten tvil. Har begynt å tenke på å kontakte legen min for å starte utredning, men er litt redd for å ikke bli tatt seriøst siden det ikke er et helt år vi har prøvd en gang. Jeg har virkelig den følelsen av at jeg ikke kan få barn. Har veldig mange tanker og er veldig lei meg og frustrert over alt sammen :cry: når ville dere ha testet, og ville dere oppsøkt legen hvis det ikke lykkes denne gangen heller, med tanke på mine veldig ustabile syklusser. Det virker ikke som om jeg har EL hver måned.
Holly Hobbie Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Positiv el-test er jo et veldig godt tegn! Men hvis du har saa uregelmessige sykluser er det vel ingenting i veien for aa legge frem det for legen din. Er vel greit aa finne ut om alt er i orden? Husk at hvis du har noe problem som skulle nedsette fruktbarheten er det veldig mye som kan gjoeres i dag. Lykke til!
~Belle~ Skrevet 20. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2006 takk for svar. Har snakket med legen min om det for lenge siden, rett etter at jeg sluttet på pillen, med tanke på at jeg alltid har vært veldig uregelmessig (sykluss på alt mellom 14 dager til 104 dager), og at dette ikke hadde blitt anderledes etter at jeg hadde sluttet med pillen og at jeg er blitt eldre. Er det noen som kan gi meg et råd om når jeg kan forvente en IKM ettersom EL testen var positiv forrige lørdag altså 12 dager siden?
Blueberry Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Innen et par uker i alle fall...er d ikke sånn at d tar et par uker før du faktisk er gravid? dårlig ordvalg kanskje... Godt å høre at andre er i samme situasjon som meg, bortsett fra at jg ikke tror jg har eggløsning en gang... Nå har jeg i alle fall bestilt legetime i mai, så nå får d være nok. Har prøv i snart ett år.
Holly Hobbie Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 takk for svar. Har snakket med legen min om det for lenge siden, rett etter at jeg sluttet på pillen, med tanke på at jeg alltid har vært veldig uregelmessig (sykluss på alt mellom 14 dager til 104 dager), og at dette ikke hadde blitt anderledes etter at jeg hadde sluttet med pillen og at jeg er blitt eldre. Er det noen som kan gi meg et råd om når jeg kan forvente en IKM ettersom EL testen var positiv forrige lørdag altså 12 dager siden? ← Hoeres jo mistenkelig ut som PCOS. Naar det gjelder naar du kan forvente IKM - ca. 14 dager etter EL burde jo en test vaere paalitelig. Hvis ikke mensen kommer og testen er negativ, ville jeg ventet noen dager/en uke og testet igjen.
Marcia Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Selv om man har uregelmessige sykluser er det så vidt jeg har skjønt bare tiden fra menstruasjon til eggløsning som varierer, mens tiden fra eggløsning til neste mens er relativt konstant. Du vil altså ha IKM ca 14 dager etter eggløsning. Det at man skal vente et år før man begynner med utredning gjelder vel for de som har regelmessige sykluser og ingen spesiell grunn til å tro at det er noe galt. Har man mistanke om at noe ikke stemmer er det ingen ting i veien for å begynne før. Jeg har også alltid hatt uregelmessige sykluser, om enn ikke så uregelmessige som dine. Etter at vi begynte i juni har syklusene vært på alt fra 4,5 uker til 7,5 uker ca. Selv om vi ikke har prøvd i fullt et år hadde jeg ingen problemer med å få bestilt time til utredning hos fastlegen min. (Jeg har ikke vært hos legen enda, så det kan jo hende at hun mener jeg egentlig kunne ha ventet og sett litt til. Men bare å få bestilt time der er egentlig et tegn på at de tar det på alvor, vanligvis får man knapt nok bestilt time der om legesekretæren mener du lider av noe som går over av seg selv etter en måned eller tre....)
~Belle~ Skrevet 21. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2006 Jeg tror at jeg vil manne meg opp til å ringe legen på mandag uansett hvordan helgen blir. Da er det jo 14 dager siden den EL testen som jeg tolket som positiv. Det tar jo som regel litt tid å komme til hos legen også da. Det er godt å høre at det er flere i samme situasjon som meg, selv om det ikke er godt i seg selv, men man føler seg i hvertfall ikke helt alene i hele verden når man hører at andre vet litt om hvordan man har det fordi de har selv følt det på kroppen. Jeg har forresten i dag begynt å få ømme bryster, men det pleier jeg før mensen også, men håper at jeg ikke får noen mens i løpet av helgen
~Belle~ Skrevet 21. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2006 Tar en ny test på mandag dersom det ikke har skjedd noe i helgen. Venter til mandag, jeg har allerede kastet vekk to tester denne gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå