Gå til innhold

Hvordan gå fra sin samboer?

Anbefalte innlegg

Gjest fastbruker i.i
Skrevet

Jeg skriver dette anonymt da jeg ikke ønsker at mine nærmeste inkludert sambo skal se dette.

Jeg har lenge vært usikker på forholdet vårt, men nå har jeg vel innsett at den eneste løsningen er å gå videre i livet, alene... Jeg elsker samboeren min, men ikke i den grad jeg burde. Jeg stortrives i hans selskap, og han er en utrolig god venn. Men jeg vet innerst inne at jeg ikke kan leve resten av livet mitt sammen med han.

Vi har vært sammen i 3 år og bodd sammen i 1 1/2 år. Jeg elsker å bo med han, og synes det er godt å vite at han er der når jeg kommer, eller at jeg vet han snart kommer hjem.

Hvordan skal jeg klare å gå fra han?? Han er en fantastisk, sympatisk person som jeg er forferdelig glad i, men vi er så utrolig forskjellige og jeg vet jeg ikke klarer å leve med de forskjellene resten av livet. Mest av alt har jeg lyst til å vente med å ta en avgjørelse minst et år for da skal jeg ut i jobb og livet mitt vil endres mye fra nå. Men hvordan skal jeg klare det? Hvordan skal jeg klare å se det triste ansiktet hans når jeg forteller han det? Hvordan skal jeg klare å leve hver dag uten han? Jeg begynner å gråte bare av tanken....

Jeg trenger de rådene jeg kan få.... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at den eneste løsningen er å gå videre alene? Er dere villige til å jobbe med forholdet for å se om det er mulig å redde det? samlivsterapi? Noen ganger hjelper det...

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg har jobbet med forholdet helt fra starten. Jeg visste allerede da at det skulle mye til for at det ble oss to. Vi er svært forskjellige, og han er langtifra den mannen jeg hadde håpet å dele resten av livet mitt med.... Hadde forskjellene gjort at vi utfylte hverandre ville det vært bra, men mange av de irriterer meg bare. Vi har ingen felles interesser, jeg har et mål med livet, han vet ikke hva eller hvor han vil. Jeg er skoleflink og samfunnsinteressert, han er ingen av delene....

Men han er en fantastisk person likevel... Jeg skulle ønske at jeg kunne slutte å bry meg om at han ikke er slik jeg håpet, men jeg prøver stadig å forandre han, men det er da ikke rettferdig ovenfor han... :tristbla:

Skrevet

Skjønner situasjonen din. Fornuft mot følelser, samtidig som følelsene du har ovenfor deg selv og ditt liv gjør opprør mot følelsene du har for kjæresten og deres liv sammen.

Tror nesten du bare må ta en avgjørelse. Velger du å gå fra han, må du finne en måte å gjøre det på som viser respekt ovenfor kjæresten og forholdet, ikke gå fra hverandre som uvenner. Det kommer nok til å være grusomt, men hvis det er det du virkelig vil, må du jo gjennom det før eller siden.

Men jeg tenkte det samme som Malama. Det virker ikke som om du er helt sikker.

:klem:

Skrevet

Jeg og "kjæresten" min har ikke snakket på 3 dager nå. Sent et par sms og det er alt. Jeg prøver å huske på at vi faktisk ikke hadde det så bra men det er tøft alikevel syns jeg. Mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Ingen av oss har sagt at det er "slutt" men det er vel det. Jeg vet ikke.

Gjest King James II
Skrevet

pakk sakene og gå ut. Slik forlater du samboeren din om du ønsker det

Skrevet

Som med så mye annet her i livet, er det bedre å hoppe i det enn å krype i det... synes du skal fortelle samboeren din hva du tenker på jo før jo heller.

Er jo ikke særlig realt av deg å være sammens med ham når det egentlig ikke er ham du vil være med. Du bør gi ham muligheten til å bli fri til å finne en som vil ha ham akkurat sånn som han er. Og samtidig gi deg selv muligheten til å finne en du virkelig vil ha.

Ønsker deg lykke til, håper du finner det du vil ha.

Skrevet

Du har bestemt deg, derfor er det dårlig gjort ovenfor ham å utsette det lenger. Jo før du sier det til ham, jo før får han begynt på resten av sitt liv.

Skrevet

Du virker usikker, men du vil aldri finne en mann som passer helt inn i bildet ditt. Hvis du har tenkt på dette lenge og det virker slik, så hva med å bo hver for seg en tid og samtidig være sammen?

Det er ikke sikkert han går med på det, men da blir det slutt.

Hvis du tenker motsatt, at du traff en som var helt lik deg selv, så ville du irritert deg over han også. Alle dine egne feil, som du ubevisst ikke ser, ville irritert deg.

Jeg har ikke noe konkret råd å gi, du må nesten finne ut av dette, men det virker som om du er glad i han, men at det irriterer deg at han er lite engasjert i de samme sakene som deg osv. Kanskje han ikke er det. Det er mulig han er en stille person som har sine meninger, og som er en god lytter.

Skrevet

Jeg ville bare si at jeg vet hvordan du har det. Det er kjempevondt å kjenne at det river og sliter i en og man ikke vet hvilken ende man skal høre på.

Det er ikke alltid så lett å bare pakke sakene å dra...

Jeg ønsker ikke å legge ut så mye her, men om du vil kan du gjerne sende meg en PM.

:)

Skrevet (endret)

Lest feil...

Endret av Karro
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg sliter mye med det samme så jeg vil bare gi deg en :klem:

Skrevet

Har også akkurat tatt skrittet.

Kjempevanskelig.

Man kan jo i utgangspunktet si at hvorfor vil man gå fra en super type.

Med oss var det også slik du nevner. Vi ville helt forskjellige ting og hadde ulike interesser. Særlig var karriere et problem.

Jeg fant ut at det var bedre å gå enn å utsette noe som kom til å skje om en stund likevel...

Skrevet

dette var som å lese om meg selv. har nettopp bryti med samboeren. tungt , men er nok til det beste. vi er altfor forskjellige. vil ikke bo på samme sted. har prøvd begges hjemsted og ingen av oss trivdes på hverandres sted. det blir tøfft og tungt, men vi er enige om at det er bedre å gjøre det nå enn med unger og alt inne i bildet. vi har kjempet i 6 år, men har bøyd oss for sannheten nå.

føler med deg.

Skrevet

Skriv en post it, heng på kjøleskapdøren, si at det er slutt, pakk sakene, dump ham og reis. :klappe:

Gjest Ståle
Skrevet
Skriv en post it, heng på kjøleskapdøren, si at det er slutt, pakk sakene, dump ham og reis.  :klappe:

Å hva me deling av gjeld,leilighet,dyr og resten av ting som følger med et forhold/samboerskap?

Gjest lurven
Skrevet
Skriv en post it, heng på kjøleskapdøren, si at det er slutt, pakk sakene, dump ham og reis.  :klappe:

det er jo veldig voksent :ironi:

Skrevet

Hvis dere har det skriftlig på papir hva begge to eier, står du sterkt. Da blir det enklere for deg og dere.

Hvis dere ikke har det skriftlig blir det verre, spesielt hvis du dumper ham og han sikkert ikke vil (han vil sikkert trygle og be og/eller bli dritsur og sint). Og når de er sinte er de ikke gode å forhandle med ang. møbler, ting, delt bo, gjeld, osv.

Felles gjeld: skriftlig papir?

Felles møbler: skriftlig?

Felles dyr: skriftlig?

Felles bil: skriftlig?

Fells ting: skriftlig?

Isåfall, ta med alle papirene til en advokat, og få ham/henne til å ordne det papirmessig slik at dere nå har hvert deres gjeldspapir/eierandel.

Eventuelt kan dere bli enige om å selge huset/leiligheten, selge bilen, selge møblene (eller fordele dem likt mellom dere etter verdi og hva den enkelte har betalt!)

Det er ikke riktig at den ene som har betalt masse på en ting skal gi fra seg den tingen bare for å slippe konfrontasjon og bråk: du må være tøff nok til å ta det.

Ønsker deg lykke til og håper du bryter ut. Høres ikke mye bra ut det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...