Gå til innhold

Hva slags børste?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror jeg trenger en annen børste til hunden. Den jeg kjøpte først, likner mer en menneskehårbørste av typen tett bust, og jeg synes ikke den funker i det hele tatt. Jeg vil også ha en børste han kan ha som voksen, når pelsen er helt utvokst. For tida er han midt i mellom, sånn pelsmessig.

Det er snakk om en setter, og de får jo ganske lang, bølgete pels som voksne. Jeg trenger garantert kam i tillegg, til å gre fanene på beina og halen.

Er gummikarde bra? Det husker jeg vi hadde til cockeren før, og han hadde jo ca. samme type pels. Eller er andre ting bedre? Formål: Bli kvitt løshår og hindre røyting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke hatt langhåra hunder selv, så kanskje jeg ikke burde svare på innlegget ditt, men for min del syns jeg ikke gummikarde fungerer i det hele tatt. Jeg ser for meg at de fungerer bedre på helt kortårede pelstyper, som pointer, dobermann, boxer. Gummikarden kommer ikke inn til underpelsen på rottweileren, hvertfall.

Jeg bruker enten kam eller stålbørste med tett "bust" for å komme til underpelsen.

Hindre røyting går nok ikke, men man kan minimere håravfallet med å børste daglig.

Leyla.

Gjest gjest1
Skrevet

Gummikarde fungerer bra for hunder og hester som massasje, og de setter pris på det...

Til en setter ville jeg spurt på dyrebutikken for jeg har aldri hatt setter, men jeg tror at børst med stålpigger er det som anbefales.

Skrevet

Jeg har en langhåret rase, og bruker karre. Jeg har prøvd børste som ser ut som menneskebørste, og vanlig "kam", men det som tar alt hår, er karren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...