Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Har ett spørsmål jeg trenger hjelp med og vil gjerne få bekreftet fra en advokat vilke rettigheter/skyldigheter jeg har. Det er een ganske kort og grei sak det gjelder- ikke så innviklet. Hvor kan jeg henvende meg? Er det noensteder jeg bare kan ringe og spørre? Vil altså ikke anlite advokat, trenger bare en vurdering av problemet.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 kan jeg altså bare ringe dit uten avtale?
Gjest Gjest_embla50_* Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 JURK(juridisk rådgivning for kvinner).
Grooo Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Både jeg og mannen har avtaler via våre fagforeninger som gir oss 15 eller 20 min gratis konsultasjon hos advokat. Kanskje du også har noe sånt? Ellers vet jeg det er bibliotek som har advokatvakt en dag i uka eller måneden der man kan komme og prate 10-15 minutter gratis
Leo Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Min erfaring er at de fleste advokater svarer på spørsmål vedr. rettigheter etc. uten å ta betaling for det ganske enkelt fordi det er en effektiv måte å skaffe seg nye klienter på. Jeg kan f.eks. anbefale www.advokatdirekte.no
Titti72 Skrevet 24. april 2006 #7 Skrevet 24. april 2006 Min erfaring er at de fleste advokater svarer på spørsmål vedr. rettigheter etc. uten å ta betaling for det ganske enkelt fordi det er en effektiv måte å skaffe seg nye klienter på. Jeg kan f.eks. anbefale www.advokatdirekte.no ← Ring omtrent et hvilket som helst advokatfirma og de prater ganske lenge med deg.
Leo Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Ring omtrent et hvilket som helst advokatfirma og de prater ganske lenge med deg. ← Jepp! Anbefalte advokatdirekte.no fordi det er yngre advokater/advokatfullmektiger som jobber der og dermed har forståelse for problemstillinger som dukker opp i yngre menneskers liv. Prisene er heller ikke hårreisende dersom man skulle ha behov for hjelp videre.
Gjest jussy Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 Advokatvakten - medlemmer av Den Norske Advokatforening gir gratis veiledning i en halv time.
Gjest lilletroll Skrevet 25. april 2006 #10 Skrevet 25. april 2006 Hvis du er medlem i huseiernes landsforbund kan du kontakte de å få tips om en advokat de har avtale med - da får du en halv times gratis bistand. Ellers kan du prøve de andre som er nevnt; advokatvakten, jurk, jusbuss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå